اخبار جنگ اوکراین | روسیه کنترل شهرک دیگری در دونتسک را به‌ دست گرفت

کد خبر: 1309455

وزارت دفاع روسیه امروز – یکشنبه – اعلام کرد یگان «تسنتر» این کشور، شهرک «سویریدونوفکا» را در دونتسک به کنترل خود درآورد.

اخبار جنگ اوکراین | روسیه کنترل شهرک دیگری در دونتسک را به‌ دست گرفت

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در نتیجه عملیات رزمی فعال، یگان‌های گروه نبرد تسنتر شهرک سویریدونوفکا در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: «تلفات دشمن معادل بیش از ۵۰۰ سرباز، ۲ خودروی زرهی، پنج خودروی کمکی، یک هویتزر ام ۷۷۷ - ۱۵۵میلی‌متری ساخت آمریکا، سه توپ خودکششی ۱۲۲ میلی‌متری، سه توپ ۱۲۲ میلی‌متری و ۲ قبضه اسلحه راپیرا ۱۰۰ میلی‌متری است.»

وزارت دفاع روسیه هم‌چنین هفته گذشته با انتشار گزارشی درباره پیشروی نیروهای این کشور در جبهه شرقی، از کنترل منطقه «ایوانوفکا» در «دونتسک» خبر داد و به نظر می‌رسد نیروهای مسلح این کشور در حال کسب دستاوردهای بیشتری در این منطقه هستند.

در شرایطی که رهبران سیاسی و نظامی کی‌یف به منطقه کورسک روسیه نفوذ کرده و پیش‌بینی می‌کردند بیشتر نیروهای روس به سمت قلمروی خودشان رفته و از حجم نبردها در دونتسک واقع در جبهه شرقی کاسته شود، محاسبات آنها نادرست از آب درآمده و پیشروی روسیه در دونتسک ادامه دارد و بیشتر نیروهای نفوذی اوکراینی به کورسک هم تحت کنترل هستند و تنها چند شهرک در اختیار آنهاست و عملیات نظامیان روس، همچنان ادامه دارد.

مسکو: «ایوانوکا» به تصرف روسیه درآمد

روسیه اعلام کرد که شهرک «ایوانوکا» در دونتسک را به تصرف خود درآورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کنترل شهرک «سویریدونوفکا» در دونتسک را به دست گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه شده است که واحدهای مرکز نیروهای مسلح روسیه با بهبود وضعیت تاکتیکی خود، شهرک «سویریدونوفکا» در دونتسک را آزاد کردند.

گفتنی است که وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای ارتش این کشور شهرک رازدولوفکا در منطقه دونتسک را تحت کنترل خود درآورده‌ اند.

مسکو هفته های پیش هم گزارش داده بود که یک روستای دیگر در منطقه دونتسک آزاد شده است.

وزارت دفاع روسیه در گزارش هفتگی خود درباره عملیات نظامی ویژه در اوکراین اعلام کرده بود که گروه نبرد موسوم به «سیویر» ۲۷۰ نظامی اوکراینی را در درگیری کشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد