نماینده لیکود: ارتش اسرائیل در جنگ غزه هیچ دستاوردی ندارد

کد خبر: 1300177

عامیت هالوی، نماینده حزب لیکود با انتقاد از ارتش رژیم صهیونیستی، اسرائیل را در جنگ غزه شکست خورده قلمداد کرد و خواستار تغییر نقشه های جنگی شد.

نماینده لیکود: ارتش اسرائیل در جنگ غزه هیچ دستاوردی ندارد

علی‌رغم تبلیغات پرطمطراق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره دستاوردهای نظامی این رژیم در جنگ غزه به نظر می‌رسد حتی درون حزب حاکم لیکود نیز در این باره توافق نظر وجود ندارد.

نتانیاهو اخیراً اعلام کرده ارتش رژیم صهیونیستی به از میان بردن سازمان رزم حماس بسیار نزدیک شده، اما «عامیت هالوی»، نماینده حزب لیکود روز گذشته اعلام کرد دستاورد اسرائیل در این جنگ و با گذشت 9 ماه چیزی نیست جز «تقریباً هیچ».

هالوی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی پارلمان اسرائیل گفت: «نتایج و دستاوردهای ما در غزه بسیار بد و ضعیف است. ارتش اسرائیل به ندرت به دستاورد استراتژیک محسوسی در نوار غزه دست یافته است.»

هالوی در ادامه مسئولیت این شکست را اولاً برعهده ارتش اسرائیل و در وهله بعدی بر عهده کابینه حاکم دانست. او البته تأکید کرد سهم ارتش در این ناکامی بیشتر است.

هالوی همچنین گفت: «کابینه اهداف مورد نظر خود در جنگ را تعیین کرده که عبارت از نابودی سازمان رزم و ظرفیت‌های حاکمیتی حماس است، اما ارتش موفق به تحقق این اهداف نشده است.» هالوی با انتقاد از طرح‌های ارتش اسرائیل، از هرتصی هالوی، فرمانده کل ارتش رژیم صهیونیستی خواست در نقشه‌هایش تجدیدنظر کرده و تغییر محسوسی ایجاد کند.

این نماینده کنست همچنین مدعی شد تداوم این رویکرد باعث می شود حتی نتوانیم در جبهه شمال نیز در برابر حزب الله لبنان موفق شویم. هالوی گفت: «برای جلوگیری از تکرار شکست غزه در برابر حزب الله، اسرائیل باید حمله تمام عیار به لبنان را به تأخیر بیاندازد و در طرح های خود تجدیدنظر کند.»

انتقادات از شیوه مدیریت جنگ در پی استعفای بنی گانتس و گادی آیزنکوت از کابینه جنگی اسرائیل و منحل شدن کابینه جنگی به شدت افزایش یافته است.

همزمان با این انتقادات شاهد بازگشت معترضان به خیابان‌های شهرهای مختلف  سرزمین‌های اشغالی نیز هستیم. اعتراضات روند افزایشی پیدا کرده و ممکن است در هفته‌های بعدی کار به اعتصاب نیز بکشد./تسنیم

منابع آگاه: نتانیاهو به دنبال برقراری حکومت نظامی در غزه است

منابع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از تصمیم وی برای برقراری حکومت نظامی در نوار غزه پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، وبگاه «عرب۴۸» در این باره گزارش داد: اظهارات مقامات اسرائیلی نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، حاکی از تمایل وی به ایجاد یک حکومت نظامی در نوار غزه علی‌رغم توانایی بالای مقاومت پس از حدود ۹ ماه جنگ است.

طبق گفته این منابع، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها کسی است که با حکومت نظامی در نوار غزه مخالفت کرده است.

گالانت در این باره گفته است: اگر اسرائیل در غزه حکومت نظامی برقرار کند، هزاران سرباز در طول چند سال کشته خواهند شد و علاوه بر آن اسرائیل در دفاع از خود در جبهه‌های دیگر از جمله لبنان و ایران با مشکل روبرو خواهد شد.

وبگاه عبری «زیمان یسرائیل» در این باره نوشت: سیاست حکومت نظامی به صورت علنی مورد بررسی قرار نگرفته است، اما در صورت عدم وجود یک برنامه استراتژیک، کابینه در تلاش است تا اسرائیلی‌ها را فریب دهد.

این رسانه همچنین گزارش داد: پایان سال اول جنگ نزدیک است و کابینه هیچ برنامه‌ای ندارد و هیچ تمایلی به انجام تحقیقات وجود ندارد و در صورت حضور نظامی دائمی در غزه، پایانی برای جنگ وجود نخواهد داشت.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۲۷۰ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

در همین راستا و علی‌رغم اذعان مقامات سابق و فعلی رژیم صهیونیستی به ناتوانی ارتش این رژیم در شکست دادن جنبش حماس، یک رسانه عبری اخیرا از تصمیم کابینه رژیم اشغالگر برای اعلام پیروزی دروغین علیه این جنبش پرده برداشت.

فرمانده صهیونیست: تلفات سنگینی دادیم اما احتمالا سال‌ها در فیلادلفیا و نتزاریم بمانیم

فرمانده صهیونیست: تلفات سنگینی دادیم اما احتمالا سال‌ها در فیلادلفیا و نتزاریم بمانیم

یک فرمانده صهیونیست گفت احتمالا ارتش رژیم صهیونیستی سال‌ها در محورهای فیلادلفیا و نتزاریم می‌ماند.

به گزارش ایسنا، یک فرمانده در تیپ «ناحال» ارتش رژیم صهیونیستی گفت ارتش احتمالا برای چند ماه دیگر و شاید سال‌ها در محور فیلادلفیا در مرزهای بین مصر و غزه و محور نتزاریم بین شمال و جنوب غزه، بماند.

طبق گزارش الجزیره، وی افزود: تیپ ناحال ۵۰ نفر از نیروهای خود را از دست داده است. ما باید به سربازان ذخیره و اسرا توجه داشته باشیم.

پیش از این منابع اعلام کردند یکی از تصمیمات مهم رژیم صهیونیستی حفظ اشغال محور نتزاریم و محور مرزی فیلادلفیا با شبه جزیره سینای مصر در چارچوب ادامه فشار بر جنبش حماس برای مجبور کردن آن به قبول معامله تبادل اسرا است.

همچنین پیش از این منابع امنیتی به کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتند: بعد از ۹ ماه جنگ نیروهای ارتش به پایان عملیات زمینی در غزه نزدیک می‌شوند. ارتش پیش‌بینی کرده که به چهار هفته اضافی برای تکمیل عملیات در رفح نیاز دارد. در صورتی که اسرائیل برای احیای پرونده مذاکرات مجبور شود، «دستاورد نظامی در غزه» اجازه توقف جنگ را می‌دهد.

رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده است که به زودی عملیات فشرده در غزه را پایان می‌دهد و وارد مرحله سوم عملیات می‌شود که شامل «هدف‌گیری دقیق و عملیات محدود» است.

سازمان ملل: اسرائیل مانع‌ کمک‌رسانی‌ به غزه می‌شود

سازمان ملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی مانع از انتقال بیش از نیمی از کمک‌های ارسالی به شمال نوار غزه شده است.

به گزارش ایسنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: آوارگان فلسطینی در غزه از کمبود شدید پناهگاه و کمک‌های حیاتی رنج می‌برند.

دوجاریک گفت: توزیع کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه مرزی «کرم ابو سالم» به دلیل مشکلات امنیتی و کمبود سوخت تقریبا غیرممکن شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه مهمات منفجر نشده در غزه خطر بزرگی را به ویژه برای کودکان ایجاد می‌کند، گفت: شنبه گذشته یک دختربچه ۹ ساله در خان‌یونس در اثر انفجار مهمات باقی مانده جان خود را از دست داد.

او افزود: اسرائیل اجازه انتقال بیش از نیمی از کمک‌های برنامه‌ریزی‌شده به شمال غزه را که بالغ بر ۱۱۵ ماموریت در ماه ژوئن بود، نداد.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز گزارش داد که به دلیل تعطیلی دوباره اسکله شناور غزه ساخت آمریکا، بخشی از این کمک‌ها به انبارهای این سازمان منتقل شدند.

سازمان ملل، یرنامه جهانی غذا و دیگر نهادهای بین‌المللی تایید می‌کنند که قحطی در غزه به ویژه در شمال آن در آستانه وقوع بوده و بیش از ۳۰۰ هزار فلسطینی با سطوح نگران‌کننده‌ای از نبود امنیت غذایی مواجه بوده و جانشان در معرض خطر قرار دارد.

گرسنگی و سوءتغذیه در غزه نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه از اکتبر ۲۰۲۳ است چراکه تل‌آویو از همان روز اول جنگ با در پیش گرفتن اقداماتی نوار غزه را به قحطی نزدیک کرد.

با وجود صدور دو قطعنامه از سوی شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ و درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری از این رژیم برای اتخاذ تدابیری فوری جهت جلوگیری از نسل‌کشی و نیز تلاش برای بهبود شرایط انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی به حملات خود ادامه می‌دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها