درخواست لاپید از گانتس برای خروج از شورای جنگ

کد خبر: 1295850

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی از رهبر حزب «آبی و سفید» خواست که با استعفا از شورای جنگ، به مخالفان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر بپیوندد.

درخواست لاپید از گانتس برای خروج از شورای جنگ

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی از رهبر حزب «آبی و سفید» خواست که با استعفا از شورای جنگ، به مخالفان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر بپیوندد.

به گزارش الجزیره، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، بار دیگر از «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی و سفید» خواست که از شورای جنگ این رژیم خارج شود.

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در حال رایزنی برای تعیین زمان اعلام استعفاست.

همچنین برخی اعضای حزب گانتس در پاسخ به دعوت نتانیاهو از وی برای ماندن در کابینه جنگ و حفظ وحدت، به انتقاد از یکجانبه‌گرایی نتانیاهو پرداختند و تاکید کردند که وحدت تنها به گفتار نیست.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از نزدیکان گانتس گزارش داد که اگر نگرش نتانیاهو تغییر نکند، انتقادات گانتس به استعفای او منجر خواهد شد و احتمالا طی چند روز آینده او از کابینه خارج خواهد شد.

گانتس پیشتر با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو، گفته بود: کابینه جنگ باید با فرا رسیدن هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) راهبرد جدیدی را که ضامن بازگرداندن اسرای ما و کاهش قدرت حاکمیتی حماس باشد، مشخص کند.

وی افزوده بود: به نتانیاهو تا هشتم ژوئن مهلت می‌دهم که راهبرد روشنی را برای جنگ و دوره پس از آن مشخص کند و اگر نتانیاهو به این درخواست‌ها پاسخ ندهد از کابینه اضطراری خارج خواهم شد.

گانتس قرار است امشب (یکشنبه شب) در یک کنفرانس خبری، نتایج رایزنی های خود درباره استعفا را اعلام کند.

رهبر ائتلاف مخالفان در بخش دیگری از سخنانش، خطاب به نتانیاهو گفت: شما نخست وزیر روزهای موفقیت نیستید که روزهای شکست، خود را از دید اسرائیلی ها پنهان می کنید.

این مقام صهیونیست افزود: پنهان شدن نخست وزیر از دید اسرائیلی ها در زمانی که اوضاع خوب پیش نمی‌رود، شرم آور است.

لاپید، استفاده از پوشش کمک های بشردوستانه برای فراری دادن اسرای صهیونیست را نیز اقدامی غیرعقلانی از سوی کابینه نتانیاهو ارزیابی کرد.

پیشتر، لاپید درباره بازگشت چهار اسیر صهیونیست از نوار غزه در عملیات ارتش این رژیم در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه که در جریان آن بیش از ۲۰۰ فلسطینی شهید و افزون بر ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند، اعلام کرده بود که چنین اقدامی نمی تواند جای مبادله اسیران برای بازگشت بیش از یکصد اسیر صهیونیست دیگر از نوار غزه را بگیرد.

وی گفت: ۱۲۰ اسیر دیگر وجود دارد که باید به خانه باز گردند، ما اکنون نیاز به توافق (برای مبادله اسیران با مقاومت فلسطین) داریم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها