هشدار اردن به جنگ فراگیر منطقه‌ای

کد خبر: 1304926

وزارت امور خارجه اردن با بیان اینکه تنش در لبنان می‌تواند باعث جنگ فراگیر منطقه‌ای شود، بر اهمیت حمایت از امنیت، ثبات و حفظ جان ملت لبنان تأکید کرد.

هشدار اردن به جنگ  فراگیر منطقه‌ای

وزارت امور خارجه اردن در واکنش به حادثه «مجدل شمس» در جولان اشغالی، امروز یکشنبه نسبت به افزایش تنش در جنوب لبنان و پیامدهای آغاز جنگ جدید علیه این کشور هشدار داد.

«سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن با بیان اینکه «تنش در جنوب لبنان می‌تواند به سمت یک جنگ منطقه‌ای فراگیر کشیده شود»، بر «اهمیت حمایت از امنیت، ثبات و حفظ جان ملت لبنان» تأکید کرد.

صهیونیست‌ها و مقام‌های آمریکایی اصرار دارند که حزب‌الله لبنان را مقصر حمله به مجدل شمس معرفی کنند؛ حال آنکه پایگاه خبری اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد حزب‌الله لبنان به سازمان ملل اطلاع داده حادثه مجدل شمس در نتیجه سقوط موشک ضد هوایی اسرائیلی در یک ورزشگاه فوتبال روی داده است.

از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسمی قویا ادعای رسانه‌های صهیونیستی را رد و انجام حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است.

ادعای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها درباره مقصر جلوه داده حزب‌الله در خصوص حمله به مجدل شمس در حالی به پیش می‌رود که رئیس حزب دموکرات لبنان و رهبر جامعه دروزی این کشور از دسیسه‌چینی تل‌آویو در پشت پرده انفجار در «مجدل شمس» و تلاش برای تغییر ماهیت جولان اشغالی سوریه پرده برداشتند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین گفت که باید همه طرفها به قطعنامه 1701 شورای امنیت پایبند باشند تا از تنشهای بیشتر، جلوگیری شود.

القضاة با اشاره به اینکه تداوم حملات اسرائیل به نوار غزه، باعث افزایش تنش خواهد شد، بر لزوم آغاز تحرکات بین‌المللی تأکید کرد که به آتش‌بس فوری منتهی شود و فاجعه انسانی ملت فلسطین پایان دهد./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد