اخبار جنگ اوکراین | سرنگونی ۲ پهپاد اوکراینی در «کورسک» و «بلگورود»

کد خبر: 1310022

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور ۲ پهپاد مهاجم اوکراینی را در مناطق مختلف رهگیری و منهدم کردند.

اخبار جنگ اوکراین | سرنگونی  ۲ پهپاد اوکراینی در «کورسک» و «بلگورود»

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که سامانه‌ های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور ۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در آسمان مناطق کورسک و بلگورود رهگیری و سرنگون کردند.

نیروهای اوکراینی تقریباً روزانه مناطق مرزی روسیه در کریمه و مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، ورونژ و روستوف را با پهپاد و موشک هدف قرار می دهند.

وزارت دفاع روسیه در روزهای پیش هم با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که سامانه‌ های پدافند هوایی این کشور ۱۰ فروند پهپاد را بر فراز بلگورود، بریانسک و مسکو منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اعلام کرده بود که نیروهای مسلح این کشور امروز در جریان عملیات ویژه در اوکراین، یک «هامر»، ۱۰ «هیمارس» و ۳۱ پهپاد اوکراین را هدف حمله قرار دادند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود: پدافند هوایی روسیه یک بمب هدایت شونده هامر، ۱۰ موشک هیمارس و ۳۱ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد. یگان جنوب وضعیت خود را بهبود بخشید، ۲ ضد حمله دفع شد، اوکراین بیش از ۶۸۰ نیروی نظامی و ۴ انبار مهمات خود را از دست داد./مهر

تشکیل گروه‌های جنگی ویژه «بلگورود»،«کورسک» و«بریانسک» در روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از تشکیل گروه‌های جنگی ویژه مرتبط با «بلگورود»، «کورسک» و «بریانسک» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که گروه های نظامی ویژه «بلگورود»، «کورسک» و «بریانسک» را تشکیل داده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمدده است: این گروه ها محفاظت از شهروندان و مناطق در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین و سایر ادوات حمله نظامی در قلمرو این مناطق را برعهده دارند.

بیانیه مذکور اضافه می کند که تعداد تسلیحاتی از قبیل ضدپهپاد، پهپاد، نیروگاه های کوچک و تجهیزات جنگ الکترونیک درخواست شده به منطقه کورسک تحویل داده شده است.

منطقه مرزی کورسک روسیه از ششم آگوست زیر آتش حملات اوکراین قرار گرفته است.

خرید مهمات برای اوکراین از جیب روسیه

جمهوری چک هم از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای خرید مهمات ارتش اوکراین استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات جمهوری چک امروز اعلام کردند که از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، برای خرید مهمات برای ارتش اوکراین استفاده می کنند.

وزارت دفاع جمهوری چک روز سه شنبه اعلام کرد که در دسترس بودن سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه، فرصتی منحصر به فرد برای حمایت سریع و موثر از اوکراین است.

«جانا چرنوچووا» وزیر دفاع جمهوری چک هم استفاده از دارایی های روسیه به نفع اوکراین را ابتکاری موفق دانست و گفت که اتحادیه اروپا اخیراً به جمهوری چک اطلاع داده تا از درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای خرید مهمات برای اوکراین استفاده کند.

بنا به اعلام جمهوری چک، این کشور از سهم خود از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مهمات مورد نیاز ارتش اوکراین استفاده خواهد کرد.

اتحادیه اروپا حدود ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم های علیه مسکو مسدود کرده است. تا کنون، حدود ۱.۵ میلیارد یورو سود حاصل از این دارایی ها به یک صندوق برای تهیه تسلیحات برای اوکراین اختصاص یافته است.

انهدام مقر فرماندهی تیپ ۴۷ اوکراین توسط سوخو-۳۴ روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز لحظات انهدام مقر فرماندهی تیپ ۴۷ اوکراین توسط سوخو-۳۴ روسیه در منطقه گلوخوف در استان سومی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه تصاویری از حمله جنگنده سوخو-۳۴ این کشور به مقر فرماندهی تیپ ۴۷ اوکراین را منتشر کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، موشک های روسی مقر فرماندهی تیپ ۴۷ اوکراین را با موفقیت منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود: تصاویری از انهدام مقر فرماندهی تیپ ۴۷ اوکراین در نتیجه حمله جنگنده روسی سوخو-۳۴ در منطقه گلوخوف در استان سومی رسانه ای می شود.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌ یف قرار داشتند».

روسیه: یک «هامر»، ۱۰ «هیمارس» و ۳۱ پهپاد اوکراین سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از سرنگونی یک «هامر»، ۱۰ «هیمارس» و ۳۱ پهپاد اوکراین در جریان ادامه عملیات ویژه مسکو در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای به تشریح جزئیاتی از ادامه عملیات ویژه نظامیان این کشور در اوکراین در شبانه روز گذشته اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد: پدافند هوایی روسیه یک بمب هدایت شونده هامر، ۱۰ موشک هیمارس و ۳۱ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد. یگان جنوب وضعیت خود را بهبود بخشید، ۲ ضد حمله دفع شد، اوکراین بیش از ۶۸۰ نیروی نظامی و ۴ انبار مهمات خود را از دست داد.

این بیانیه اضافه می کند: نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیاتی یگان مرکز بیش از ۵۸۵ نیروی نظامی و ۳ تانک خود را از دست دادند. واحدهای یگان غرب موقعیت های سودمندتری را در اختیار گرفتند، نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۴۵۰ نیروی خود را از دست دادند.

مسکو در ادامه خاطرنشان کرد: واحدهای یگان شرق بر مواضع سودمندتری تسلط یافتند، نیروهای مسلح اوکراین قریب ۱۱۰ نیروی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه افزود: یگان شمال نیروهای کی یف را در برخی شهرک های منطقه خارکیف و منطقه سومی شکست دادند، دشمن قریب ۱۰۵ نیروی نظامی و یک تانک را از دست داد.

روسیه: اوکراین بیش از ۴ هزار نظامی را در کورسک از دست داد

وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در حمله به منطقه کورسک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه شمار تلفات ارتش اوکراین در درگیری در منطقه کورسک را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که ارتش اوکراین بیش از ۴هزار و ۱۳۰ نظامی خود را از آغاز عملیات در منطقه کورسک از دست داده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در جریان نبرد در منطقه کورسک، اوکراین ۵۸ تانک، ۲۷ خودروی جنگی پیاده نظام و ۵۰ نفربر زرهی را هم از دست داده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، در شبانه روز گذشته هم اوکراین ۳۵۰ نظامی، ۲۵ خودروی زرهی از جمله چهار تانک را درنبردهای منطقه کورسک از دست داد.

یگان‌های گروه نبرد روسیه، حملات ارتش اوکراین در پنج محور در منطقه کورسک را خنثی کردند. درگیری در این محورها بیش از ۶۰ نظامی و دو تانک هزینه روی دست ارتش اوکراین گذاشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد