اخبار غزه | شمار شهدای غزه به 9770 نفر رسید

کد خبر: 1254346

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از 9700 نفر عبور کرده و طی 24 ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی 243 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

اخبار غزه |  شمار شهدای غزه به 9770 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، آمار جدید شهدای فلسطینی را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت رژیم صهیونیستی از ۳۰ روز گذشته در حال پاکسازی نژادی و کشتار مردم فلسطین است.

او در ادامه با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ نفر به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد شمار شهدا به ۹۷۷۰ نفر رسیده که از این تعداد ۴۸۰۰ نفر کودک هستند.

براساس این بیانیه، بیمارستان‌های غزه دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند و تنها تا چند ساعت دیگر بسیاری از آن‌ها امکان فعالیت خواهند داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در پایان از تمام طرف‌های ذیربط خواست گذرگاهی امن برای ارسال کمک‌‌های بشردوستانه از جمله سوخت به نوار غزه ایجاد کنند.

این حملات در حالی علیه نوار غزه ادامه دارد که «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده است.

این وزیر صهیونیست امروز با شرکت در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به مجری برنامه درباره حمله با بمب اتم به نوار غزه گفته بود که این هم یکی از راه‌ها برای نابود کردن فلسطینیان است./فارس

اوضاع اسفبار بیمارستان شهدای الاقصی غزه به علت حجم بالای مجروحان

منابع بیمارستانی در غزه از اوضاع اسفبار مراکز درمانی، به علت حجم زیاد مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس بیمارستان شهدای الاقصی اعلام کرد که ۵۲ شهید و دهها مجروح به دنبال کشتار اشغالگران به اردوگاه المغازی رسیده است. بیش از هفتاد نفر از شهیدان و مجروحانی که به این بیمارستان وارد شده اند از کودکان و زنان هستند.

وی افزود: حدود ۲۱۰۰ پیکر و ۵۰۰۰ زخمی به بیمارستان شهدای الاقصی وارد شده است. بیمارستان قادر به خدمات رسانی نیست و در برابر این حجم از مجروح فروپاشیده است.

رئیس بیمارستان شهدای الاقصی گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که در راستای نجات بخش بهداشت و درمان غزه قبل از اینکه زمان از دست برود، حرکت کند.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: سیستم بهداشت و درمان در غزه توان خدمات رسانی ندارد و باید آتش بس برقرار شود. کمک‌ها باید وارد غزه شود. دنیا نباید در برابر رنج‌های مردم غزه دست بسته بماند.

 20 شهید در حملات جنگنده‌های صهیونیستی به اردوگاه «البریج» غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان «البریج» غزه را بمباران کردند که در پی آن، دستکم ۲۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بار دیگر اردوگاه آوارگان «البریج» واقع در مرکز نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

شبکه الجزیره گزارش داد که در پی این حملات که چند منزل مسکونی در البریج هدف قرار گرفته است، تا کنون دستکم ۲۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

پیش از این، نیروهای رژیم صهیونیستی، چندین بار اردوگاه  البریج را بمباران کرده بودند. در آخرین مورد، صهیونیستها بیش از ۲۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. برخی از منابع فلسطینی نیز گفتند که شمار زیادی از ساکنان این اردوگاه، در زیر آوارها مفقود شده‌اند.

رژیم اشغالگر قدس، چندین بار اردوگاه جبالیا را نیز بمباران کرده بود که در پی آن ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته شد. جبالیا بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان غزه به شمار می‌رود.

در پی این حملات، بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و تعداد مجروحان هم ۳۰۰ نفر گزارش شده است.   الجزیره در گزارشی انفجار در اردوگاه آوارگان جبالیا را یکی از بدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین طی هفته‌های اخیر عنوان کرد.

وزارت کشور فلسطین در گزارشی عنوان کرده است که تحت تاثیر حمله رژیم صهیونیستی، اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه به طور کامل ویران شده است، ضمن اینکه «دانیل هاگاری» سخنگوی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی نیز حمله به این اردوگاه را تایید کرده است.

پیشتر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مرگ غیرنظامیانی را که در این حمله قربانی حملات وحشیانه این رژیم قرار گرفته بودند، «موجه»خوانده و گفته بود: این تراژدی جنگ است. با این حال ما از قبل به آنها گفته بودیم که به سمت جنوب غزه حرکت کنند».

به گفته آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، تا سال جاری، حدود ۱۱۶ هزار و ۱۱ پناهجوی فلسطینی برای اقامت در این اردوگاه اقدام کرده‌اند. در حال حاضر، بازماندگان این حادثه در تلاش هستند تا سایر مردم را از زیر آوارهای این اردوگاه نجات داده و به بیرون بکشند.

 پزشکان اسرائیلی خواستار بمباران بیمارستان‌های غزه شدند

پزشکان اسرائیلی در خواسته‌ای وقیحانه و پس از ۳۰ روز بمباران مداوم فلسطینی‌ها، از سرویس‌های امنیتی و ارتش رژیم اشغالگر خواستند تا بیمارستان‌های غزه را هدف قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها پزشک اسرائیلی امروز یک‌شنبه، ۵ نوامبر طوماری را امضا کردند و از سرویس‌های امنیتی و ارتش رژیم اشغالگر خواستند تا بیمارستان‌های غزه را بمباران کنند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، این پزشکان که پیامی تحت عنوان «پزشکان برای سربازان» نوشته بودند، در نامه‌شان اذعان کرده‌اند: کسانی که بیمارستان‌ها را با تروریسم اشتباه می‌گیرد، باید بفهمند که بیمارستان‌ها مکان امنی برای آن‌ها نیست و ما باید با تروریسم در همه جا و به هر نحوی مبارزه کنیم.

انجمن اسرائیلی پزشکان حقوق بشر در پاسخ به این موضوع اعلام کرد: حتی اگر اطلاعات وجود زیرساخت‌های حماس در زیر بیمارستان‌ها صحت داشته باشد، بمباران هزاران بیمار بی‌گناه و آوارگان در بیمارستان‌ها را توجیه نمی‌کند.

این درخواست وقیحانه در حالی از سوی پزشکان صهیونیست مطرح می‌شود که کشتارهای اشغالگران امروز، برای سی‌امین روز متوالی ادامه یافته و بیش از ۹۷۰۰ شهید از جمله ۴۸۰۰ کودک بر جای گذاشته و قتل‌عام پرسنل پزشکان هم آمار شهدای کادردرمان را به بیش از ۱۵۰ نفر رسانده است.

«میا کیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز  در پیامی خطاب به جهانیان و سازمان‌های پزشکی بین‌المللی نوشت: ۳۰ روز کشتار کافی نیست؟ رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان همه چیز را در نوار غزه مورد هدف قرار می‌دهد؛ با جنایات آن مخالفت کنید.

«سلامه معروف»، مدیر دفتر رسانه‌ای دولت در غزه امروز، نسبت به قصد عمدی اشغالگران برای هدف قرار دادن بیمارستان‌های بیشتری در ساعات آینده هشدار داده و خواستار مداخله فوری برای رساندن سوخت به بیمارستان‌ها به منظور نجات جان مردم شد.

«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هم گفت: رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته ۱۰ قتل‌عام بزرگ انجام داده است؛ در این حملات ۲۳۱ شهید به شهادت رسیدند. تعداد کشتارهایی که رژیم صهیونیستی عمداً علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد به ۱۰۰۶ قتل عام رسیده است.

 پیام وزیر بهداشت فلسطین به جهان: ۳۰ روز کشتار کافی نیست؟

وزیر بهداشت فلسطین امروز، در سی‌امین روز ازتداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در پیامی به جهانیان نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان همه چیز را در نوار غزه مورد هدف قرار می‌دهد؛ با جنایات آن مخالفت کنید.

«میا کیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز یک‌شنبه، ۵ نوامبر در پیامی خطاب به جهان و نهادهای پزشکی بین‌المللی خواستار توقف جنایات سی روزه ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم بی‌گناه غزه شد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، وزیر بهداشت فلسطین در ابتدای این پیام از تمامی وزارتخانه‌های بهداشت در سراسر دنیا و نهادهای پزشکی جهان خواست وارد عمل شده و با کشتارهای روزانه علیه نوار غزه و نظام پزشکی آن مخالفت کنند.

کیله ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان همه چیز را در نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها و سرپناه‌های موقت در داخل مدارس را هدف قرار می‌دهد؛ این رژیم تمام قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته و تمدن بشری را نابود می‌کند.

وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد: این کشتارها که برای ۳۰ روز ادامه یافته بیش از ۹۷۰۰ شهید از جمله ۴۸۰۰ کودک بر جای گذاشته است؛ در حالی که قتل عام پرسنل پزشکان هم آمار شهدای کادردرمان را به بیش از ۱۵۰ نفر رسانده است.

وی ادامه داد: فراهم کردن مسیر ایمن برای انتقال کمک‌ها، داروها و سوخت به بیمارستان‌ها برای مجروحان داخل بیمارستان‌ها به موضوع مرگ یا زندگی تبدیل شده است؛ به‌ویژه با بمباران عمدی آمبولانس‌های حامل مجروحان که مانع از انتقال آن‌ها به گذرگاه رفح برای درمان در مصر می‌شود.

وزیر بهداشت فلسطین در پایان پیامش و با اشاره به اینکه نمی‌توان اخلاق، قوانین و انسانیت را تقسیم کرد، تصریح کرد: جهان امروز با آزمون واقعی صداقت در شعارهای خود و در دعوت به ترحم، نفی خشونت و حمایت از کودکان و زنان مواجه است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز برای سی‌امین روز از حملات تجاوزکارانه علیه نوار غزه، جنایاتی از جمله بمباران بیمارستان، مساجد و منازل مسکونی را تکرار کردند؛ اشغالگران تا رو زگذشته، حتی مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار داده وبودند.

القسام: امروز ۱۲ تانک و ادوات جنگی اشغالگران را منهدم کردیم/ حمله راکتی گسترده سرایا القدس

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه، ۱۲ جنگ‌افزار و ادوات جنگی دشمن صهیونیست را که بیشتر آن تانک بوده، منهدم کرده است.

به گزارش ایسنا، گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) یکشنبه شب در بیانیه‌ای از انهدام دو تانک ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب غرب تل الهوی با استفاده از راکت‌های ضد زره یاسین ۱۰۵ خبر داد و اعلام کرد که «از صبح امروز تا این لحظه، ۱۲ جنگ‌افزار و ادوات جنگی دشمن صهیونیست را که بیشتر آن تانک بوده، منهدم کرده‌ایم».

گردان‌های القسام افزود که امروز در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه همچنین شهرک «بئر السبع» را هدف حمله راکتی قرار داده است.

همزمان سرایا القدس، (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که شهرک‌های «نیریم»، «عین الثالثه»، «صوفا»، «نیر اسحاق» و «شالوم» و پایگاه نظامی صهیونیستی «مارس» را هدف حملات خمپاره‌ای و راکتی قرار داده است.

در همین راستا، پایگاه خبری عبری زبان «حدشوت بزمان» نوشت که حادثه امنیتی بسیار سخت و خطرناکی در شهرک یفتاح اتفاق افتاده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت گزارش داد که اخبار اولیه از کشته شدن تعدادی اسرائیلی بر اثر شلیک موشک ضدتانک به سمت شهرک یفتاح در مرزهای شمالی حکایت دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها