تماس‌های فشرده تشکیلات خودگردان فلسطین با آمریکا

کد خبر: 1289679

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد برای ممانعت از حمله به رفح تماس‌های فشرده‌ای با طرف‌های بین‌المللی دارد.

تماس‌های فشرده تشکیلات خودگردان فلسطین با آمریکا

 ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -دوشنبه- اعلام کرد تماس‌های فشرده‌ای با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه آمریکا برای توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح دارد.

تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: از دولت آمریکا می‌خواهیم به‌طور فوری وارد عمل شود و مانع بروز این کشتار شود؛ کشتاری که نسبت به پیامدهای خطرناک آن هشدار می‌دهیم.

این نهاد فلسطینی خاطرنشان کرد: حمله به رفح به معنای نسل‌کشی یک و نیم میلیون فلسطینی و کوچ اجباری آن‌هاست که پیش از این نسبت به این امر هشدار داده بودیم.

ریاست تشکیلات خودگردان تاکید کرد: صلح و امنیت تمام منطقه بدون ایجاد راه‌حل عادلانه برای مساله فلسطین و برپایی دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس با مقدسات اسلامی و مسیحی آن محقق نخواهد شد.

امروز یک منبع در مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با المیادین گفت: در سایه تهدیدهای اسرائیل مبنی بر حمله کلی و یا جزئی به رفح، جنبش حماس به سمت توقف مذاکرات تبادل‌ اسرا که اکنون در قاهره پایتخت مصر در حال انجام است، پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: حماس تاکید می‌کند که تهدید حمله به رفح هیچ فشاری علیه این جنبش در روند مذاکرات وارد نمی‌کند.

در این راستا، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب راست افراطی «صهیونیسم دینی» امروز در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «تاخیر در ورود به رفح و کنترل نداشتن بر اصول استراتژیک در نوار غزه به ما و اهداف جنگ آسیب می‌زند.»

اسموتریچ در ادامه نیز نوشت: «تاخیر در ورود به رفح به فرصت بازگرداندن افراد ربوده شده آسیب می‌زند و خون‌های زیادی را بر دوش ما می‌گذارد.» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، «ارتش اسرائیل امروز باید وارد شهر رفح شود.»

همزمان با این اظهارات اسموتریچ، ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌هایی که در حال حاضر در محله‌های شرقی شهر رفح اقامت دارند، خواسته به منطقه «المواصی» واقع در جنوب غرب نوار غزه بروند./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها