اخبار روسیه | پوتین: روسیه وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شده است

کد خبر: 1240280

رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که این کشور طی سال 2022 وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شده و از نظر قدرت خرید و حجم اقتصاد از آلمان پیشی گرفته است.

اخبار روسیه | پوتین: روسیه وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شده است

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که روسیه طی سال 2022 داخل پنج اقتصاد بزرگ جهان شده و از آلمان از نظر قدرت خرید و حجم اقتصاد پیشی گرفته است.

وی که این سخنان را در جریان نشست شورای توسعه راهبردی و پروژه‌های ملی مطرح می‌کرد گفت: «با وجود پیش‌بینی‌های بد بینانه‌ای که ارائه شده و هنوز هم گهگاهی از سوی برخی کارشناسان، اغلب کارشناسان غربی شنیده می‌شود، تا پایان 2022، با وجود این پیش‌بینی‌ها، روسیه وارد نردبان پنج اقتصاد بزرگ جهان شده است».

پوتین اضافه کرد: «بر اساس گزارش بانک مرکزی، روسیه زمام امور را در دست گرفته و از آلمان از نظر قدرت خرید و از نظر حجم اقتصاد، پیشی گرفته و این از مهمترین نشانه‌ها به شمار می‌آید».

رئیس جمهور روسیه افزود: «وضعیت کنونی بودجه در روسیه با ثبات بوده و به دور از هرگونه خطرات قرار دارد».

وی ادامه داد: «تولید کنندگان روسی با اطمینان، جای شرکت‌های خارجی را که این کشور را ترک کرده، پُر کرده‌اند و روسیه همین رویکرد را ادامه خواهد داد».

پوتین گفت: «کابینه و بانک مرکزی باید از ابزارهای موجود به نحو احسن استفاده کرده و فرار سرمایه از کشور را کنترل کنند».

رئیس جمهور روسیه نسبت به کاهش زاد و ولد در این کشور نیز هشدار داد و گفت تا زمانی که در روسیه فرزندان کمتری نسبت به یک سال پیش به دنیا می‌آیند، لازم است تا اقدامات بیشتری انجام شود./فارس

زاخارووا

 مسکو: به تمامی تعهدات بین‌المللی در صادرات غلات و کود پایبندیم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی تاکید کرد که مسکو به صورت مسئولانه به تعهدات المللی خود پایبند است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که مسکو به صورت مسئولانه و با وجدان به تعهدات بین‌المللی خود در خصوص صادرات غلات، کود شیمیایی، انرژی و دیگر تولیدات حیاتی ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا گفت: «کشور ما به پایبندی به تعهدات خود با حسن نیت و بر اساس توافقات بین‌المللی در خصوص تولیدات زراعی، کود، انرژی و تولیدات حیاتی ادامه خواهد داد. ما اهمیت آن را برای توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و خارمیانه و برای بهداشت، زندگی و رفاه ملت این کشورها به خوبی درک می‌کنیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: «این چیزی است که ابتکارات ولادیمیر پوتین آن را تایید می‌کند که طی آن ده‌ها هزار تن کود روسیه به کشورهای نیازمند و همچنین 50 هزار تن غلات به بورکینافاسو، زیمبابوه،‌مالی، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی و اریتره صادر شده است».

پیشتر نیز «آلکسی یرخوف»، سفیر روسیه در ترکیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد، کشورش فعالانه به دنبال جایگزین‌هایی است تا به جای ابتکار غلات دریای سیاه که در پایان تیر ماه بدون تمدید مجدد منقضی شد به کار بگیرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» سفیر روسیه در ترکیه همچنین تاکید کرد،‌ از نظر کشورش برای ازسرگیری توافق غلات، هیچ جایگزینی برای این شرط که بانک کشاورزی روسیه مجددا به نظام پرداخت «سوئیفت» متصل شود وجود ندارد.

در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ (31 تیر 1401) توافقی بین نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل برای صادرات غلات از دریای سیاه امضا شد که شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق سه بندر این کشور در سواحل دریای سیاه بود.

این توافق غلات به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملل و ترکیه برای جلوگیری از منقضی شدنش، روز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) به پایان رسید و خبری از تمدید آن نیست. کشورهای غربی، روسیه را به ایجاد بحران و ناامنی غذایی در بحبوحه جنگ متهم می‌کنند. روسیه با رد این اتهامات می‌گوید بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل این توافقنامه، به آن باز خواهد گشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد