توصیه مهم ماکرون به اروپایی ها

کد خبر: 1293699

رئیس جمهور فرانسه در یک سخنرانی در درسدن ضمن هشدار درباره خطر نابودی اروپا در صورت اتخاذ تصمیمات نادرست بر لزوم در پیش گرفتن یک سیاست امنیتی، دفاعی و اقتصادی مستقل در اروپا تاکید کرد.

توصیه مهم ماکرون به اروپایی ها

رئیس جمهور فرانسه در یک سخنرانی در درسدن ضمن هشدار درباره خطر نابودی اروپا در صورت اتخاذ تصمیمات نادرست بر لزوم در پیش گرفتن یک سیاست امنیتی، دفاعی و اقتصادی مستقل در اروپا تاکید کرد.

به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که از روز گذشته سفر سه روزه ای را به آلمان آغاز کرده است در سخنرانی در درسدن بار دیگر تاکید کرد که اروپایی ها باید تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت کنند.

وی در سخنرانی خود در جشنواره جوانان "Fête de l'Europe" در Neumarkt درسدن گفت: آنچه در اوکراین در خطر است امنیت اروپا است. دوباره در اروپا جنگ رخ داده است. اگر قانون قوی ترین ها در اوکراین حاکم شود آلمان و فرانسه نیز دیگر در امان نخواهند بود. واقعا مسئله صلح و امنیت ما در اوکراین مطرح است. ماکرون همچنین گفت: ما علیه مردم روسیه جنگ نمی کنیم." اما نمی توان اجازه داد که یک رژیم اقتدارگرا مانند مسکو اروپا را تهدید کند.

ماکرون که بخشی از سخنرانی خود در این منطقه را به زبان آلمانی ایراد کرد همچنین اتحادیه اروپا را "پروژه ای منحصر به فرد در جهان" دانسته و گفت: درسدن که در جنگ ویران شد و بازسازی شد و او عمداً آن را برای سخنرانی خود انتخاب کرد، "نشانه امید" است. مکرون گفت که سخنرانی خود را نه از اروپای شرقی، بلکه از وسط آن ایراد می کند.

وی برای اروپای قدرتمند و مستقل به عنوان تضمینی برای صلح، رفاه و دموکراسی تبلیغ کرده و در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اروپا بر سر یک دوراهی قرار دارد. اروپا داستان صلح، رفاه و دموکراسی است، اما اگر اروپا اقدامی نکند، اکنون همه اینها در خطر است. اروپا تضمین صلح است. اما امروز دوباره در اروپا جنگ است.

ماکرون در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که به ویژه با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، لازم است اروپا یک سیاست امنیتی و دفاعی مستقل را تدوین کند و اروپایی ها به عنوان متحد در ناتو عمل کنند.

وی تاکید کرد: اروپا همچنین باید در سیاست اقتصادی، به ویژه در مواجهه با رقابت چین و ایالات متحده، دارای حاکمیت و استقلال بیشتری باشد. ماکرون گفت: اروپا به یک مدل رشد برای نسل های آینده نیاز دارد. مهم است که رشد اقتصادی و حفاظت از آب و هوا را به طور مساوی ارتقا دهیم.

ماکرون روز سه شنبه به مونستر سفر خواهد کرد و در آنجا جایزه صلح وستفالیا به او اهدا خواهد شد. این سفر دولتی سپس به نشست دولت آلمان و فرانسه در بعدازظهر سه شنبه در مسبرگ منجر خواهد شد که اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هم آنجا سخنرانی خواهد کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در سخنرانی در مقابل Frauenkirche در درسدن، اهمیت اروپا را یادآور شد و خواستار تعهد نسبت به این اتحادیه شد. وی همچنین گفت: اگر اروپایی ها تصمیمات اشتباه بگیرند، اروپا ممکن است بمیرد. باید از این امر جلوگیری کرد.

ماکرون در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری اروپایی ها باید آینده این پروژه مشترک را تعیین کنند. تاریخ اروپا تاریخ دموکراسی است، اما دموکراسی، صلح و رفاه در اروپا در حال حاضر در خطر است.

رئیس جمهور فرانسه هم اکنون در یک سفر دولتی سه روزه در آلمان به سر می برد. این اولین سفر دولتی یک رئیس جمهور فرانسه به آلمان در 24 سال گذشته است. وی در جریان این سفر با اولاف شولتز، صدراعظم فدرال آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان ملاقات کرده است. وی همراه با رهبران آلمان در جشن هفتاد و پنجمین سالگرد قانون اساسی در این کشور شرکت کرد و در آن جا از جمله در مورد خطر افراط گرایی دست راستی صحبت کرد و درباره پایان اروپا هشدار داد.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور فدرال آلمان هم پیش از این بر اهمیت دوستی فرانسه و آلمان و اروپا تاکید کرده بود. به گفته وی این امر به ویژه کمی قبل از انتخابات اهمیت دارد. او ماکرون را یکی از بهترین حامیان اروپا معرفی کرد.

وی تاکید کرد که اروپا نتیجه امید و اعتماد است و کار روی پروژه مشترک حتی در شرایط سخت نیز مهم است. اشتاین مایر مطمئن است که در آلمان و اروپا از دموکراسی دفاع خواهد شد. وی گفت: اروپا زمانی زندگی می کند که مردم آن را بخواهند. وی از مردم خواست در انتخابات اروپا در 9 ژوئن شرکت کنند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها