اذعان گانتس به کشته شدن برخی اسرای صهیونیست به دلیل ناکامی در توافق

کد خبر: 1300737

«بنی گانتس» عضو سابق شورای جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اذعان کرد از زمان ارائه پیشنهاد برای تبادل اسرا با جنبش حماس تاکنون، شمار زیادی از اسرای صهیونیست کشته شده اند.

اذعان گانتس به کشته شدن برخی اسرای صهیونیست به دلیل ناکامی در توافق

به نقل از رسانه های فلسطینی، بنی گانتس با اشاره به اختلافات شدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم، گفت: الان زمان مناسبی برای اختلافات نیست.

این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرا، زمان کافی ندارند.

وی با اشاره به تبادل اسرا بین این رژیم و حماس در آذر ماه گفت: حدود هشت ماه قبل، به طور دسته جمعی یک تصمیم شجاعانه ولی دردناک با در نظر گرفتن بها و ریسک آن گرفتیم و بیش از ۱۰۰ اسیر را آزاد کردیم.

بنی گانتس درباره حماس نیز با اذعان به اینکه «ما با یک دشمن سرسخت مواجه هستیم»، اضافه کرد که باید در این باره اراده و تعهدمان را به نمایش بگذاریم و همان طور که همگان می‌دانند، بپذیریم که بهای این توافق، گران خواهد بود.

عضو سابق شورای جنگ رژیم صهیونیستی همچنین خطاب به نتانیاهو گفت: هرگاه تصمیم صحیح را گرفتی و طرح مسئولانه ای را ارائه کردی از حمایت کامل من و دوستانم برخوردار خواهی بود و از همه مهمتر، در سراسر اسرائیل از تو حمایت خواهند کرد.

بنی گانتس در پایان تبادل اسرا را از نظر استراتژیک تصمیم صحیحی دانست و گفت: این همان اقدامی است که باید انجام شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

مذاکرات برای تبادل اسرا بین رژیم اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر و قطر بارها متوقف شده است و هر دو طرف یکدیگر را مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات دانسته اند.

مخالفت دومین وزیر کابینه نتانیاهو با توافق آتش‌بس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند وزیر دارایی این رژیم معتقد است آتش‌بس ۴۲ روزه برای تبادل اسرا فرصتی را برای حماس جهت احیای قدرت نظامی‌اش فراهم می‌کند و او مخالف چنین قراردادی است حتی اگر ضامن توقف جنگ غزه نباشد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم بر این باور است که آتش‌بس ۴۲ روزه به جنبش حماس اجازه خواهد داد قدرت نظامی خود را بازسازی کند.

به گزارش این رسانه‌ها، اسموتریچ با قرارداد تبادل اسرا حتی اگر ضامن توقف جنگ علیه غزه نباشد، هم مخالف است.

پیش از این، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد که اگر در مورد قرارداد تبادل اسرا با جنبش حماس به تنهایی تصمیم‌گیری کند، کابینه را منحل می‌کند.

«داوید بارنیا» رئیس موساد امروز جمعه اراضی اشغالی را به مقصد دوحه، پایتخت قطر ترک کرد تا در مذاکرات تبادل اسرا با حماس و برقراری آتش‌بس در غزه که از امروز دوباره از سر گرفته شده، حضور یابد.

به گزارش مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، بارنیا بدون سایر اعضای هیأت مذاکره‌کننده برای ازسرگیری مذاکرات به دوحه رفت.

این مرکز به نقل از برخی مسوولان صهیونیست گزارش کرد مذاکرات زمان زیادی طول خواهد کشید و در صورتی که پیشرفتی در این مذاکرات حاصل شود، سایر اعضای هیات مذاکره‌کننده به رئیس موساد ملحق خواهند شد.

این رسانه عبری همچنین خبر داد ارزیابی‌ها حاکی از این است که احتمالا مذاکرات ماه‌ها طول خواهد کشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها