اخبار روز جنگ اوکراین | حمله پهپادی اوکراین به کریمه

کد خبر: 1304024

حمله پهپادی اوکراین به ایستگاه راه‌آهن و بندری در شرق کریمه، ۶ کشته و زخمی برجا گذاشت.

اخبار روز جنگ اوکراین | حمله پهپادی اوکراین به کریمه

به نقل از کی‌یف‌پست، مقامات محلی از حمله پهپادی ارتش اوکراین به یک ایستگاه قطار و بندری در شرق شبه‌جزیره کریمه خبر دادند که در پی آن ۶ نفر کشته و زخمی شدند.

وِنیامین کُنداتیِف، فرماندار کراسنودار گفت: رژیم کی‌یف یک بار دیگر نسبت به حمله تروریستی به منطقه کراسنودار اقدام کرد.

این در حالی است که اداره مرکزی اطلاعات ارتش اوکراین که به طور معمول حملات پهپادی علیه روسیه را برعهده می‌گیرد، در گفت‌وگو با این رسانه حمله پهپادی مذکور را تکذیب کرد.

کندارتیف گفت که در این حمله یک کشتی باری طعمه آتش شد و تیم‌های آتش‌نشانی هم‌اکنون در حال اطفای حریق هستند. به گفته وی آتش مهار شده است و خطر گسترش وجود ندارد.

به نوشته کانال تلگرامی «طوفان کریمه»، شاهدان عینی می‌گویند که بامداد امروز، شاهد حرکت آمبولانس و آتش‌نشان‌ها به سمت بندر «کاوکاز» بوده‌اند. بندر کاوکاز که در کراسنودار روسیه واقع شده است، در حوزه سد ماسه‌ای «چوشکا» در تنگه «کرچ» قرار دارد. این بندر قادر به جای دادن کشتی‌هایی با طول ۱۳۰، عرض ۱۴.۵ و ارتفاع بیش از ۵ متر است. در این بندر همچنین یک کشتی مسافری-باری وجود دارد که کراسنودار را به کریمه متصل می‌کند./مهر

مسکو: ۸۲ پهپاد اوکراینی بر فراز خاک روسیه سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از سرنگونی ۸۲ پهپاد اوکراینی بر فراز خاک این کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای به جزئیات ادامه عملیات ویژه نظامیان این کشور در اوکراین در طول ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد: واحدهای غرب ارتش روسیه ۲ ضدحمله را دفع کردند؛ کی یف ۴۹۰ نیروی نظامی و ۲ انبار مهمات خود را در این محور از دست داد.

این بیانیه اضافه می کند: اوکراین در رویارویی با واحدهای شمال ارتش روسیه ۱۷۰ نیرو، تجهیزات خارجی و انبار مهمات خود را در محور شمالی عملیات ویژه از دست داد.

مسکو در ادامه خاطرنشان کرد: ۳ تانک اوکراین از جمله یک تانک آبرامز نیز توسط واحدهای مرکز نیروهای مسلح روسیه منهدم شدند. واحدهای جنوب ارتش روسیه بر مواضع سودمندتری تسلط یافتند؛ دشمن حدود ۷۵۰ نظامی و ۶ انبار مهمات میدانی را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه افزود: سامانه‌ های پدافند هوایی طی ۲۴ ساعت، ۸۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز خاک روسیه سرنگون کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد