عادل عبدالمهدی: رژیم صهیونیستی بر سر دوراهی «توقف جنگ» و «شکست استراتژیک» قرار دارد

کد خبر: 1300182

نخست وزیر پیشین عراق اعلام کرد که شکست میدانی رژیم صهیونیستی و ادعای پیروزی در رسانه ها، این رژیم را در مقابل یک دوراهی قرار داده است

عادل عبدالمهدی: رژیم صهیونیستی بر سر دوراهی «توقف جنگ» و «شکست استراتژیک» قرار دارد

نخست وزیر پیشین عراق اعلام کرد که شکست میدانی رژیم صهیونیستی و ادعای پیروزی در رسانه ها، این رژیم را در مقابل یک دوراهی قرار داده است.

به نقل از رسانه های عراقی، «عادل عبدالمهدی» در توییتی در این باره نوشت: یکی از این دو راه، متوقف کردن جنگ، تبادل اسرا و سرنگونی کابینه [بنیامین نتانیاهو] و پیروزی شبه استراتژیک مقاومت است.

وی افزود: گزینه دوم، ادامه جنگ و تحمل شکست استراتژیکی است که موجودیت این رژیم را تهدید می کند.

پیام نخست وزیر اسبق عراق درباره شکست قطعی رژیم صهیونیستی در تجاوزش به نوار غزه، در حالی است که طی هفته های اخیر، مقامات سابق و تحلیلگران این رژیم بارها به شکست خود اذعان کرده اند.

دیروز دوشنبه «گادی آیزنکوت» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که باند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر درحال ویران کردن سیستماتیک امنیت این رژیم است.

آیزنکوت در جدیدترین موضعگیری خود با طعنه و تمسخر کابینه نتانیاهو را در تسخیر وزیران تندرو دانست و آن را کابینه «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی خواند.

او گفت: کابینه اسموتریچ و بن گویر به ریاست نتانیاهو به انهدام و ویران کردن سیستماتیک امنیت داخلی و آسیب رساندن به مصالح اسرائیل ادامه می دهد.

همزمان، «مردخای گیلات» نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به شدت از نتانیاهو و «آریه درعی» رهبر حزب دینی «شاس» انتقاد کرد و نوشت: آن طور که به نظر می‌رسد نتانیاهو و شریک او در فساد حکومتی یعنی درعی دیر یا زود گواهی فوت اسرائیل را امضا خواهند کرد.

این نویسنده افزود: اسرائیل یک گواهی تولد دارد که سند موسوم به استقلال (آغاز اشغالگری سرزمین تاریخی فلسطین) است که مقامات صهیونیست از جمله دیوید بن گوریون (اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی) آن را امضا کردند. اکنون یک گواهی فوت نیز خواهیم داشت و نتانیاهو و درعی که اسرائیل را ویران خواهند کرد، آن را امضا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به باریکه غزه نتوانسته است، اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف غزه، کشته شده اند.

این امر منجر به آغاز موج گسترده ای از اعتراضات توسط خانواده های اسرای مذکور در سراسر سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ شده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها