مقام عراقی: حضور آمریکا، خطری برای سراسر منطقه و امنیت ملی عراق است

کد خبر: 1306176

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق خبر داد که دولت این کشور، نشستها و دیدارهایی با طرف آمریکایی داشته و برای خروج نظامیان واشنگتن، جدول زمانی تعیین کرده است.

مقام عراقی: حضور آمریکا، خطری برای سراسر منطقه و امنیت ملی عراق است

«کریم علیوی المحمداوی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق امروز شنبه تأکید کرد که حضور نظامیان آمریکا در عراق، خطری برای امنیت ملی این کشور و سراسر منطقه به شمار می‌رود.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از المحمداوی گزارش داد که آمریکا حامی اصلی و مستقیم اسرائیل است و اگر تمامی کلمات را برای محکومیت عملیات جنایتکارانه اسرائیل جمع کنیم، باز هم کافی نیست.

وزارت دفاع عراق و آمریکا دومین گفت‌وگو برای همکاری امنیتی مشترک را در روزهای 22 و 23 ژوئیه 2024 در واشنگتن انجام دادند. هدف اصلی این مذاکرات، خروج نظامیان آمریکایی است.مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در فوریه گذشته با تصویب کاهش تدریجی شمار نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش و در نهایت پایان دادن به ماموریت این نیروها آغاز شد و دو دور دیگر این مذاکرات در ماه‌های مارس و آوریل برگزار شد اما تاکنون بی‌نتیجه بوده است. 

آمریکا که تصمیم داشت اواخر ژوئیه جدولی را برای کاهش نیروهایش در عراق ارائه کند، بدون ارائه هیچ توضیحی از تصمیم خود منصرف شد. پیشتر رسانه‌های عراقی گزارش داده بودند که بغداد به صورت شفاهی به واشنگتن ابلاغ کرده که نیروهای ائتلاف بین‌المللی آمریکا باید بین هشت ماه تا یک سال از عراق خارج شوند وگرنه دولت عراق موضعی یک‌جانبه اتخاذ و پایان حضور آمریکا در عراق را همسو با قوانین عراق اعلام می‌کند.

المحمداوی در ادامه با بیان اینکه عملیات جنایتکارانه اسرائیل در ترور شهیدان اسماعین هنیه و فؤاد شکر، با حمایت آمریکا صورت گرفته است، این دو شهید را مجاهد در راه خاک، آبرو و اعتقاد قلمداد کرد.

این مقام عراقی همچنین گفت که دولت این کشور، نشستها و دیدارهایی با طرف آمریکایی داشته و برای خروج نظامیان واشنگتن، جدول زمانی تعیین کرده است.

المحمداوی در پایان تأکید کرد: «از دولت می‌خواهیم توافقی را اجرا کند که بر اساس آن، خروج نیروهای آمریکایی در عراق، زمانبندی شده است»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد