پیام السودانی به مقاومت اسلامی عراق درباره شرایط منطقه

کد خبر: 1308142

یک منبع نزدیک به گروه‌های مقاومت عراق گفت که دولت عراق پیامی را در خصوص تحولات اخیر در منطقه برای مقاومت اسلامی این کشور ارسال کرده و با رهبران مقاومت در تماس است.

پیام السودانی به مقاومت اسلامی عراق درباره شرایط منطقه

یک منبع آگاه می‌گوید دولت «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق از حساسیت وضعیت منطقه و عواقب آنچه در غزه می‌گذرد، آگاه است.

این منبع آگاه روز دوشنبه به وبگاه عراقی بغداد الیوم گفته است: دولت السودانی خطوط ارتباطی با گروه‌های مقاومت عراق دارد و به دنبال ایجاد آرامش و کنترل عملیات‌هایی است که مواضع و پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهد تا فرصتی برای خروج نیروهای واشنگتن بر اساس برنامه اعلام شده فراهم کند، اما واشنگتن در این زمینه طفره می‌رود و جنایت اخیر «جرف النصر» با هدف قرار دادن سازمان الحشدالشعبی گواه این است که آمریکا در حال پیشبرد دستور کار حمایت از رژیم اشغالگر است، اما این موضوع مورد پذیرش گروه‌های مقاومت قرار نخواهد گرفت.

منبع نزدیک به گروه‌های مقاومت عراق اضافه کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، چند روز پیش پیامی از سوی دولت به گروه‌های مقاومت عراق ارسال شد که شامل سه نکته بود؛ نکته نخست تاکید دولت السودانی مبنی بر اینکه پیگیر موضوع اخراج نیروهای خارجی است. السودانی همچنین تاکید کرده است که موضوع اخراج آمریکایی‌ها طبق رویه‌های مشخص ادامه می‌یابد و اجازه نقض قانون را نمی‌دهد. نکته سوم بیان شده در این پیام نیز این است که دولت هیچ حمله‌ای به عراق را نخواهد پذیرفت.

او ادامه داد: گروه‌های مقاومت حساسیت شرایط را درک می‌کنند و همین امر باعث شد تا از طریق کمیته هماهنگی مقاومت بیانیه‌ای صادر کنند که حامل پیام‌های زیادی بود.

هماهنگی مقاومت عراق امروز در بیانیه‌ای به نیروهای آمریکایی درباره ادامه تجاوزات و هرگونه حماقتی درباره جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

در بیانیه کمیته هماهنگی مقاومت عراق آمده است: «اگر نیروهای اشغالگر آمریکایی بار دیگر در هدف قرار دادن فرزندان ما در عراق یا سوء استفاده از حریم هوایی آن برای انجام حملات علیه جمهوری اسلامی ایران دست داشته باشند، هماهنگی مقاومت عراق اگر بخواهد پاسخ دهد هیچ محدودیتی ندارد، هیچ سقفی مانع آن نمی‌شود.»

بغداد الیوم به نقل از این منبع نوشت: ازسرگیری هدف قرار دادن گروه‌های مقاومت عراق از سوی آمریکا یا هر نیروی امنیتی عراقی بدون هیچ محدودیتی با پاسخ مواجه خواهد شد و و این پاسخ دردناک خواهد بود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد