مقام صهیونیستی: حماس یک سازمان ایدئولوژیک است

کد خبر: 1294086

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد جنبش حماس فلسطین یک سازمان ایدئولوژیک است و در صورت برگزاری انتخابات در غزه، پیروز می‌شود.

مقام صهیونیستی: حماس یک سازمان ایدئولوژیک است

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز به نقل از «گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: هر کس بگوید که گردان‌ها (حماس) را در رفح منحل می‌کنیم و سپس گروگان‌ها را برمی‌گردانیم، در توهم است.

وی افزود «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود دست نیافت و از نظر امنیتی شکست خورد.

نتانیاهو از ابتدای جنگ غزه مدعی است به دنبال دستیابی به اهداف ادعایی خود از جمله نابودی حماس و آزادی اسرای غزه است.

آیزنکوت گفت کابینه در بازگرداندن امنیت ناکام ماند. پیروزی مطلق در جنگ غزه صرفا یک شعار است و نتانیاهو به لحاظ امنیتی و اقتصادی شکست خورده است.

وی در ادامه تصریح کرد برای دستیابی به ثبات به ۳ یا ۵ سال زمان نیاز است و پس از آن هم تشکیل کابینه سال‌ها زمان لازم دارد.

آیزنکوت تاکید کرد جریان راست در حال آسیب رساندن به رژیم صهیونیستی است و باید هرچه زودتر با برگزاری یک انتخابات، نخست وزیر تغییر کند.

این عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی جنبش حماس فلسطین را سازمانی ایدئولوژیک دانست که در صورت برگزاری انتخابات در غزه، حتما پیروز خواهد شد.

حزب لیکود تحت رهبری نتانیاهو نیز در واکنش به این اظهارات آیزنکوت گفت او و بنی گانتس، دیگر عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به جای تلاش برای پیروزی در این جنگ دنبال سیاست‌های بیهوده هستند. آن دو می‌خواهند در میانه جنگ از کابینه کنار بکشند./ایسنا

میدل ایست مانیتور: جنایات اسرائیل با حمایت قاطع سیاستمداران آمریکایی ادامه می‌یابد

پایگاه خبری-تحلیلی میدل ایست مانیتور با اشاره به حمایت بی چون و چرای رئیس جمهور و سایر سیاستمداران آمریکایی از جنایات رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته در نوار غزه، واشنگتن را مسئول نسل‌کشی فلسطینیان دانست و خاطرنشان کرد: دیگر نباید جهانیان از ایالات متحده به عنوان یک ابر قدرت رو به افول، انتظار رهبری و راهنمایی در بحران‌های بین‌المللی را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، میدل ایست مانیتور در گزارش خود نوشت: «جهانیان از ایالات متحده به‌عنوان یک ابرقدرت جهانی انتظار راهنمایی و رهبری در مورد مسائل پیچیده‌ای مانند صلح و عدالت، از جمله در رابطه با مسائل پیرامون خاورمیانه که همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دارند اما برای حل این موضوعات باید در جای دیگری جستجو کرد، چراکه واشنگتن مطلقاً هیچ نشانه‌ای از مهار رژیم سرکش اسرائیل که در حال حاضر تحت تحقیق برای نسل‌کشی قرار دارد و حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و «یوآو گالانت» وزیر جنگ او صادر شده است، نشان نمی‌دهد.»

این رسانه در ادامه به شایعات درباره مشکلات جسمانی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اشاره و تاکید کرد: «یافتن سیاستمداری بانفوذ در ایالات متحده که در هوش و صداقت عالی باشد، چالشی دشوار است اما این، فقط رفتار یک رئیس جمهور سردرگم ایالات متحده نیست که باعث نگرانی و بی‌ثباتی جهانی می‌شود، بلکه همه مردان رئیس جمهور در این بین نقش دارند که از او در حمایت بی چون و چرا از رژیم آپارتاید پشتیبانی می‌کنند. و این یک موضوع دو حزبی است. به‌عنوان مثال، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه را در نظر بگیرید که گفت استفاده آمریکا از بمب‌های هسته‌ای علیه شهرهای ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم «تصمیم درستی» بود. او می‌خواهد که به اسرائیل بمب‌هایی که برای پایان دادن به جنگ به آن نیاز دارد، داده شود.»

میدل ایست مانیتور افزود: «داشتن یک سیاستمدار که از اسرائیل می‌خواهد غزه را بمباران کند، چشم‌انداز ترسناکی است. این سناتور جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی به اسرائیل گفت، هر کاری لازم است، انجام دهید تا به عنوان یک "کشور یهودی" زنده بمانید. هر کاری که باید را انجام دهید.

اولین باری نیست که چنین اظهارات جنون‌آمیزی در ایالات متحده مطرح می‌شود. رویکرد او بازتاب سخنان "تیم والبرگ" جمهوری خواه دیگر، نماینده کنگره از ایلینوی بود که در ماه مارس پیشنهاد کرد که جنگ غزه باید مانند ناکازاکی و هیروشیما باشد. به عبارت دیگر، او گفت که سلاح‌های هسته‌ای را علیه غیرنظامیان فلسطینی آزاد کنید.»

این پایگاه خبری-تحلیلی همچنین نوشت: «برخی ناظران بر این باورند که ایالات متحده به‌عنوان یک ابرقدرت در حال افول است اما به گفته "مایکل بکلی" استادیار علوم سیاسی در تافتس، دوران ایالات متحده به عنوان تنها ابرقدرت جهان و در نتیجه تسلط آن بر نظم جهانی، تا چند دهه آینده ادامه خواهد داشت.

با این حال، اسرائیل که به لحاظ وسعت به راحتی می‌تواند توسط هر یک از ۵۰ ایالت آمریکا بلعیده شود به واشنگتن، متحد اصلی و منبع کمک‌های دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی خود توجهی نمی‌کند. تا زمانی که جریان تسلیحات و مهمات به سمت اسرائیل که بدون آن قادر به مبارزه با هیچ دشمنی نیست، ادامه دارد، اهمیتی نمی‌دهد که قدرت هژمونیک ایالات متحده در حال افول است.

در روزها، هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که اسرائیل به‌طور کامل دستورالعمل‌ها و خطوط قرمز تعیین شده توسط کاخ سفید را رد می‌کند و نادیده می‌گیرد. آخرین دستور این بود که رفح نباید مورد تهاجم قرار گیرد. اسرائیل با نادیده گرفتن خشم بایدن، حتی بدون توجه به حکم بازداشت بی‌سابقه دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) و علی‌رغم اینکه دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) دستور پایان دادن به تهاجم علیه رفح را صادر کرده، به کشتار فلسطینیان ادامه داده است.»

به نوشته میدل ایست مانیتور، «در حالی که نگاه جهان برای رهبری به بایدن بود، تنها چیزی که به دست آمد، عصبانیت رئیس جمهور بایدن بود. او حکم دستگیری دیوان کیفری بین‌المللی را "ظالمانه" خواند و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که واشنگتن اساساً آنها را رد می‌کند. به‌علاوه تحریم‌هایی علیه مقامات دادگاه مطرح شده است.

اگر ابرقدرت حال حاضر از اجرای قوانین بین‌المللی امتناع کند، پس چه امیدی به نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین وجود دارد؟ ایالات متحده با تهدید به برچیدن دستگاه قانونی برای صدور چنین حکمی چه دستاوردی خواهد داشت؟ وقتی ۳۳۵ میلیون شهروند ایالات متحده قادر به قرار دادن کسی بهتر از بایدن یا نفر قبلی او، یعنی دونالد ترامپ در کاخ سفید نیستند، آیا واقعاً انتظار دارند که جهان برای عدالت به آمریکا متوسل شود؟

هم بایدن و هم نتانیاهو کاملاً منکر این هستند که همه اینها بدون آتش‌بس فوری و تلاش‌های جدی برای برقراری صلح در غزه به کجا خواهد رسید. رهبران باهوش و مسئولیت‌پذیر و مشاوران آنها همیشه به حقایق علاقه دارند، نه توهمات، به‌طوری که می‌بایست هر دوی این دلقک‌های خطرناک را از میدان خارج کنند، اما اینطور نیست.

با وجود اقدامات قانونی قریب‌الوقوع، تل‌آویو هیچ نشانه‌ای از خویشتن‌داری نشان نداده و حتی رفتار خصمانه دولت سرکش آن، با نمایش ظلمی بی‌نظیر علیه فلسطینیان در غزه افزایش یافته است.»

این رسانه با اشاره به جنایت یک‌شنبه شب رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح که از سوی سازمان ملل به‌عنوان منطقه امن اعلام شده بود، تصریح کرد: «جهان با دیدن تصاویر و ویدئوهای مربوط به این جنایت در وحشت فرور رفت و واکنش شدیدی به آن نشان داد اما نتانیاهو در مورد کشتار اخیر خود چه کرد؟ او ابراز پشیمانی کرد و قول داد که درباره آن تحقیق کند، گویی کسی یک فنجان چای روی زمین دفترش ریخته است!

اسرائیل در حال حاضر از سلاح‌های ساخت و تامین شده توسط ایالات متحده برای قتل عام ۳۸۰۰۰ فلسطینی بی‌گناه در غزه استفاده کرده است که از این تعداد ۱۴۰۰۰ کودک و ۹۵۰۰ تن از آنها زن بودند. تخمین زده می‌شود که ۱۲۰۰۰ کودک زیر آوار خانه‌های خود مدفون هستند و ۸۰۰۰۰ زخمی نیز وجود دارد. اشتهای اسرائیل برای کشتن اعراب و مسلمانان پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد که جهان برای توقف این نسل‌کشی ناتوان است. هرچند که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد زیرا تصاویر وحشتناک و گزارش‌های شاهدان عینی از جنایات جنگی در غزه در همه جا وجود دارد و هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند، "من نمی‌دانستم."»

میدل ایست مانیتور در بخش پایانی گزارش خود تاکید کرد: «قدرت واقعی برای پایان دادن به این کشتار در ایالات متحده نهفته است. در واقع، هیچ مخفیگاهی برای سناتورهایی که توسط لابی طرفدار اسرائیل خریداری و تطمیع شده‌اند یا مقاماتی که دستور قتل عام از سوی رهبران خود را اجرا کرده‌اند یا نیروهای مسلحی که بدون سوال از فرمانده کل خود اطاعت می‌کنند، وجود نخواهد داشت. آن شخص، البته، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است، چه منظور جو بایدن، چه دونالد ترامپ یا هر یک روسای جمهور قبلی باشد. همه آنها متولی دولت شریر، پست و سرکشی است که در خاورمیانه نشسته است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها