رئیس سی.آی.ای و مشاور بایدن راهی قطر می‌شوند

کد خبر: 1295131

دو مقام آمریکایی قصد دارند در خصوص پاسخ جنبش حماس به طرح جو بایدن برای توقف جنگ در غزه با مقامات قطری در دوحه گفت‌و‌گو کنند.

 رئیس سی.آی.ای و مشاور بایدن راهی قطر می‌شوند

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا از سفر «ویلیام بِرنز» رئیس سازمان سیا و «برت مک‌گورک» مشاور جو بایدن به دوحه برای گفت‌و‌گو در خصوص طرح آتش‌بس در غزه خبر داد.

پاسخ حماس به طرح آتش‌بس جو بایدن محور اصلی گفت‌و‌گوی مقامات آمریکایی با مقامات قطری خواهد بود. جک سالیوان در این باره گفت: «ما منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد توقف جنگ از طریق میانجی قطری هستیم».

در این راستا شبکه القاهره الاخباریه نیز خبر داد که مقامات امنیتی مصر، قطر و آمریکا روز چهارشنبه در دوحه در خصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه در نشست مشترک شرکت خواهند کرد.

در این میان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز دوشنبه در تماس تلفنی با امیر قطر، آتش بس در غزه و توافق بر سر آزادی اسرا را بررسی کرد. به گفته کاخ سفید بایدن، امیر قطر را تشویق کرد تا از ابزارهای مناسب برای تضمین موافقت حماس با توافق استفاده کند.

در این خصوص اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس روز گذشته تأکید کرد: «اگر دشمن اسرائیلی در خصوص آتش بس و عقب نشینی فراگیر از نوار غزه موضع واضح و روشنی اتخاذ نکند، ما با آن طرح موافقت نخواهیم کرد و به میانجیگران هم اطلاع داده‌ایم».

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها