امیر قطر: برای توقف جنگ در نوار غزه تلاش می‌کنیم

کد خبر: 1300684

شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر گفت: برای توقف جنگ در نوار غزه و آزادی اسرا تلاش می‌کنیم.

امیر قطر: برای توقف جنگ در نوار غزه تلاش می‌کنیم

به گزارش شبکه الجزیره، شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر افزود: برای توقف جنگ در نوار غزه از طریق دستیابی به راه حلی که درگیری ها را متوقف کند و به آزادی اسرا منجر شود، تلاش می کنیم.

وی افزود: اوضاع غزه فاجعه بار است و پایان یافتن جنگ، نیازمند تلاش‌های جامعه جهانی است.

به گزارش ایرنا، همزمان با سخنان امیر قطر، منابع خبری گزارش دادند که مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای مبادله اسرای طرفین در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شده است.

یک مقام ارشد آمریکایی فاش کرد که از سرگیری مذاکرات برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از امروز (جمعه) در دوحه پایتخت قطر آغاز می شود.

این منبع گفت که پاسخ حماس، روند عملیاتی ادامه مذاکرات را تسریع می کند و ممکن است زمینه را برای انعقاد توافق جهت دستیابی به توافق نهایی آتش بس فراهم کند.

در این پیوند، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد که «دیوید بارنیا» رئیس سرویس اطلاعات خارجی (موساد)، ریاست هیات رژیم صهیونیستی در مذاکرات مبادله اسیران بین این رژیم و جنبش حماس را بر عهده دارد.

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که تصمیم برای اعزام هیات مذاکره کننده این رژیم بدون حضور ژنرال «نیتسان آلون» مسوول پرونده اسیران در ارتش اسرائیل گرفته شده است و وی از اختلاف بین سطوح سیاسی و امنیتی در زمینه مبادله اسیران سخن گفته است.

این منبع افزود که اصلاحات آمریکا در فرمول توافق مبادله اسیران منجر به پیشرفت در مذاکرات بین اسرائیل و حماس شد.

به گفته وی، بر سر هویت و تعداد اسرای فلسطینی که حماس خواستار آزادی آنها است، اختلاف وجود دارد. این موضوع برای صهیونیست ها آسان نخواهد بود، اما رهبری [رژیم] اسرائیل باید تصمیم بگیرد که ۱۲۰ اسیر بازداشت شده را بازگرداند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها