سناتور آمریکایی: بایدن یک پیر دیوانه است

کد خبر: 1294309

یک سناتور جمهوری‌خواه مجوز جو بایدن جهت استفاده از تسلیحات آمریکایی در حمله به خاک روسیه را به شدت به باد انتقاد گرفت.

 سناتور آمریکایی: بایدن یک پیر دیوانه است

پس از اینکه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مجوز استفاده از تسلیحات اهدایی این کشور به اوکراین برای حمله به خاک روسیه را صادر کرد، برخی از سیاستمداران آمریکایی این تصمیم وی را ویران‌گر و تنش‌زا توصیف کرده‌اند.

در این راستا «مارجری تیلر گرین» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و از حامیان دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: «بایدن فقط پیر نیست، بلکه دیوانه است؛ ایالات متحده  باید برای صلح تلاش کند نه برای جنگ جهانی».

روزنامه پولیتیکو روز گذشته به نقل از مقامات مطلع آمریکایی گزارش داد که جو بایدن با استفاده از تسلیحات آمریکایی جهت حمله به خاک روسیه با هدف دفاع از «خارکیف» به شکل جزئی موافقت کرده است. این اقدام آمریکا اولین مجوز غرب به اوکراین برای حمله به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین محسوب می‌شود، موضوعی که پیش از این محل اختلاف کشورهای غربی بود و مقامات آمریکایی تا 2 روز گذشته تأکید داشتند که امکان صدور چنین مجوزی وجود ندارد.

این منابع به پولیتیکو گفتند: ««پرزیدنت بایدن اخیراً به تیم خود دستور داده است تا اطمینان حاصل شود که اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی در نزدیکی استان خارکیف استفاده کند تا بتواند با هرگونه حمله نیروهای روسی مقابله کند».

این روزنامه پیش از این نیز گزارش داده بود که رئیس‌جمهور آمریکا با فشار فزاینده‌ای در داخل این کشور برای برداشتن محدودیت‌های حملات به خاک روسیه، مواجه شده است.

در مقابل نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه صبح روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده با اجازه حملات موشکی نیروهای مسلح اوکراین به شهرهای روسیه، خود را شریک جنایات کی‌یف می‌کند.

او با اشاره به اینکه در استراتژی امنیت ملی آمریکا روسیه به عنوان یک تهدید بالقوه معرفی شده، یادآور شد: ایالات متحده و ناتو مستقیماً می‌گویند که هدف آنها تحمیل "شکست استراتژیک" بر این کشور است.

لاوروف ابراز تاسف کرد که در زمان تصمیم گیری درباره گسترش استفاده از تسلیحات توسط ارتش اوکراین، سرنوشت غیرنظامیان روسیه از سوی سیاستمداران غربی کاملاً نادیده گرفته می‌شود.

وزیر خارجه افزود: در این راستا، سرنوشت غیرنظامیان ساکن شهرهای مرزی روسیه برای کاخ سفید که شریک جنایات مقامات کی‌یف شده، جالب نیست.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها