واکنش «کرملین» به انتخاب دبیرکل جدید ناتو

کد خبر: 1299149

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز تصریح کرد: مسکو صلاحیت دیوان کیفری بین المللی را به رسمیت نشناخته و حکم بازداشت شویگو و گراسیموف را نمی‌پذیرد.

واکنش «کرملین» به انتخاب دبیرکل جدید ناتو

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری ریانوستی به انتخاب دبیرکل جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) واکنش نشان داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: بعید است که این موضوع، خط مشی ائتلاف در راستای سرکوب راهبردی روسیه را تغییر دهد.... هیچ تماسی بین سران روسیه و ایالات متحده برنامه ریزی نشده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی در ادامه با حکم دیوان کیفری بین المللی علیه وزیر دفاع پیشین کشورش نیز اشاره کرد و افزود: مسکو صلاحیت دیوان کیفری بین المللی را به رسمیت نمی شناسد و حکم بازداشتی که برای شویگو و گراسیموف صادر کرده را نمی پذیرد.

این مقام ارشد کرملین درباره پرونده روزنامه نگار آمریکایی بازداشت شده در مسکو (متهم به جاسوسی) نیز افزود: محاکمه در جریان است، باید منتظر صدور حکم باشیم.

این در حالیست که دیوان بین المللی کیفری روز گذشته علیه وزیر دفاع سابق روسیه حکم بازداشت صادر کرد.

دیوان بین‌المللی کیفری دیروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیوان حکم بازداشت «سرگئی شویگو» وزیر دفاع سابق روسیه و «والری گراسیموف» رئیس فعلی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را صادر کرد.

در بیانیه دیوان بین المللی کیفری آمده بود که حکم بازداشت «سرگئی کوژوگتوویچ شویگو» و «والری واسیلیویچ گراسیموف» در خصوص جنگ در اوکراین به بهانه جنایات مرتکب شده از سوی آنها از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۹ مارس صادر شد!/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها