بایدن: ترامپ برای انتقام جویی می‌آید

کد خبر: 1291969

رئیس جمهور آمریکا ضمن آنکه از طرفداران خود خواست تا در برابر ترامپ بایستند، گفت: رئیس جمهور سابق برای انتقام جویی می‌آید.

بایدن: ترامپ برای انتقام جویی می‌آید

رئیس جمهور آمریکا ضمن آنکه از طرفداران خود خواست تا در برابر ترامپ بایستند، گفت: رئیس جمهور سابق برای انتقام جویی می‌آید.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن آنکه از طرفداران خود در آتلانتا خواست تا در برابر دونالد ترامپ بایستند، گفت: رئیس جمهور سابق برای انتقام جویی می آید.

وی در یک سخنرانی در جمع طرفدارانش تاکید کرد که دونالد ترامپ تنها برای انتقام جویی می آید. او برای رهبری آمریکا نمی آید. و انتقام جویی راهی برای اداره و رهبری یک کشور نیست.

بایدن همچنین هشدار داد که ترامپ دیوانه تهدیدی برای دموکراسی است. وی علاوه بر این، از رای دهندگان در این ایالت که به پیروزی او در انتخابات سال 2020 کمک کردند، تشکر و اذعان کرد که می تواند تضمین دهد که بار دیگر در انتخابات ماه نوامبر، پیروز این میدان مهم خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد به مردم بگویید اگر نسبت به قدرت رای تردید دارند، سری به ایالت جورجیا بزنند. آنچه که شما انجام دادید خارق العاده بوده است. شما دلیل هستید. جورجیا دلیل ریاست جمهوری من است.

بایدن ابراز کرد ما برخلاف آمار و ارقام، درباره شرایط این رقابت حس خوبی داریم. کارهای زیادی است که باید انجام دهیم. ما می دانیم که تا پایان راه فاصله زیادی داریم اما می دانیم که رقابت نزدیک است.

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو اذعان کرد ترامپ نمی تواند بار دیگر به کاخ سفید برگردد و آزادی آنها در معرض خطر است. ما نمی توانیم اجازه دهیم که او بار دیگر رئیس جمهور شود. آینده فرزندان ما در معرض خطر است. اگر شما به من اجازه دهید تا این کار را انجام دهم...ما باید این رقابت را نه برای خودان بلکه برای آمریکا پیروز شویم.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در همین حال در جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور در 5 ایالت کلیدی از 6 ایالت کلیدی با اندکی اختلاف پایین‌تر از رقیبش از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» قرار دارد.

دونالد ترامپ در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نوادا و جورجیا عملکرد بهتری نسبت به رقیب دموکرات خود کسب کرده است. همچنین وضعیت ترامپ در میان قشر جوان و رأی‌دهندگان رنگین‌پوست نسبت به سال 2020 بهتر شده است.

در عین حال هفته گذشته بایدن پیشنهاد برگزاری دو مناظره به ترامپ را داد که وی بلافاصله آن را قبول کرد و گفت: من آماده و مشتاق برای مناظره با جو حقه باز در دو زمان پیشنهادی در ژوئن و سپتامبر هستم.

دو مناظره برنامه ریزی شده شامل یک رویداد در 27 ژوئن به میزبانی شبکه خبری سی‌ان‌ان و یک مناظره در روز 10 سپتامبر با ای بی سی نیوز می‌شود.

اما روزنامه نیویورک پست روز گذشته گزارش داد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر برگزاری دو مناظره در ماه‌های ژوئن و سپتامبر را به دونالد ترامپ پیشنهاد داده بود، اکنون درخواست ترامپ برای انجام مناظره‌های بیشتر را رد کرده است.

تیم بایدن به ان‌بی‌سی نیوز گفت: بحث درباره مناظره‌ها به پایان رسیده است. رقابت دیگری در کار نخواهد بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها