جشن کف‌زنی برای نتانیاهو در کنگره آمریکا

کد خبر: 1304316

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو شب گذشته حدود یک ساعت در کنگره آمریکا سخنرانی کرد اما به سختی توانست یک دقیقه کامل و بدون وقفه سخن بگوید. امری که اعتراض بسیاری از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را به همراه داشت.

جشن کف‌زنی برای نتانیاهو در کنگره آمریکا

«انتظار داشتم حداقل یک جمله در مورد توافق بشنوم، اشکهایم بعد از 293 روز دیگر خشک شده. او 53 دقیقه در کنگره حرف زد و حتی یک دقیقه هم درباره توافق سخن نگفت».  این را پدر نظامی اسیر اسرائیلی نزد حماس لیری الباگ در انتقاد از سخنرانی «بی‌محتوای» نتانیاهو در کنگره آمریکا و عدم اشاره به تبادل اسرا گفت.

روزنامه هاآرتص نیز امروز، از مضمون سخنرانی «پرحاشیه» نتانیاهو در کنگره انتقاد کرد و نوشت که وی تنها به منظور جلب حمایت سیاسی بیشتر برای طولانی‌کردن زمان جنگ به آمریکا رفته است نه پیشبرد تلاش‌ها برای تبادل اسرا و توقف جنگ. 

این روزنامه در ادامه به کف‌زدنهای متوالی در جریان سخنرانی شب گذشته نتانیاهو و اعتراضات شدید علیه او در بیرون از کاخ کنگره اشاره کرد و نوشت که این تشویق‌های پرشور این تصور را به وجود می آورد که وی در جلب حمایت لازم در کنگره موفق شده، اما واقعیت این است که ده‌ها قانونگذار دموکرات حتی حاضر نشدند سخنان او را بشنوند. برخی از جمله سناتور برنی سندرز نتانیاهو را «نه تنها جنایتکار که دروغگو» دانستند.

 الکساندریا اوکاسیو کورتز دیگر نماینده دموکرات کنگره نیز طی پستی در توئیتر نوشت که «نتانیاهو آنقدر افراد را از دست داده که اکنون تنها تعداد انگشت‌شماری از اعضای کنگره را مورد خطاب قرار داد. آن‌ها مانند مراسم اهدای جوایز، صندلی‌ها را با افرادی که عضو نبودند پر کردند تا حضور و حمایت کامل خود را نشان دهند».

به نوشته وب‌سایت آمریکایی آکسیوس، در نشست مشترک کنگره و مجلس سنای آمریکا تقریباً نیمی از قانونگذاران دموکرات (100 نفر از 212 نماینده مجلس نمایندگان و 27 نفر از 51 عضو مجلس سنا) حضور داشتند.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل شب گذشته در کنگره آمریکا سخنرانی کرد، اما به نوشته العربی الجدید، «در طول 53 دقیقه سخنرانی، حضار، 80 بار از جمله 58 بار ایستاده برای او کف زدند». تا جایی که وی یک‌بار خطاب به همه از آنها خواست که به جای دست زدن، به سخنانش گوش بدهند. «نه نه..دست نزنید..گوش بدهید».

اما جشن کف‌زنی برای نتانیاهو در کنگره، را علاوه بر غیاب بسیار از نمایندگان و سناتورها و تظاهرات‌ هزاران معترض به او در اطراف ساختمان کنگره، حضور تنها نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا به خوبی خنثی کرد.

او در حالی که چفیه بر گردن داشت و پرچم فلسطین را با یک سنجاق به لباسش الصاق کرده بود، تابلوی کوچکی در دست داشت که روی یک طرف آن «جنایتکار جنگی» و روی طرف دیگر آن «مجرم نسل‌کشی» نوشته شده بود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد