اخبار غزه | تل آویو: 112 گروگان زنده همچنان در نوار غزه هستند/ادامه جنگ اشغالگران با بیمارستان‌های غزه/بمباران ۲۷۸ مدرسه دولتی در غزه

کد خبر: 1262298

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 132 اسرائیلی در نوار غزه زندانی هستند که ما معتقدیم 112 نفر از آنها زنده هستند.

اخبار غزه | تل آویو: 112 گروگان زنده همچنان در نوار غزه هستند/ادامه جنگ اشغالگران با بیمارستان‌های غزه/بمباران ۲۷۸ مدرسه دولتی در غزه

 برآوردهای دفتر نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نشان می‌دهد که 132 اسیر اسرائیلی همچنان در غزه زندانی هستند که از این تعداد گمان می‌رود 112 نفر زنده باشند و 20 نفرشان کشته شده باشند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی می‌گوید که «تل آویو اجساد افرادی که کشته شده‌اند را هنوز گروگان محسوب می‌کند.»

براساس گزارش سی ان ان، از این 132 نفر 113 نفر مرد و 19 نفر زن هستند، دو کودک زیر 18 سال و 10 نفر بالای 75 سال سن دارند.

از میان آنها 121 نفر اسرائیلی و 11 نفر اتباع خارجی شامل 8 تایلندی، 1 نپالی، یک نفر تانزانیایی و یک شهروند دو تابعیتیه مکزیکی-فرانسوی هستند.

دفتر نخست وزیری اسرائیل در این بیانیه همچنین اعلام کرد که 110 اسیر زنده در جریان توافق تبادل اسرا از سوی حماس آزاد شدند که 86 نفر از آنها اسرائیلی و 24 نفر نیز خارجی بودند.

اواخر نوامبر و در جریان جنگ جاری غزه بود که رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری قطر با وقفه چهار روزه درگیری‌ها و تبادل اسرا ( از۲۴ نوامبر تا ۲۸ نوامبر) موافقت کردند. این توافق دو بار دیگر تمدید شد. یک بار دو روزه و بار دیگر یک روزه. در این مدت طی هفت مرحله شماری از اسرای فلسطینی با اسرای نزد حماس که اغلب اسرائیلی بودند، مبادله شدند.

آتش بس به دلیل شروع دوباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دیگر تمدید نشد.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس سه‌شنبه گذشته گفت: «تا قبل از پایان تجاوز به غزه، هیچ صحبتی در مورد تبادل اسرا وجود ندارد».

حمدان در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «هدف طرف اسرائیلی از طریق افشاگری‌های جاری، مقابله با فشارهای داخلی است».

وی همچنین افزود: «مواضع اسرائیل در مورد یک معامله آینده‌نگر برای مصرف داخلی است»./فارس

بمباران ۲۷۸ مدرسه دولتی در غزه

وزارت آموزش و پرورش فلسطین:از آغاز جنگ در هفتم اکتبر، ۲۷۸ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه آنروا وابسته به سازمان ملل در نوار غزه بمباران شده و به ۸۳ مورد از این مدارس آسیب جدی وارد شده و ۷ مورد آن نیز به طور کامل تخریب شدند.

صهیونیست‌ها همچنین در همین بازه زمانی ۳۸ مدرسه را هم در کرانه باختری مورد هدف قرار داده و تخریب کردند.

انهدام ۲ تانک صهیونیست‌ها در غرب غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در آغاز هفتادمین روز تجاوزات این رژیم به غزه از کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن چهار نفر در نبردهای جنوب نوار غزه خبر داد. این در حالی است که حملات بی‌امان به خان یونس و رفح ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، دو تانک ارتش اشغالگر را در محور الشیخ رضوان در غرب غزه با گلوله «تاندم» هدف قرار دادند.

گردان‌های القدس در بیانیه کوتاه دیگری گفت، تجمعات نظامی دشمن را در شمال غرب شهر غزه با رگبار خمپاره بمباران کرد.

مقاومت فلسطین همچنان به مقابله با نیروهای اشغالگر در مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده و آنها را قرار می‌دهد و از فاصله صفر با آنها درگیر می‌شود.

از نظر تجهیزات، مقاومت فلسطین توانسته خودروهای صهیونیستی را مستقیماً هدف قرار دهد که منجر به آتش گرفتن و انهدام آنها شده‌است.

خبرنگار المیادین گزارش داد، جنگ اشغالگران با بیمارستان‌ها و هدف قرار دادن آنها ادامه دارد. اشغالگران مرتکب جنایات شده و بیماران را بازداشت کرده و مردم را از آنجا با دستبند خارج می‌کنند.

خبرنگار المیادین در غزه گفت: نیروهای اسرائیلی همچنان بیمارستان العوده را محاصره کرده و از حرکت تیم‌های پزشکی و مجروحان در داخل آن جلوگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد که گلوله‌های مورد استفاده اشغالگران حاوی تیغه‌هایی است که باعث تکه تکه شدن اجساد اهداف و سوختن خانه‌ها می‌شود.

همچنین وزارت بهداشت غزه امروز-جمعه- اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ژنراتورهای برق بیمارستان کمال عدوان را با هدف اطمینان از عدم راه اندازی مجدد بیمارستان منهدم کرده‌است. وزارت بهداشت فلسطین در غزه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی صبح امروز پنج مجروح را از بیمارستان کمال عدوان بازداشت کرد، گفت: اشغالگران میزان، کیفیت و مسیر کمک‌های پزشکی به نوار غزه را کنترل می‌کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، نیروهای اشغالگر کادر پزشکی، بیماران و خبرنگاران حاضر در مرکز درمانی شهدای جبالیا را مجبور به تخلیه آنجا کردند.

همچنین الجزیره به نقل از یک منبع پزشکی اعلام کرد، ۳۳ شهید طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شدند.

درباره تجاوزات صهیونیست‌ها، خبرنگار روسیا الیوم امروز گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی به استان رفح در جنوب نوار غزه تعدادی شهید و زخمی شدند. این خبرنگار گزارش داد که نیروهای صهیونیستی خانه خانواده شحاده در محله برزیل را هدف قرار دادند.

در این باره منابع محلی گزارش دادند که پس از بمباران رژیم صهیونیستی علیه خانه خانواده شحاده در محله برزیل در رفح، پیکر چهار شهید پیدا شد و جستجو برای یافتن حدود ۱۵ نفر دیگر در زیر آوار ادامه دارد. همچنین خانه خانواده البنا در اردوگاه یبنا در مرکز استان رفح هدف قرار گرفت که در نتیجه آن سه نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

در ادامه نیروهای رژیم صهیونیستی یک خودرو و یک موتورسیکلت را در خربة العدس در شمال رفح هدف قرار دادند که بر اثر آن سه نفر شهید شدند. در مرکز استان رفح نیروهای رژیم صهیونیستی خانه خانواده ابو شعر در اردوگاه شابوره را نیز هدف قرار دادند که در نتیجه آن پنج نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. همچنین، نیروهای صهیونیست خانه خانواده العرجا را در خیابان جرج واقع در شرق استان هدف قرار دادند که منجر به تلفات زیادی شد. همچنین درگیری‌های شدید بین مقاومت و اشغالگران در شرق رفح ادامه دارد.

ارتش اشغالگر در ادامه برج السعدی در اردوگاه نصیرت در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن تعدادی تلفات برجای گذاشت. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین حملات گسترده‌ای را به شهر الزوایده در مرکز نوار غزه انجام داد.

همچنین در بحبوحه بمباران مداوم خان یونس در جنوب نوار غزه توسط جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و قایق‌های جنگی همزمان با نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در این شهر، خبرنگار الجزیره صبح امروز ضمن اشاره به حملات مجدد رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس گفت، در ساعات گذشته و در زمانی که نیروهای اشغالگر در تلاش برای پیشروی به داخل شهر بودند، مرکز خان یونس مورد گلوله باران شدید قرار گرفت. خبرنگار الجزیره همچنین تاکید کرد: امروز در بمباران رژیم صهیونیستی که مدرسه‌ای را در خان یونس هدف قرار داد، ۱۲ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

قطع کامل اینترنت و ارتباطات در غزه

رسانه‌های محلی فلسطین اعلام کردند که شبکه ارتباطی و اینترنت به طور کامل در نوار غزه قطع شده‌است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه تاکید کرد که قطع ارتباطات و اینترنت به معنای وقوع فجایعی است که جان شهروندان را تهدید می‌کند و ناتوانی در دسترسی به تعداد زیادی از شهدا و مجروحان و در نتیجه افزایش تعداد قربانیان را در پی دارد.

دفتر رسانه‌ای در غزه در بیانیه‌ای قطع ارتباطات و اینترنت را یک جنایت کامل و از پیش برنامه ریزی شده توصیف کرد و توضیح داد که این اقدام برای تعمیق بحران انسانی است.

این دفتر خواستار توقف فوری «جنگ جنایتکارانه» علیه مردم فلسطین شد.

پیشتر پنجشنبه، شرکت‌های مخابراتی فلسطینی پالتل و جوال در بیانیه‌ای از قطع کامل خدمات ارتباطی و اینترنتی در نوار غزه خبر دادند.

ادامه هلاکت صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ارتش اشغالگر امروز اعلام کرد، یک افسر که به عنوان فرمانده تانک در گردان نهم فعالیت می‌کرد در نبردهای امروز در جنوب نوار غزه کشته شده‌است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین بامداد جمعه تاکید کرد که یک سرباز از نیروهای مهندسی در تیپ گولانی در نبردهای در حال وقوع در جنوب نوار غزه کشته شده‌است. ارتش اشغالگر همچنین از زخمی شدن دو افسر و سرباز دیگر در همین منطقه خبر داد.

در این رابطه خبرنگار العربی الجدید گفت: هشت سرباز ارتش اشغالگر از جمله یک افسر در جریان نبردهای نوار غزه به شدت مجروح شدند. بر اساس داده‌های ارتش اشغالگر، از آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۱۶ سرباز کشته و ۶۴۸ سرباز دیگر زخمی شده‌اند که حال ۱۴۶ نفر وخیم، ۲۵۷ نفر در وضعیت متوسط ​​و ۲۴۵ نفر با جراحات جزئی هستند.

در حالی که تشکیلات نظامی اشغالگر کنترل شدیدی بر انتشار آمار تعداد کشته‌ها و مجروحان ارتش اعمال می‌کند تا خسارات سنگینی را که مقاومت فلسطین به آن وارد کرده‌است پنهان کند، داده‌ها و کلیپ‌های دقیقی که اهداف ارتش را مستند می‌کند، خسارات فراوانی که نیروهای اشغالگر متجاوز متحمل شده‌اند را ثابت می‌کنند. روز گذشته ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مبارزان آن طی ۷۲ ساعت گذشته ۳۶ سرباز اسرائیلی را کشته و ده‌ها خودروی اشغالگران را به طور کلی یا جزئی منهدم کرده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جسد یک صهیونیست را که تابعیت فرانسه نیز دارد به نام ایلیا تولدانو (۲۸ ساله) که از هفت اکتبر گذشته در نوار غزه بازداشت شده بود، پیدا کرده‌است.

این در حالی است که گردان‌های القسام و گردان‌های القدس پیش از این از کشته شدن تعدادی از اسیران صهیونیست خود در نتیجه بمباران اشغالگران خبر داده بودند.

اشغالگران پمپاژ آب دریا به داخل تونل‌های غزه را به صورت آزمایشی آغاز کردند

​سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی صبح جمعه اعلام کرد که ارتش اشغالگر آزمایش پمپاژ آب دریا به داخل تونل‌های نوار غزه را آغاز کرده‌است و مدعی شد که این آزمایش‌ها با موفقیت انجام شده‌است.

شبکه آمریکایی سی بی اس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که اشغالگران به آمریکا اطلاع داده‌اند که مرحله کنونی جنگ غزه ظرف دو یا سه هفته دیگر پایان خواهد یافت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها