دفاع ولید جنبلاط از پاسخ حزب‌الله: من هم حامی مقابله با اسرائیل هستم

کد خبر: 1311323

رئیس سابق حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان که مواضع ضد مقاومتی دارد، ضمن دفاع همه‌جانبه از پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که دیگر نظریه بی‌طرفی لبنان، منقضی شده و وی نیز حامی مقابله با اسرائیل است.

دفاع ولید جنبلاط از پاسخ حزب‌الله: من هم حامی مقابله با اسرائیل هستم

«ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که پاسخ حزب‌الله به ترور شهید «فؤاد شکر» بسیار دقیق و حساب شده بوده است.

جنبلاط که با شبکه خبری العربی قطر گفتگو می‌کرد، گفت: نفوذ حزب الله و عبور [موشکها و پهپادهای آن] از پدافند اسرائیل، مسئله بسیار مهمی است. نظریه بی طرفی لبنان نیز هم اکنون اشتباه است ما نمی‌توانیم کشور را از رخدادهایی که در منطقه اتفاق می‌افتد، دور نگه داریم.

 وی ضمن دفاع از حملات حزب الله به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دفاع از خود، چه از سوی یک حکومت باشد یا یک گروه مسلحی مانند حزب الله یک حق مشروع است.

0035d237-3eec-4651-b278-df8f47a5095a

اگر آمریکا جدی بود، جنگ غزه متوقف می‌شد

جنبلاط در ادامه به مسئله غزه و رفتارهای منافقانه آمریکا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه پرداخت و گفت: اگر آمریکا [در ااعمال فشار به اسرائیل] جدی بود، جنگ علیه غزه متوقف می‌شد. بایدن، [آنتونی] بلینکن [وزیر خارجه آمریکا] را به منطقه می‌فرستد تا فقط زمان بخرد وی بر مبنای اصل مذاکره برای مذاکره فقط کار می‌کند.

 وی با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا مانع از جنگ در منطقه نخواهد شد، تصریح کرد: ناوگان آمریکا فقط حضور دارد تا از اسرائیل دفاع کند و به سود منافع این رژیم کار می‌کند.

این سیاستمدار لبنانی با اشاره به رفتارهای دوگانه رژیم صهیونیستی در قبال دروزی‌ها گفت: اسرائیل از دروزیهای فلسطین در ارتش برای جنگ استفاده می‌کند ولی در عین حال مانع از توسعه و آبادنی مناطق تحت کنترل آنان می‌شود. جنبلاط از طایفه دروزی است.

جنبلاط ضمن انتقاد از سکوت کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اگر این سکوت ادامه یابد، موجودیت فلسطین نیز در خطر است.

eabc348b-1d3e-476a-9ab3-d7d168288e77

 وی همچنین از اسرائیل انتقاد کرد و گفت: چرا اسرائیل به یک خط معینی عقب نشینی نمی‌کند؟؛ همانگونه که از حزب الله این مسئله را می‌خواهد. چرا فقط این رژیم برای ما شرط و شروط تعیین می‌کند؟. اسرائیل در غزه نیز به دنبال کوچاندن مردم و آواره کردن آنان و اهانت به مسجد الاقصی است.

رئیس سابق حزب سوسیال ترقی‌خواه تاکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حتی در موضوع مبارزه مسلحانه هم باید یک موضع‌گیری روشن داشته باشد. پس از جنگ غزه هم من در صف کسانی قرار می‌گیرم که با اسرائیل مقابله می‌کنند.

 وی ضمن دفاع از مذاکره با دولت سوریه برای حل مسئله آوارگان سوری در لبنان، خاطرنشان کرد: ما باید با نظام سوریه گفتگو کنیم و هیچ راهی جز این نداریم. /فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد