لاپید: نتانیاهو باید در کنگره آمریکا، پذیرش کامل توافق تبادل را اعلام کند

کد خبر: 1304089

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد که نخست وزیر این رژیم باید در جریان سخنرانی خود در کنگره آمریکا، اعلام کند که به صورت کامل، توافق تبادل اسرا با حماس را می‌پذیرد.

لاپید: نتانیاهو باید در کنگره آمریکا، پذیرش کامل توافق تبادل را اعلام کند

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، فردا باید در سخنرانی خود در کنگره آمریکا، پذیرش کامل توافق تبادل اسرا با حماس را اعلام کند.

لاپید همچنین گفت که نتانیاهو در سخنرانی خود باید بر بازگشت سریع اسرای صهیونیستی در بند نیروهای مقاومت فلسطین، تأکید کند.

وی خاطر نشان کرد که نخست وزیر اسرائیل، پس از سخنرانی، بلافاصله باید به فلسطین اشغالی بازگردد و برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در میامی، به دنبال بهانه نباشد.

این در حالی است که شماری از سناتورهای آمریکایی گفته‌اند که در جلسه سخنرانی نتانیاهو شرکت نخواهند کرد. منابع آمریکایی می‌گویند که نام کامالا هریس، ‌معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم در کنار افرادی که قرار نیست در جلسه سخنرانی روز چهارشنبه نتانیاهو حضور داشته باشند،‌ آورده شده است.

اخبار مربوط به عدم حضور هریس در جلسه مشترک کنگره در حالی مطرح می‌شود که سناتور پتی موری، که ریاست موقت سنا را بر عهده دارد نیز عنوان کرده است از ریاست سخنرانی نتانیاهو خودداری خواهد کرد. 

موری ضمن تاکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس پایدار در غزه و مخالفت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در آن منطقه عنوان کرد،‌ من به تلاش خود برای رسیدن به چنین آتش‌بسی در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه خواهم داد.

وی در بخشی از اظهاراتش هم اینطور بیان کرد:‌ من امیدوارم،‌ نتانیاهو از این فرصت استفاده کند تا برنامه خود را برای تضمین آتش‌بس و برقراری صلح پایدار عنوان کند. 

در عین حال،‌ برخی دیگر از قانونگذاران حزب دموکرات نیز عنوان کرده‌اند در مراسم سخنرانی نتانیاهو به عنوان کسی که مسوول بحران انسانی علیه فلسطینیان در نوار غزه است،‌شرکت نخواهند کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد