واکنش ها به عملیات نظامی اسرائیل در رفح | انگلیس به ابراز نگرانی بسنده کرد/چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1289923

نخست وزیر انگلیس که از آغاز جنگ غزه به طور تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، به ابراز نگرانی درباره تهاجم اخیر این رژیم علیه شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، بسنده کرد.

واکنش ها به عملیات نظامی اسرائیل در رفح | انگلیس به ابراز نگرانی بسنده کرد/چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی

نخست وزیر انگلیس که از آغاز جنگ غزه به طور تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، به ابراز نگرانی درباره تهاجم اخیر این رژیم علیه شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، بسنده کرد.

به گزارش ایرنا، ریشی سوناک روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که «عمیقاً نگران» عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در رفح است.

وی افزود: «من از همه طرف‌ها خواسته‌ام که به گفت وگو و مذاکره ادامه دهند. ما باید به آنها فضا بدهیم تا این مذاکرات را به نتیجه برسانند.»

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: «ما به طور مداوم گفته‌ایم که خواهان آتش‌بس موقت هستیم تا بتوانیم کمک‌های بیشتری را (به غزه) منتقل و گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را آزاد کنیم؛ سپس از این توقف برای ایجاد یک آتش‌بس پایدارتر استفاده کنیم.»

سوناک ادعا کرد که انگلیس به تلاش‌های دیپلماتیک خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

این درحالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و گزارش‌ها حاکی است که ارتش این رژیم تروریستی امروز بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

سخنگوی هیات گذرگاه‌های نوار غزه نیز عنوان کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل، آن بسته شده است.

تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح درحالی صورت می‌گیرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه موافقت کرده است.

حماس روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد که تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح بیانگر اصرار نخست‌وزیر این رژیم بر تداوم نسل‌کُشی است.

چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح

تهران- ایرنا- همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح، یک منبع غربی عصر امروز (سه شنبه) از چراغ سبز آمریکا به این رژیم برای اجرای عملیات محدود در این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از یک منبع غربی نوشت که دولت آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات کوتاه مدت چند روزه در رفح، چراغ سبز نشان داده است.

به گفته این منبع، هدف از این اجرای این عملیات، وانمود کردن پیروزی در جنگ به وزرای افراطی کابینه نتانیاهو است. «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس موساد نیز درباره اجرای این عملیات هماهنگی انجام داده‌اند.

این منبع افزود که برنز با نتانیاهو نیز در این خصوص تلفنی گفت‌وگو و تأکید کرد که در صورت مخالفت نخست وزیر این رژیم با اجرای عملیات محدود در رفح، دولت آمریکا ممنوعیت انتقال مهمات و تجهیزات جنگی به اسرائیل را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته این منبع، نتانیاهو همچنان سعی دارد تاریخ پایان جنگ را مشخص نکند و از دولت آمریکا هم این موضوع را درخواست کرده است. او به میانجی مصری نیز ابلاغ کرده که حاضر است بدون ارائه تعهد کتبی، از انجام عملیات نظامی خودداری کند به شرط آنکه تاریخ پایان یافتن جنگ را تعیین نکند.

این منبع همچنین گفت که دولت آمریکا به شرکای اروپایی خود نیز محدود بودن عملیات در رفح را اعلام کرده است.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه لبنان امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای درباره هر گونه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد»، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای هشدار داد که هر گونه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح منجر به وقوع فاجعه بزرگ انسانی برای بیش از یک میلیون فلسطینی آواره در این منطقه، می‌شود.

در این بیانیه آمده است که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به اجرای طرح این رژیم برای کوچاندن اجباری فلسطینیان کمک خواهد کرد.

وزارت خارجه لبنان همچنین خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و کشورهای تأثیرگذار برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نقض قانون بین‌المللی بشردوستانه و قطعنامه‌های بین‌االمللی توسط این رژیم و نیز تلاش برای حصول توافق آتش‌بس دائمی در نوار غزه شد.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

پاکستان خواهان واکنش فوری جهان برای توقف تجاوز اسرائیل به رفح شد

رئیس مجلس سنای پاکستان دور تازه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد و خواستار واکنش فوری جامعه جهانی برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها شد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از روابط عمومی پارلمان پاکستان، سید یوسف رضا گیلانی با صدور بیانیه‌ای تجاوزات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به رفح را به شدت محکوم و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشر توصیف کرد.

گیلانی از جامعه جهانی خواست تا برای رسیدگی به بحران انسانی قریب الوقوع ناشی از این اقدامات تجاوزکارانه در رفح اقدام فوری انجام دهد.

وی تصریح کرد: حملات اسرائیل در رفح و تهدید به آوارگی اجباری ساکنان، نقض صریح موازین بین المللی است که این رژیم باید پاسخگو باشد.

رئیس مجلس سنای پاکستان بر تأثیر ویرانگر تجاوزات اسرائیل بر غیرنظامیان تأکید کرد و افزود: افزایش خشونت‌ها در رفح جان میلیون‌ها فلسطینی را به خطر می‌اندازد و یک بحران انسانی شدید ایجاد می‌کند.

وی بر حمایت قوی و مستمر پاکستان از آرمان‌های ملت فلسطین تاکید و خواستار تلاش هماهنگ جامعه بین المللی برای پایان دادن به خشونت های اسرائیل و دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز شد.

حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در دویست و چهاردهمین روز از جنگ در نوار غزه ادامه دارد. همزمان با تهدیدهای مقام‌های رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب این باریکه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را به اشغال خود درآورده است.

جنبش حماس روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد که تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح بیانگر اصرار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بر تداوم نسل‌کُشی است./ایرنا

کانادا: حمله به رفح غیرقابل قبول است

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا گفت که حمله رژیم صهیونیستی به رفح «غیرقابل قبول» است چراکه جان بسیاری از غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، جولی روز سه‌شنبه گفت: حمله به رفح که جان زنان و کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه را به خطر می‌اندازد به طور کامل غیرقابل قبول است. حمله نظامی اسرائیل به رفح نباید رخ دهد.

وی در ادامه تاکید داشت که شرایط غزه «کاملا فاجعه‌بار» است و بسیاری از فلسطینی‌هایی که هم‌اکنون در رفح مستقر هستند، پیش‌تر آواره شده بودند و جای دیگری برای رفتن ندارند.

رسانه‌های عبری بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در بخش شرقی شهر رفح آغاز کرده و جنگنده‌های این رژیم حملات هوایی شدیدی را علیه این منطقه انجام داده‌اند.

کمی پیش از آن رژیم صهیونیستی از ساکنان نواحی شرقی غزه خواسته بود آن جا را ترک کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرده بود که حتی در صورت حصول توافق آتش‌بس با حماس، باز هم حمله به رفح انجام خواهد شد.

رژیم صهیونیستی در حالی به رفح حمله کرد که حماس دوشنبه با توافقنامه پیشنهادی مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کرده بود.

هشدار وزیر خارجه آلمان نسبت به حمله‌ گسترده به رفح

وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار نسبت به عملیات گسترده رژیم صهیونیستی در شهر رفح، خواستار بازشدن گذرگاه‌های مرزی و تحویل محموله‌های بشردوستانه به غزه شد.

به گزارش ایسنا، «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی را از انجام حمله‌ای گسترده به شهر رفح بر حذر داشت و در عوض خواستار افزایش تعداد گذرگاه‌هایی شد که کمک‌های بشردوستانه از آن‌ها به مردم غزه می‌رسد.

او در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «نسبت به یک حمله گسترده علیه رفح هشدار می‌دهم. یک میلیون آدم نمی‌توانند ناگهان غیب شوند. آن‌ها به حفاظت نیاز دارند. (ساکنان غزه) به حمایت بشردوستانه فوری نیاز دارند. به همین دلیل، گذرگاه‌های کرم ابوسالم و رفح باید فوراً باز شوند.»

رسانه‌های عبری بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در بخش شرقی شهر رفح آغاز کرده و جنگنده‌های این رژیم حملات هوایی شدیدی را علیه این منطقه انجام داده‌اند. کمی پیش از آن رژیم صهیونیستی از ساکنان نواحی شرقی غزه خواسته بود آن جا را ترک کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرده بود که حتی در صورت حصول توافق آتش‌بس با حماس، باز هم حمله به رفح انجام خواهد شد. رژیم صهیونیستی در حالی به رفح حمله کرد که حماس دوشنبه با توافقنامه پیشنهادی مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کرده بود.

ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه سه‌شنبه شب از رژیم صهیونیستی خواست تا فورا از شهر رفح واقع در جنوب غزه عقب نشینی کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای روزنامه ینی شفق ترکیه، اونجو کِچَلی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: (رژیم) اسرائیل باید فورا از بخشی که در گذرگاه رفح به کنترل خود در آورده است، عقب نشینی کند.

وی با بیان اینکه هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح بر تمام جهان تاثیر خواهد گذاشت، افزود: حمله (رژیم) اسرائیل به رفح تنها یک روز پس از موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس، نشان دهنده آن است که تل‌آویو نیت صادقانه‌ای ندارد.

مقامات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کردند که عملیات نظامی به شهر مرزی رفح تائید شده است و نیروهای این رژیم حمله به اهدافی در این منطقه را آغاز کرده‌اند.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش حماس اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته اما رژیم صهیونیستی گفته است که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح بین غزه و مصر را تصرف کرده و انتقال کمک‌های بشردوستانه متوقف شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها