اخبار جنگ غزه | افزایش شمار شهدای غزه به ۲۱۹۷۸ نفر /۱۵ شهید در بمباران منزلی در دیرالبلح

کد خبر: 1265661

وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) در هشتاد و هفتمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۱ هزار و ۹۷۸ نفر خبر داد.

اخبار جنگ غزه | افزایش شمار شهدای غزه به ۲۱۹۷۸ نفر /۱۵ شهید در بمباران منزلی در دیرالبلح

وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) در هشتاد و هفتمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۱ هزار و ۹۷۸ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۷ هزار و ۶۹۷ نفر اعلام کرد.

وی گزارش داد که نظامیان اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند که منجر به شهادت ۱۵۶ نفر شد و ۲۴۶ زخمی برجای گذاشت.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: از ابتدای جنگ ۳۲۶ کادر بهداشت و درمان به شهادت رسیدند و ۱۰۴ آمبولانس نیز از بین رفته است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ایرنا

 اسرائیل: جنگ غزه تا پایان 2024 ادامه خواهد داشت

رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که انتظار می‌رود جنگ در غزه تا پایان سال 2024 ادامه پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که انتظار دارد درگیری در غزه تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پیامی برای آغاز سال جدید عنوان کرد که نحوه استقرار نیروهای رژیم صهیونیستی برای آماده شدن جهت یک نبرد «بسیار طولانی» در این سال تنظیم می‌شود.

به گفته وی برخی از نیروهای این رژیم به ویژه نیروهای ذخیره به طور موقت از ارتش خارج خواهند شد تا بار دیگر به آنها اجازه داده شود برای ادامه جنگ ساماندهی شوند. اقداماتی که گفته می‌شود برای برنامه ریزی و آمادگی جهت ادامه جنگ در سال ۲۰۲۴ انجام می‌گیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که بایستی از قبل برای برخی از اقدامات جنگی و نظامی در غزه برنامه‌ریزی کند چرا که به گفته مقامات این ارتش ماموریت‌های بیشتری در سال جدید وجود خواهد داشت و جنگ این رژیم با حماس تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا خواهد کرد.

بر این اساس قرار است برخی از نیروهای ارتش مذکور این هفته غزه را برای تجدید قوا ترک کرده و به آنها اجازه داده می‌شود تا پیش از ورود به عملیات نظامی سال جدید، نیرو بگیرند.

اظهارات مقامات ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که طبق آخرین گزارشات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر فلسطینی در جریان جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند و از این تعداد شمار قابل توجهی‌ زنان و کودکانی بوده‌اند که در جریان این جنگ ۱۱ هفته‌ای به شهادت رسیده‌اند.

اگر چه جنگ در تاریخ ۷ اکتبر سال گذشته آغاز شد و اقدامات زیادی از جانب کشورهای دیگر برای توقف آن صورت گرفت، با این حال، رژیم صهیونیستی این جنگ را تا پایان سال ۲۰۲۳ هم ادامه داد و اکنون برای تداوم آن در سال جدید برنامه‌ریزی می‌کند.

بر این اساس به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در شبانه روز گذشته به عنوان آخرین روز سال ۲۰۲۳، حداقل ۴۸ فلسطینی در بمباران هوایی غزه به شهادت رسیدند و هنوز هم بسیاری از آنها زیر آوار مدفون هستند.

طبق گزارشات سازمان ملل نیز تاکنون در جریان این جنگ، ۸۵ درصد از جمعیت ۲.۴ میلیون نفری غزه یعنی چیزی حدود ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند.

نتانیاهو پیشتر عنوان کرده بود: جنگ غزه در اوج خودش است و رسیدن به پیروزی نیازمند زمان است. وی در این اظهارات به مواضع رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان کرده بود که جنگ برای ماه‌های بیشتری ادامه خواهد داشت.

 ورود محموله واکسن کودکان به غزه

وزارت بهداشت فلسطین از ورود هزاران دُز واکسن کودکان به غزه برای مقابله با وضعیت بحرانی بهداشتی و درمانی در این منطقه به دلیل حملات اسرائیل و نجات جان نوزادان در مقابل بیماری‌های مسری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه خبر داد هزاران دُز واکسن بیماری‌های کودکان از جمله فلج اطفال و سرخک برای مقابله با وضعیت اضطراری و بحرانی بهداشتی در غزۀ در محاصره وارد این منطقه شد.

به نوشته رویترز، جنگ زمینی اسرائیل علیه غزه به طور موثری خدمات بهداشت و درمان عادی از جمله واکسیناسیون در مقابل بیماری‌های به شدت مسری دوران کودکی را متوقف و از کنترل خارج کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد محموله واکسن‌ها که تخمین زده می‌شود برای پوشش واکسیناسیون بین هشت تا ۱۴ ماه کافی باشد، از طریق گذرگاه مرزی رفح در مرز با مصر با کمک امکانات سردخانه‌ای دولت این کشور وارد غزه شد.

رئیس روابط بین‌الملل در وزارت بهداشت در رام‌الله یاسر بوزیا گفت تخمین زده می‌شود حدود ۶۰ هزار نوزاد در غزه باشد که در شرایط عادی واکسینه می‌شوند اما تا حد زیادی از خدمات پزشکی محروم شده‌اند.

وی افزود روند واکسیناسیون دشوار خواهد بود زیرا اغلب جمعیت غزه از خانه‌های خود رانده شده و صدها هزار نفر در چادرها و یا سایر اقامتگاه‌های موقت هستند.

این وزارتخانه افزود واکسن‌های بیماری‌های سرخجه، فلج اطفال، سرخک و اوریون از منابعی می‌آید که وزارت بهداشت فلسطین خریداری کرده و همچنین اهدایی صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، است.

غزه سال ۲۰۲۳ را با جنگی ویرانگر که از هفتم اکتبر آغاز شد، به پایان رساند که شمار قربانیان آن تا روز یکشنبه ۳۱ دسامبر، ۲۱ هزار و ۸۲۲ شهید اعلام شده که اغلب آن‌ها زن و کودک هستند.

استاد دانشگاه ادینبورگ در یادداشتی در خصوص تبعات بحران انسانی جاری در نوار غزه که در روزنامه گاردین منتشر شد، نوشت بسیاری از غیرنظامیان در نوار غزه ممکن است «نه تنها بر اثر گلوله» کشته شوند که در اثر مشکلات سلامتی و بهداشتی نیز جان خود را از دست بدهند.

این استاد دانشگاه انگلیسی تصریح کرد: روزانه ۱۶۰ کودک در غزه کشته می‌شوند و این خونین‌ترین درگیری در تاریخ معاصر برای کودکان است و این آمار بسیار بیشتر از تلفات غیرنظامیان در سوریه، افغانستان و اوکراین است.

وی با اشاره به جمعیت حدود دو میلیون نفری در غزه افزود: اگر تغییری ایجاد نشود، سال آینده جهان با مرگ نزدیک به نیم میلیون نفر یعنی نزدیک به یک چهارم جمعیت غزه مواجه خواهد شد.

پیش‌تر سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد جان ده‌ها هزار نفر در غزه تحت تاثیر بیماری‌های عفونی و واگیردار مختلف در خطر است.

به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز عفونت‌های تنفسی و اسهال از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی تشدید شده است. طبق آمارهای ارائه شده، در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار نفر از آوارگان فلسطینی از عفونت‌های تنفسی رنج می‌برند و نزدیک به ۱۳۶ هزار تن از کودکان زیر پنج سال هم در حال حاضر در نوار غزه اسهال دارند و در صورت عدم درمان، مقادیر زیادی از آب و مواد معدنی حیاتی در بدنشان را در این سن از دست می‌دهند.

علاوه بر این، بیش از ۵۵ هزار نفر از آوارگان در این پناهگاه‌ها به بیماری‌ عفونت پوستی «گال» و شپش مبتلا شده‌اند و روزانه بر تعدادشان افزوده می‌شود.

۱۵ شهید در بمباران منزلی در دیرالبلح

ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران یک خانه مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه ۱۵ فلسطینی را به شهادت رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود، منزل مسکونی را در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه بمباران کرد.

در نتیجه این جنایت وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی ۱۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در بمباران خانه‌ای در اردوگاه النصیرات واقع در نوار غزه نیز چندین فلسطینی به شهادت رسیده و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منزلی در خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد و به شهادت ۲ فلسطینی و زخمی‌شدن چندین نفر دیگر انجامید.

هم‌چنین ارتش رژیم صهیونیستی روبروی ورودی مدرسه‌ای در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را که آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود بمباران کرد. در نتیجه این جنایت یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

توپخانه و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه‌های مرکز نوار غزه و شمال این باریکه را هدف قرار دادند.

کمی پیش‌تر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۲۱۹۷۸ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها به ۵۷۶۹۷ نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت و کشتار را مرتکب شدند، ۱۵۶ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۴۶ نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها