گزارش خبرگزاری آمریکایی از راهپیمایی بزرگ اربعین

کد خبر: 1310663

خبرگزاری آسوشیتدپرس در توصیف راهپیمایی بزرگ اربعین نوشت که میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا در راهپیمایی بزرگ اربعین حاضر شده‌اند تا امام حسین که به نماد مقاومت تبدیل شده را زیارت کنند.

گزارش خبرگزاری آمریکایی از راهپیمایی بزرگ اربعین

«صدای موزون زائران که در حال چرخیدن به دور حرم مطهر امام حسین به سینه و سر خود می‌کوبند، فضا را پر کرده است» این‌ها بخشی از توصیفات خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از راهپیمایی میلیونی اربعین دوستداران اهل بیت است.

این خبرگزاری آمریکایی در گزارش خود تشریح کرد امروز (شنبه) در سالروز بزرگداشت شهادت نوه پیامبر اکرم امام حسین (ع) که با امتناع از بیعت با خلافت اموی در قرن اول پرآشوب تاریخ اسلام شهید و به نماد مقاومت تبدیل شد، میلیون‌ها مسلمان شیعه، خیابان‌های شهر کربلا را پر کردند.

این خبرگزاری آمریکایی ادامه داد که به گفته مقام‌های امنیتی عراق، بیش از سه میلیون زائر امام حسین از روز گذشته (جمعه) وارد عراق شدند.

آسوشیتدپرس نوشت که اربعین امسال به دلیل جنگ غزه که 11 ماه از آن می‌گذرد، غم‌انگیزتر است.

این رسانه در ادامه با اشاره به این‌که زائران از سراسر جهان برای اربعین وارد خاک عراق می‌شوند، نوشت، برای بسیاری این روز اربعین « یادآور وحدت جامعه شیعه در طول قرن ها آشوب است».

یکی از زائران ایرانی به نام «احمد زائر پور» می‌گوید «ان شاءالله هرگز چنین وحدتی در بین ما از بین نرود».

آسوشیتدپرس در ادامه به موکب‌هایی که برای پذیرایی از زوار امام حسین برپا شده است اشاره می‌کند و می‌نویسد « داوطلبان را می‌توان دید که در جاده نزدیک به 113 کیلومتر از بغداد  به کربلا ایستاده‌اند و به زائران خسته غذا می‌دهند.»

یکی از داوطلبان به نام حسین علی که در بغداد که از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می‌کند، می‌گوید «هر آن‌چه می‌کنیم برای خدمت به مولایمان حسین است».

یکی از زائران ایرانی به نام علی باقری در خصوص مهمان‌نوازی عراقی‌ها می‌گوید «باردیگر مهمان عراقی‌ها هستم. من بسیار خوشحالم که می‌توانم با عراقی ها این مسیر را طی می‌کنم و می‌توانیم زیارت کنیم»./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد