واکنش های بین المللی به جنایات جدید اسرائیل

کد خبر: 1307675

وزارت خارجه سوریه جنایت تازه ارتش رژیم صهیونیستی در مدرسه محل استقرار آوارگان فلسطینی در شهر غزه را محکوم و تاکید کرد که این جنایات عزم ملت‌های منطقه برای مقاومت در برابر این رژیم را جدی‌تر خواهد کرد.

واکنش های بین المللی به جنایات جدید اسرائیل

وزارت خارجه سوریه جنایت تازه ارتش رژیم صهیونیستی در مدرسه محل استقرار آوارگان فلسطینی در شهر غزه را محکوم و تاکید کرد که این جنایات عزم ملت‌های منطقه برای مقاومت در برابر این رژیم را جدی‌تر خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: صبح امروز، رژیم اشغالگر فاشیستی با هدف قرار دادن مدرسه التابعین که محل اسکان آوارگان فلسطینی است، کشتار وحشیانه دیگری را به سوابق جنایی خود اضافه کرد.

این وزارتخانه اضافه کرد: رژیم اشغالگر بیش از ۱۰ ماه است که به جنایات نسل کشی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین ادامه می‌دهد. این درحالی است که جنایات در برابر دیدگان جهانیان و در سایه ناتوانی بین‌المللی در انجام هرگونه اقدامی برای متوقف کردن ماشین کشتار این رژیم انجام می‌شود.

سوریه در ادامه تاکید کرد که این جنایات نتیجه چتر حمایتی غرب برای رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: سوریه ضمن محکوم کردن این کشتار هولناک، تاکید می‌کند که ادامه ریختن خون بی‌گناهان در فلسطین، لبنان و سوریه عزم ملت‌های منطقه را برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و پاسخگویی به جنایات آن، افزایش خواهد داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین محله «الدرج» شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ مذکور اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

عراق هدف قرار دادن مدرسه‌ آوارگان را محکوم کرد

نخست وزیر و وزارت خارجه عراق جنایت رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن مدرسه‌ آوارگان در محله الدرج غزه را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز شنبه طی سخنرانی امروز خود در مورد مقام زن، جنایت رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن مدرسه‌ آوارگان در محله الدرج غزه را محکوم کرد.

نخست وزیر عراق افزود که منطقه با شرایط بسیار پیچیده‌ای مواجه است که با قساوت و وحشیگری تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی بدتر شده است.

وزارت خارجه عراق نیز به نوبه خود حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در محله الدرج در شرق غزه را به شدت محکوم کرد و اعلام کرد که حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان نقض آشکار کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است و نشان‌دهنده بی‌اعتنایی رژیم اسرائیل به موازین بین‌المللی است.

وزارت خارجه عراق همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین اعلام و بر لزوم اتخاذ موضعی قاطع و یکپارچه جامعه بین‌المللی به ویژه کشورهای اسلامی برای توقف این جنایات و حمایت فوری از ملت بی دفاع فلسطین تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی همزمان با اقامه نماز صبح با حمله به یک مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» در مرکز نوار غزه جنایت جدیدی را رقم زد که در جریان آن بیش از 100 نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

سازمان دفاع مدنی در غزه نیز اعلام کرد: نمازخانه متعلق به مدرسه آوارگان در محله الدرج در مرکز غزه هدف حمله سه موشک صهیونیست‌ها قرار گرفته است که در پی آن بیش از 100 نفر به شهادت رسیدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی آوارگان را هنگام اقامه نماز صبح به طور مستقیم هدف قرار داد که همین امر باعث افزایش تعداد شهدا شده است.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند مکان این جنایت که هنگام نماز صبح روی داده، مملو از جمعیت آوارگان فلسطینی بوده است.

این چندمین بار است که صهیونیست‌ها محل اسکان آوارگان فلسطینی را هدف حمله قرار می دهند. ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این جنایت هولناک، طبق معمول مدعی شد که افراد مسلح حماس را که در این مدرسه پناه گرفته بودند هدف قرار داده است! در حالی که بارها دروغ بودن این ادعای واهی و گستاخانه اشغالگران برای توجیه جنایات خود، ثابت شده است.

واکنش فرانسه به حمله صهیونیست‌ها به مدرسه «تابعین»

وزارت خارجه فرانسه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: حمله (رژیم) اسرائیل به مدرسه تابعین در شهر غزه را با شدیدترین الفاظ محکوم می کنیم؛ احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه وظیفه اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه فرانسه امروز شنبه با صدور بیانیه ای به جنایت جدید صهیونیست های اشغالگر علیه مردم مظلوم غزه واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه فرانسه در این خصوص آمده است: حمله اسرائیل به مدرسه تابعین در شهر غزه را با شدیدترین الفاظ محکوم می کنیم.

بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه در این خصوص اضافه می کند: درخواست آزادی فوری اسیران (اسیران صهیونیست نزد حماس) و برقراری آتش‌ بس برای مقابله با وضعیت اضطراری انسانی در غزه را بار دیگر اعلام می کنیم.

به گزارش عربی ۲۱، پاریس در این بیانیه اضافه کرد: احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه وظیفه اسرائیل است. چندین هفته است که ساختمان های مدارس بارها در غزه هدف قرار گرفته است که منجر به تعداد غیرقابل تحملی از تلفات غیرنظامیان شده است.

منابع محلی با اشاره به بمباران وحشیانه مدرسه تابعین در شهر غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی، اعلام کردند که در این جنایت قریب به ۱۵۰ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

واکنش قاهره به کشتار صهیونیستها در مدرسه ای در غزه

قاهره به بمباران مدرسه التابعین در شرق شهر غزه واکنش نشان داد و این جنایت را گواهی بر فقدان تمایل سیاسی نزد صهیونیستها برای پایان دادن به جنگ وحشیانه غزه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه مصر بمباران مدرسه «التابعین» در محله الدرج در شرق شهر غزه را که به شهادت و زخمی شدن بیش از یکصد نفر از شهروندان آواره فلسطینی پناه گرفته در آن منجر شد، به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه مصر با اشاره به نادیده گرفتن بی‌سابقه‌ قوانین بین المللی و مفاد حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی و تداوم حملات به نوار غزه، خواستار اتخاذ موضع واحد و موثر بین‌المللی برای حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به هدف قرار دادن غیر نظامیان بی‌دفاع شد.

در این بیانیه آمده است، مصر ادامه ارتکاب این جنایات گسترده و هدف قرار دادن عمدی این تعداد عظیم از شهروندان بیگناه را همزمان با تلاش‌های میانجی‌گران برای دستیابی به فرمولی برای آتش بس در نوار غزه دلیلی بر فقدان اراده سیاسی نزد طرف اسرائیلی برای پایان دادن به این جنگ وحشیانه و ادامه درد و رنج انسانی فلسطینیان و تداوم فاجعه انسانی آنها می داند که جهان عاجز از پایان دادن به آن است.

مصر تاکید کرد به تلاش‌های دیپلماتیک و تماس‌های فشرده خویش با همه طرف‌های با نفوذ بین‌المللی برای اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طرق مختلف و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس، ادامه خواهد داد.

واکنش امارات، شورای همکاری و عمان به جنایت جدید اشغالگران

امارات، عمان و شورای همکاری خلیج فارس به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه ای در غزه واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، وزارت خارجه عمان به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: سلطان نشین عمان بمباران وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مدرسه التابعین محل اسکان آوارگان در غزه را به شدت محکوم می کند. حمله به مدارس و تاسیسات غیرنظامی به مثابه نقض آشکار قانون بین المللی است.

وزارت خارجه امارات نیز به شدت این حمله را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: امارات به شدت حمله به مدرسه آوارگان در شرق غزه را محکوم و بر مخالفت قاطع با هدف قرار گرفتن غیرنظامیان تاکید دارد.

وزارت خارجه امارات بیان کرد: ما از جامعه جهانی می خواهیم که نهایت تلاش خود را برای دور شدن فلسطین از تنش به کار بندد.

وزارت خارجه کویت نیز این حمله را محکوم کرد.

شورای همکاری خلیج فارس نیز اعلام کرد: هدف قرار گرفتن مدرسه التابعین جنایت جنگی است که رویکرد جنایتکارانه نظامیان اشغالگر اسرائیلی را نشان می دهد.

واکنش ایرلند و ایتالیا به جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه «تابعین» غزه

وزیران خارجه ایرلند و ایتالیا ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین محله الدرج غزه، این جنایت را غیرقابل قبول خواندند و توقف کشتار در نوار غزه را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه ایرلند در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین محله الدرج غزه گفت حمله هوایی اسرائیل به یک مدرسه در نوار غزه را که در آن ده‌ها غیرنظامی کشته شدند، محکوم می‌کنم.

«مایکل مارتین» همچنین ضمن تأکید بر ضرورت آتش‌بس در نوار غزه تصریح کرد زمان توقف کشتار فرا رسیده است.

وزیر امور خارجه ایتالیا هم در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه التابعین گفتک حمله هوایی به یک مدرسه در غزه و کشته شدن شمار زیادی از بیگناهان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

«آنتونیو تاجانی» ضمن درخواست برای توقف فوری جنگ و آتش‌بس و محافظت از غیرنظامیان، گفت از «اسرائیل» می‌خواهیم به قوانین انسانی احترام بگذارد.

وزیر خارجه کوبا امروز شنبه در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌های اشغالگر در حمله به مدرسه تابعین در نوار غزه، آن را به شدت محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه، با حمله هوایی به یک مدرسه در محله الدرج شهر غزه، ده‌ها فلسطینی را در داخل مصلای این مسجد و هنگان اقامه نماز صبح به خاک و خون کشید.

اسپانیا حمله مرگبار اسرائیل به مدرسه غزه را محکوم کرد

اسپانیا بمباران مرگبار مدرسه ای در غزه توسط رژیم صهیونیستی را در روز شنبه به شدت محکوم کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "آناتولی" وزارت امور خارجه اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد: ما این حمله را به شدت محکوم می کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما یک بار دیگر خواستار رعایت کامل اقدامات موقت دادگاه لاهه و حمایت از غیرنظامیان وضع هستیم.

وزارت خارجه اسپانیا افزود: «ما تکرار می‌کنیم که برای پایان دادن به این فاجعه انسانی و آزادی گروگان‌ها، یک توافق آتش‌بس فوری ضروری است.»

روز جمعه، وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد از آتش بس که با میانجیگری مصر، آمریکا و قطر در راستای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام شده است، حمایت می کند.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز گفت که با همتای عربستانی خود درباره خطر تشدید تنش در منطقه صحبت کرده است.

به گزارش ایرنا، حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در غزه با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در محله الدرج در غزه اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این جنایت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است. همچنین الجزایر از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای بررسی و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار نمازگزاران آواره فلسطینی در مدرسه التابعین در محله الدرج غزه تشکیل جلسه دهد.

بلژیک جنایت رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین غزه را قویا محکوم کرد

حجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک جنایت رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین نوار غزه را قویا محکوم و بر پایان فوری جنگ در این باریکه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، لحبیب شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک حمله به یک مدرسه در غزه را جان دستکم صد آواره را گرفت، قویا محکوم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه «این جنگ باید فورا پایان یابد» افزود: هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی مغایر قوانین بین‌المللی و غیرقابل قبول است.

وزیر خارجه بلژیک همچنین گفت که با «بدری عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر درباره تلاش‌های میانجیگرانه برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و یافتن یک راه حل سیاسی پایدار برای مناقشه غزه گفت‌وگو کرد.

لحبیب تاکید کرد که طرفین «به کاهش تنش‌ها و توافق آتش‌بس در غزه متعهد هستند.»

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در محله الدرج در غزه اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این جنایت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است. همچنین الجزایر از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای بررسی و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار نمازگزاران آواره فلسطینی در مدرسه التابعین در محله الدرج غزه تشکیل جلسه دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد