واکنش بین الملل به تحولات جنین

کد خبر: 1231355

میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، تاکید کرد که مسکو آماده است تا تلاش‌های خود را به همراه اتحادیه عرب برای حل مشکل فلسطین افزایش دهد.

واکنش بین الملل به تحولات جنین

میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، تاکید کرد که مسکو آماده است تا تلاش‌های خود را به همراه اتحادیه عرب برای حل مشکل فلسطین افزایش دهد.

به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که بوگدانف در تماس تلفنی با موسی ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، موضع اصولی روسیه را در جهت کاهش تنش‌ها برای حل و فصل عادلانه مشکل فلسطین بر اساس مبنای حقوقی بین المللی اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه افزود: آمادگی مسکو برای ادامه فعالیت فعال برای دستیابی به این هدف از جمله افزایش تلاش‌های مشترک روسیه، اتحادیه عرب و گروهی از کشورهای منطقه که در پرونده حل و فصل در خاورمیانه مشارکت دارند، ابراز شد.

عربستان به تحولات جنین واکنش نشان داد

وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی از جمله تجاوز اخیر این رژیم به شهر و اردوگاه جنین را محکوم نمود.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی واس، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی که آخرین مورد آن حمله به شهر جنین و شهادت و زخمی‌کردن فلسطینیان بی‌گناه بوده است را محکوم نمود.

همچنین وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود، اقدامات و تجاوزهای خطرناک رژیم صهیونیستی را قویاً رد کرد و ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های شهدای فلسطینی برای مصدومان این تجاوز شفای عاجل طلب نمود.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه، اردوگاه جنین را از هوا و زمین مورد هجوم قرار داده است. این تجاوز صهیونیست‌ها به شهادت ۱۱ فلسطینی و زخمی شدن دست‌کم ۱۲۰ تن دیگر انجامیده است. در این میان حال ۲۰ تن از مصدومان وخیم گزارش شده است.

عمان تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین را محکوم کرد

در ادامه واکنش کشورهای عربی و اسلامی در قبال حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، عمان نیز تجاوز جدید صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عمان، در ادامه واکنش‌های کشورهای عربی و اسلامی در قبال حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، عمان نیز تجاوز چندباره صهیونیست‌ها به شهر جنین و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد.

در همین راستا، وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای بر موضع پایدار عمان در حمایت از حقوق قانونی ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ بر اساس راه حل ۲ دولتی، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی تأکید کرد.

همچنین وزارت خارجه عمان در بیانیه خود، مجدداً بر اهمیت مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌الملل نسبت به این موضوع بر اساس قوانین بین‌المللی و در راستای تحقق صلحی عادلانه و فراگیر تصریح کرد.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه، اردوگاه جنین را از هوا و زمین مورد هجوم قرار داده است. این تجاوز صهیونیست‌ها به شهادت ۱۰ فلسطینی و زخمی شدن ۱۲۰ تن دیگر انجامیده است. در این میان حال ۲۰ تن از مصدومان وخیم گزارش شده است.

حمایت انگلیس از جنایات صهیونیست‌ها در جنین

نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد این کشور مخالف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخست‌وزیر انگلیس از جنایات تازه رژیم صهیونیستی در جنین در کرانه باختری حمایت کرد.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که انگلیس از حق تل آویو برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

نخست وزیر انگلیس، در دومین روز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنین، گفت: ما بارها مخالفت خود را با هرگونه شهرک سازی به اسرائیل اعلام کرده ایم و از آن خواسته ایم از سیاست شهرک سازی خود عقب نشینی کند.

سوناک افزود که شهرک‌سازی‌ها مغایر با قوانین بین‌المللی بوده، مانعی برای صلح محسوب می‌شود و تهدیدی برای راه‌حل دو کشوری است.

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در جنین، گفت: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از تشدید تنش در کرانه باختری و غزه پرهیز کنند.

رژیم صهیونیستی از روز گذشته حملات گسترده‌ای را به شهر جنین واقع در کرانه باختری آغاز کرده است که با پاسخ گروه‌های مقاومت در جنین همراه شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد