اخبار جنگ اوکراین | ۱۰۰نظامی اوکراینی در مرز روسیه زمین‌گیر شدند/هشدار مسکو به واشنگتن

کد خبر: 1306872

رئیس جمهور اوکراین در حالی از تلاش برای تولید موشک‌های دوربرد خبر داد که امروز (سه‌شنبه) ۱۰۰ نظامی اوکراینی در مرز روسیه زمین‌گیر شده و نتوانستند وارد خاک این کشور شوند.

اخبار جنگ اوکراین | ۱۰۰نظامی اوکراینی در مرز روسیه زمین‌گیر شدند/هشدار مسکو به واشنگتن

رئیس جمهور اوکراین در حالی از تلاش برای تولید موشک‌های دوربرد خبر داد که امروز (سه‌شنبه) ۱۰۰ نظامی اوکراینی در مرز روسیه زمین‌گیر شده و نتوانستند وارد خاک این کشور شوند.

به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین بودجه بیشتری را به برنامه موشکی خود اختصاص داده است تا بتواند بر تسلیحات دوربرد روسیه غلبه کند.

اوکراین که از زمان شروع جنگ با روسیه، تولید پهپادهای تهاجمی دوربرد را در اولویت قرار داده، تلاش کرده است تا تولید سلاح‌هایی مثل موشک ضدکشتی نپتون را افزایش دهد.

زلنسکی در برنامه پیام رسان تلگرام بدون ارائه جزئیات خاصی از تخصیص بودجه بیشتر به برنامه موشکی و تولید تعداد بیشتر آنها خبر داد.

زلنسکی ماه گذشته میلادی گفته بود که کی‌یف برای کاهش وابستگی خود به موشک‌های ارسال شده از سوی کشورهای خارجی تلاش می‌کند. وی بارها از کشورهای غربی خواسته اجازه دهند از موشک‌های دوربرد آنها برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کند.

بر اساس گزارش دیگری از رویترز «الکسی اسمیرنوف»، فرماندار منطقه کورسک جنوبی روسیه روز سه‌شنبه گفت که تلاش اوکراین برای نفوذ به داخل خاک این کشور خنثی شده است. وی گفت دو غیرنظامی در جریان این عملیات کشته شده و وضعیت در منطقه بحرانی است.

اسمیرنوف گفت که سربازان و نیروهای مرزی سرویس امنیت فدرال (FSB) حمله اوکراین را دفع کردند.

رسانه های روسی نیز گزارش دادند که نیروهای نظامی این کشور یک حمله مسلحانه از سوی اوکراین را خنثی کردند.

یک کانال تلگرامی نزدیک به دولت روسیه اعلام کرد که ۱۰۰ نفر از نظامیان اوکراینی تلاش داشتند وارد خاک روسیه شوند که در منطقه کورسک زمین‌گیر شده اند.

موشک اوکراینی بر فراز «کورسک» سرنگون شد

مقامات محلی در منطقه کورسک روسیه اعلام کردند که امروز یک موشک اوکراینی را در این منطقه رهگیری و منهدم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات محلی در منطقه کورسک روسیه اعلام کردند که سامانه‌ های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور امروز سه شنبه یک موشک مهاجم اوکراینی را در آسمان این منطقه رهگیری و منهدم کردند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: مرزبانان و پرسنل نظامی روسیه حملات نیروهای اوکراینی را در نزدیکی مرز در استان کورسک با موفقیت دفع کردند.

در روزهای پیش نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود اعلام کرد که در نتیجه گلوله‌باران یک ساختمان مسکونی در این منطقه چند غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن گذشته (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

دفع حمله «مهاجمان خرابکار» اوکراینی در مرزهای روسیه

فرماندار موقت منطقه کورسک از دفع حمله یک گروه «خرابکاری و تجسس» اوکراینی در مرزهای روسیه خبر داده و جزئیاتی را درباره آن اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، «الکسی اسمیرنوف» فرماندار موقت منطقه کورسک گفت که نیروهای روس حمله مرزی یک گروه خرابکاری و تجسس اوکراینی را دفع کردند.

خبرگزاری راشاتودی گزارش داد: اسمیرنوف افزود که نظامیان کی‌یف تلاش کردند از منطقه «سومی» وارد روسیه بشوند. در ناحیه‌های سودژانسکی و کورنیفسکی کورسک درگیری رخ داد.

فرماندار موقت کورسک بیان کرد که نیروهای مرزی و سایر نیروهای روس مانع تخطی از سرحدات شدند.

اسمیرنوف هشدار داد که در پی این حمله ناموفق، اوکراین یک کارزار اطلاعات غلط را به راه می‌اندازد. او از مردم خواست که تحت تاثیر این تحریکات قرار نگیرند و تنها به منابع رسمی برای کسب اطلاعات دقیق اعتماد کنند.

طبق پست منتشر شده در کانال تلگرامی فرماندار موقت اسمیرنوف، گروهی متشکل از ۱۰۰ خرابکار اوکراینی در خودروهای زرهی و دیگر خودروهای نظامی ساخت آمریکا به مرزهای روسیه در نزدیکی ناحیه سودژانسکی حمله کردند. این مهاجمان مسلح به تفنگ‌های خودکار آمریکایی، نارنجک و مهمات دیگر بودند. اوکراینی‌ها طی عقب‌نشینی ۲۰ نظامی خود را از دست دادند.

مناطق مرزی کورسک، بلگورود و بریانسک روسیه که هم‌مرز اوکراین است، از آغاز جنگ اوکراین، هدف حملات متعدد کی‌یف قرار گرفته است. این حملات زیرساخت‌های انرژی و مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند.

رویترز: مسکو به واشنگتن درباره عملیات سری اوکراین هشدار داده بود

یک رسانه انگلیسی گزارش داد که روسیه پس از مظنون شدن به طرح احتمالی اوکراین برای انجام عملیاتی سری در روز رژه نیرویی دریایی روسیه که با حضور رئیس‌جمهور این کشور برگزار شد، با واشنگتن تماس گرفته و هشدار داده بود.

به گزارش ایسنا، روسیه به برنامه اوکراین برای حمله به خاک خود طی رژه روز نیروی دریایی در ماه گذشته میلادی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در آن شرکت کرد، مظنون بوده و مسکو این نگرانی را با واشنگتن در میان گذاشته بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که در گزارش‌های تلویزیون روسیه مطرح شده این موضوع یک موضوع محرمانه کشوری بوده و جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

وزارت امور خارجه اوکراین به درخواست توضیح در این باره پاسخی نداده است.

در گزارش‌های تلویزیون روسیه اشاره شده است که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفته بود نگرانی‌ها درباره احتمال این حمله آن‌قدر جدی بود که «آندری بلوسوف» وزیر دفاع روسیه با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود درباره سوءظن‌ها تماس گرفت.

خبرگزاری رویترز با اشاره به این که قادر به راستی‌آزمایی روایت تلویزیون روسیه نبوده است، نوشت که روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در این باره نوشته بود که آستین در ۱۲ ژوئیه (۲۲ تیر) تماسی از سوی بلوسوف درباره برنامه اوکراین برای عملیاتی سری علیه روسیه داشته است که مسکو معتقد بود با تایید و حمایت آمریکا همراه بوده است.

نیویورک‌تایمز به نقل قول از دو مقام ناشناس آمریکایی پرداخت که گفته بودند مقامات پنتاگون از این اتهام روسیه بهت‌زده شده و از چنین دسیسه‌ای بی‌خبر بوده‌اند.

با این حال، نگرانی روسیه تا اندازه‌ای برای واشنگتن اهمیت داشته است که با اوکراین تماس بگیرد و به‌ کی‌یف تذکر بدهد که اگر برای چنین عملیاتی در حال برنامه‌ریزی بوده، نباید آن را انجام بدهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد