تدابیر امنیتی عراق برای برگزاری راهپیمایی اربعین

کد خبر: 1305036

رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق و سخنگوی عملیات مشترک از برنامه ریزی های انجام شده برای تامین امنیت و اتخاذ تدابیر امنیتی با هدف برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در عراق خبر داد.

تدابیر امنیتی عراق برای برگزاری راهپیمایی اربعین

به گزارش شفق نیوز، سرلشکر «تحسین الخفاجی» رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق و سخنگوی عملیات مشترک عراق روز دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: فرماندهی عملیات مشترک از مدتی پیش با همکاری کمیته عالی امنیتی به ریاست وزیر کشور، تدارکات و آماده‌سازی برای سفر اربعین را آغاز کرده و در همین چارچوب مجموعه نشست‌هایی را برای تجهیز یگان‌های مسئول تامین امنیت این سفر برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق در مراسم اربعین شرکت کنند و به همین علت، طرح امنیتی شامل تلاش‌ها و فعالیت‌های اطلاعاتی، انجام عملیات منحصر به فرد و آماده‌سازی تمامی راه‌ها و ورودی‌ها شهر کربلا، افزون بر مناطق اطراف این شهر خواهد بود.

الخفاجی افزود: این کار مستلزم فعالیت‌های اطلاعاتی هوایی و ایجاد حصارهای امنیتی گوناگون توسط نیروهای امنیتی است که در آخرین نشست، مراحل پایانی طرح اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در همین ارتباط، نیروهای امنیتی تلاش زیادی در زمینه ارائه خدمات، آماده‌سازی جاده‌ها و جلوگیری از بسته شدن راه‌ها و رفت و آمد روان وسائل نقلیه به شهر کربلا، گزارش دقیق و 24 ساعته هواشناسی و همچنین آماده‌ سازی هواپیماهای شخصی برای امدادرسانی هوایی انجام خواهند داد.

رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق تائید کرد: همچنین دستوراتی از سوی نیروهای امنیتی برای صاحبان موکب‌ها و همچنین هشدارهای لازم به زائران در خصوص نحوه تعامل و همکاری با موکب‌ها، گزارش کردن موارد مشکوک در طول راهپیمایی اربعین و افزایش تعداد ایست‌های بازرسی و بازرسان صادر شده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد