برنامه نتانیاهو برای برکناری مقامات ارشد نظامی

کد خبر: 1306043

منابع مطلع صهیونیستی از برنامه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برکناری مقامات ارشد نظامی این رژیم و به تعویق افتادن اجرای این تصمیم در پی عملیات‌های ترور اخیر در تهران و لبنان پرده برداشتند.

برنامه نتانیاهو برای برکناری مقامات ارشد نظامی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از منابع مطلع فاش کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل پس از بازگشت از واشنگتن قصد داشت تا «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم را از سمتش برکنار کند، اما ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و «فواد شکر» فرمانده جهادی حزب‌الله در بیروت برنامه نتانیاهو را به تعویق انداخت.

این سازمان گزارش داد که نتانیاهو همچنین در حال بررسی برکناری «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش و «رونن بار» رئیس آژانس امنیت داخلی «شاباک» است.

طبق گفته منابع مذکور، هدف نتانیاهو از برکناری‌ها این است که فضا را برای دیگر شخصیت‌ها در سطوح نظامی و امنیتی باز کند که در راستای اجرای اوامر و اهداف وی عمل کنند.

روزنامه «یسرائیل هیوم» اواخر ژوئیه گزارش داده بود که نتانیاهو درصدد برکناری گالانت است، اما از ترس تشدید تظاهرات جرأت این اقدام را ندارد.

اختلافات میان نتانیاهو، یوآو گالانت و مقامات ارشد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل مذاکرات بر سر توافق تبادل اسرا با حماس، به ویژه با تشدید اعتراضات صهیونیست‌ها که از نتانیاهو خواستار تسریع در انعقاد توافق هستند، تشدید شده است.

کابینه رژیم صهیونیستی از ترس میان وزرایش تلفن‌ ماهواره‌ای توزیع کرد

کابینه رژیم صهیونیستی در راستای آمادگی برای تنش احتمالی در منطقه، میان وزرایش تلفن‌های ماهواره‌ای توزیع کرد.

به گزارش ایسنا، کابینه رژیم صهیونیستی در راستای تضمین تداوم ارتباطات در صورت پاسخ ایران و حزب‌الله و فروپاشی شبکه تلفن‌های همراه، گوشی‌های ماهواره‌ای را میان وزرایش توزیع کرد.

وب‌سایت روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که مدیرکل دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست روز پنج‌شنبه اطمینان حاصل کرد که انرژی این تلفن‌ها با ژانراتورهای دیزلی تامین می‌شود.

همچنین او خواستار جلوگیری از اشاعه هراس شد.

وب‌سایت آحارونوت تاکید کرد، بر اساس برخی سناریوها از جمله احتمال هک شبکه تلفن‌های همراه، در حال حاضر تعدادی گوشی میان وزرا توزیع شده و به سایر وزرا و مقامات اسرائیلی نیز دستور داده شده فورا از این گوشی‌ها خریداری کنند تا فعالیت وزرا ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، برخی از دفاتر دولتی رژیم صهیونیستی پیش از این خود را برای چنین وضعیتی آماده کرده و تلفن‌های ماهواره‌ای را خریداری کردند.

در نشستی که از طریق ویدیو کنفرانس با برخی از مدیران اجرایی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی برگزار شد، یوسی شیلی، مدیر اجرایی دفتر نتانیاهو با تاکید بر تضمین تداوم ارتباطات تلفنی در تمامی شرایط، از تامین انرژی این تلفن‌های همراه با ژنراتورها و پربودن مخازل دیزل اطمینان حاصل کرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد