شکست کودتا در بولیوی/ فرمانده کودتاگران در بولیوی دستگیر شد

کد خبر: 1299203

رسانه‌های بولیوی خبر دادند که بازگشت نظامیان به پادگان‌ها به دستور «خوزه ویلسون» فرمانده جدید ارتش صورت گرفته است.

شکست کودتا در بولیوی/ فرمانده کودتاگران در بولیوی دستگیر شد

کودتا در بولیوی با عقب‌نشینی نظامیان ارتش از اطراف کاخ ریاست‌جمهوری و دستگیری سرکرده کودتاگران به شکست انجامید.

 با عقب‌نشینی نظامیان ارتش بولیوی به سرکردگی ژنرال «زونیکا» فرمانده ارتش از میدان «پلازا موریلو» در پایتخت این کشور، نیروهای پلیس کنترل این میدان را در دست گرفتند.

ساعاتی پیش بخشی از نیروهای ارتش بولیوی به فرماندهی «خوزه زونیکا» در میدان «پلازا موریلو» تجمع کرده و سپس یک تانک به ساختمان ریاست‌جمهوری کوبید و تعدادی از نیروهای ارتش وارد ساختمان شدند. با این حال به دلیل عدم همراهی برخی از فرماندهان ارشد ارتش، این کودتا در نهایت ناکام ماند.

تلویزیون بولیوی نیز صحنه‌های از تجمع شهروندان در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری بولیوی و خواندن سرود ملی این کشور منتشر کرد. رسانه‌های بولیوی خبر دادند که بازگشت نظامیان به پادگان‌ها به دستور «خوزه ویلسون» فرمانده جدید ارتش صورت گرفته است.

در این میان لوئیس آرسه، رئیس جمهور بولیوی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ژنرال «خوان خوزه زونیگا» رهبر کودتاگران در لاپاز، پایتخت این کشور، دستگیر شده است. دادستانی بولیوی نیز اعلام کرد که پرونده تحقیقات جنایی علیه «خوان خوزه زونیکا» به اتهام ایجاد هراس و تمرد مسلحانه، باز شده است.

دولت بولیوی در نهم آبان 1402 به طور رسمی روابط خود را با رژیم اشغالگر اسرائیل به دلیل اعتراض به جنایات این رژیم در غزه قطع کرده بود.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها