سید حسن نصر‌الله: شاید روزی به اسرائیل یورش بردیم

کد خبر: 1310870

سیدحسن نصرالله عصر دیروز در سخنرانی خود به مناسبت اربعین حسینی (ع) درباره تحولات منطقه و حملات این جنبش به سرزمین‌های اشغالی توضیحاتی ارائه داد. نصرالله با تأسی از مکتب امام حسین و همزمانی عملیات حزب الله با روز اربعین، تأکید کرد: «عملیات گسترده خود را که امروز انجام شد «عملیات اربعین» می‌نامیم

سخنرانی سیدحسن‌نصرالله بعد از سیلی سختی که حزب‌الله با شلیک ۳۰۰ موشک در انتقام فؤادشکر به گوش صهیونیست‌ها نواخت، یک جنگ‌روانی کامل و یکی از بی‌نظیرترین سخنرانی‌های او بود. او به دشمن حرف تازه‌ای زد: «شاید روزی به شما یورش بیاوریم» و، چون صدق سخنش بر همگان آشکار است، حتی بر ساکنان شهرک‌های اشغالی، وقتی گفت که تبلیغات صهیونیست‌ها درباره زدن پایگاه‌های موشکی حزب‌الله و موفق‌نبودن شلیک موشک‌ها کذب‌محض است، همه آن را باور کردند. سید مقاومت حرف‌دیگری هم زد که حالا اسرائیل را شاید مجبور به پذیرش نابودی پایگاه‌های نظامی‌اش در حملات حزب‌الله کند. او گفت اگر بدانیم نتیجه عملیات رضایت‌بخش نباشد حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانیم! و این عالی‌ترین بخش عملیات‌روانی او بود که حالا اسرائیل را در دوراهی پذیرش موفقیت عملیات حزب‌الله یا انتظار عملیات دیگر قرار می‌دهد! 

«شلیک ۳۲۰ موشک کاتیوشا، ۱۱ مقر ارتش صهیونیستی و موساد را هدف قرار داد. تصمیم محور مقاومت این بود تا عملیات خود را به صورت انفرادی انجام دهیم و هر یک از طرفین در محور تصمیم بگیرند که چه زمانی و چگونه پاسخ دهند. تأخیر در حمله به سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از شکست عملیات نظامی بود. همه اهداف نظامی محقق شده و ادعای صهیونیست‌ها در رهگیری موشک‌ها دروغ است.» این‌ها بخشی از سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بود که درباره عملیات دیروز این جنبش علیه سرزمین‌های اشغالی بیان کرد. 

به گزارش «جوان»، سیدحسن نصرالله عصر دیروز در سخنرانی خود به مناسبت اربعین حسینی (ع) درباره تحولات منطقه و حملات این جنبش به سرزمین‌های اشغالی توضیحاتی ارائه داد. نصرالله با تأسی از مکتب امام حسین و همزمانی عملیات حزب الله با روز اربعین، تأکید کرد: «عملیات گسترده خود را که امروز انجام شد «عملیات اربعین» می‌نامیم.»

به گزارش المیادین، نصرالله درباره علت تأخیر چند هفته‌ای واکنش به ترور فؤاد شکر هم گفت: «عجله برای پاسخگویی در اوج هشدار اسرائیل و امریکا می‌توانست به معنای شکست باشد. یکی از دلایل تأخیر در پاسخ، نیاز به زمان و مشورت در مورد اینکه آیا پاسخ از طریق محور مقاومت خواهد بود یا  به تنهایی است.»

نصرالله در ادامه خاطرنشان کرد: «باید منتظر بمانیم تا فرصت مذاکره را فراهم کنیم، زیرا هدف ما در این جبهه و فداکاری‌ها توقف جنگ غزه است.» دبیرکل حزب‌الله گفت: «تصمیم گرفته شد که به دلایلی که به مرور زمان مشخص می‌شود، عملیات خود را به صورت انفرادی انجام دهیم و هر یک از طرفین در محور تصمیم بگیرند که چه زمانی و چگونه پاسخ دهند.»

نصرالله تأکید کرد: «ما عناوین و کنترل‌هایی را برای پاسخ، از جمله هدف قرار ندادن غیرنظامیان تعیین کرده‌ایم. ما تصمیم گرفتیم که هدف نظامی باشد و به ترور رهبر شهید، فؤاد شکر مرتبط باشد.» 

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «ما تصمیم گرفتیم که هدف باید عمیق و نزدیک به «تل آویو» باشد. ما پایگاه «گلیلوت» را هدف قرار دادیم که یک پایگاه پایه وابسته به بخش اطلاعات نظامی «امان» و واحد «۸۲۰۰» وابسته به آن است.»

نصرالله همچنین در ادامه به تعداد و نوع موشک‌های شلیک شده به اراضی اشغالی هم اشاره کرد و گفت: «حزب‌الله تصمیم گرفت با موشک‌های «کاتیوشا» که تعداد آن‌ها به ۳۰۰ رسید، پایگاه‌ها و پادگان‌ها را در الجلیل و جولان هدف قرار دهد. هدف اولیه موشک‌های «کاتیوشا» اشغال سامانه «گنبد آهنین» است، در حالی که سلاح دیگر پهپاد‌ها بود.» نصرالله گفت: «در عملیات امروز برای اولین بار یک پهپاد را از منطقه بقاع پرتاب کردیم. قبل و بعد از عملیات هیچ سکوی پرتابی مورد اصابت قرار نگرفت.» نصرالله خاطرنشان کرد: «داده‌های ما این است که تعدادی پهپاد به دو هدف اصلی رسیده‌اند، اما دشمن طبق معمول سکوت کرده است.» 

نصرالله درباره ادعای مقامات اسرائیلی درباره رهگیری موشک‌ها نیز گفت: «روایت اسرائیل در مورد آنچه اتفاق افتاده پر از دروغ است که نشان‌دهنده میزان ضعف این نهاد است. دشمن هیچ اطلاعاتی از سکو‌های موشکی ما نداشت و حملات پیشگیرانه اسرائیل نیز تأثیری در عملیات ما نداشت.» 

دبیرکل حزب‌الله درباره اهداف عملیات نیز گفت آنچه که برنامه‌ریزی شده بود، اتفاق افتاد. ما در حال حاضر قصد استفاده از موشک‌های استراتژیک را نداریم، اما ممکن است در آینده و در آینده نزدیک از آن‌ها استفاده کنیم. 

نصرالله اسرائیل را فرزند نامشروع امریکا توصیف کرد و افزود: خود آمریکا هم مانند اسرائیل میلیون‌ها سرخ‌پوست را کشت. برای همین می‌گویم امریکا هم حرام‌زاده است. لبنان دیگر ضعیف نیست که به آن یورش بیاورند. شاید روزی ما به سمت شما یورش آوردیم.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد