اخبار جنگ اوکراین | ادعای اوکراین: کنترل ۲ روستا از نیروهای روس پس گرفته شد| اوکراین هرگونه مذاکرات با روسیه را رد کرد

کد خبر: 1226725

نیروهای نظامی اوکراین یکشنبه اعلام کردند که در ضدحمله جدید علیه ارتش روسیه کنترل ۲ روستا در منطقه دونتسک را به دست گرفتند.

اخبار جنگ اوکراین | ادعای اوکراین: کنترل ۲ روستا از نیروهای روس پس گرفته شد| اوکراین هرگونه مذاکرات با روسیه را رد کرد

نیروهای نظامی اوکراین یکشنبه اعلام کردند که در ضدحمله جدید علیه ارتش روسیه کنترل ۲ روستا در منطقه دونتسک را به دست گرفتند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد مرزی اوکراین یکشنبه شب گفت: روستای «نسکوچنه» در منطقه دونتسک آزاد شده و دوباره زیر پرچم اوکراین قرار گرفته است.

ساعاتی پیش از آن، نیروی زمینی اوکراین نیز اعلام کرد که روستای «بلاگوداتنه» در دونتسک آزاد شده است.

والری شرشن سخنگوی ارتش اوکراین گفت که بلاگوداتنه در مرز مناطق دونتسک و زاپوریژیا قرار دارد یعنی جایی که در یک هفته گذشته مسکو از حملات شدید اوکراینی‌ها خبر داده بود.

وی مدعی شد که در حمله به این منطقه چند نظامی روس و طرفدار روسیه نیز اسیر شده‌اند.

اوکراین درباره اینکه آیا ضدحمله این کشور علیه نیروهای روس آغاز شده است یا خیر، سکوت کرده است اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه جمعه گفت که این ضدحمله آغاز شده و شکست خورده است.

اندیشکده «موسسه مطالعات صلح» در واشنگتن شنبه اعلام کرد که ضدحمله نیروهای اوکراین دستکم در چهار منطقه شروع شده است.

ولودیمیر رلنسکی رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه نظر تمام ژنرال‌های ارتش این کشور درباره اقدامات دفاعی و ضدحمله علیه نیروهای روسیه مثبت است، افزود: اقدامات متقابل و دفاعی علیه نیروهای روسیه در اوکراین در حال انجام است اما من در مورد اینکه این اقدامات در چه مرحله‌ای هستند، صحبت نمی‌کنم./ایرنا

 اوکراین هرگونه مذاکرات با روسیه را رد کرد

مشاور رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در پیامی توییتری هرگونه روند مذاکرات با روسیه را محال توصیف کرد.

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین انجام هرگونه مذاکرات بین اوکراین و روسیه بر اساس طرح صلحی که برزیل، اندونزی و کشورهای آفریقایی مطرح کرده‌اند را رد کرد.

اولین دور از گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین بعد از آغاز درگیری ‌ها در این کشور، اوایل مارس ۲۰۲۲ در بلاروس برگزار شد اما گفت‌وگوها نتایج ملموس نداشت. دور بعدی مذاکرات ۲۹ مارس ۲۰۲۲ در استانبول برگزار شد که بعد از آن «ولادیمیر مدینسکی» دستیار رئیس‌جمهور و رئیس هیأت روس اعلام کرد مسکو برای اولین بار اصول کی‌یف درباره یک توافق محتمل آتی را مکتوب دریافت کرده است. به گفته مسکو، در آن بویژه تعهدات وضعیت بی‌طرف و امتناع از استقرار نیروها و تسلیحات خارجی از جمله تسلیحات هسته‌ای در خاک اوکراین تصریح شده بود.

پودولیاک در پیام خود در صفحه توییتر نوشت: «هرگونه روند مذاکرات با روسیه محال بوده و هیچ دلیلی اندونزیایی، برزیلی یا آفریقایی برای این وجود ندارد».

پیش از این «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که مسکو تمامی کشورهایی را که به دنبال مطرح کردن ابتکارهای صلح درباره اوکراین هستند توصیه می‌کند که کی‌یف را برای انجام مذاکرات تشویق کنند».

زاخارووا اضافه کرد: «در چارچوب طرح‌های صلح، این امکان وجود دارد که غرب را برای توقف ارسال تسلیحات به ارتش اوکراین متقاعد کرد».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین یکشنبه (۱۱ ژوئن) گفت در حال حاضر حتی مبنای شکننده برای گفت‌وگو با رژیم کی‌یف وجود ندارد.

او این اظهارات را در مصاحبه با یک رسانه دولتی بیان کرد و گفت: امروز هیچ یک از پیش‌نیازها برای توافق فراهم نیست. به علاوه، امروز هیچ مبنایی حتی شکننده، برای ایجاد گفت‌وگو وجود ندارد.

 بازگشت 94 اسیر روسی از مناطق تحت کنترل اوکراین

وزارت دفاع روسیه از بازگشت 94 اسیر روس از مناطق تحت کنترل اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از بازگشت 94 اسیر روس از مناطق تحت سیطره اوکراین خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این اسرا در چارچوب عملیات تبادل، به روسیه بازگشته‌اند و طبق آن، 95 اسیر اوکراینی نیز آزاد شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در نتیجه روند مذاکرات، 94 نظامی روس که خطر مرگ آنها را تهدید می‌کرد، آزاد شدند.

این افراد آزاد شده برای انجام درمان و خدمات توانبخشی به پایتخت روسیه منتقل شده و فعالیت‌های روانپزشکی و خدمات پزشکی به آنها ارائه شده است.

این تحولات در حالی روی می‌دهد که «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون (مجلس اعلای پارلمان روسیه) گفت ماه‌هایی که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گذشته، نشان داده غرب هیچ شانسی برای درهم شکستن روسیه و به زانو درآوردن آن ندارد.

روسیه بارها از کشورهای غربی به دلیل مداخله در جنگ اوکراین و تامین تسلیحات برای کی‌یف انتقاد کرده و هشدار داده اعضای ناتو عملاً به طرف مستقیم درگیری تبدیل شده‌اند.

این سناتور ارشد روس امروز یکشنبه (۱۱ ژوئن) در آستانه روز روسیه که ۱۲ ژوئن جشن گرفته می‌شود، در وبلاگ خود نوشت: امروز ۱۵ ماه بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه، کاملاً روشن است که هیچ شانسی برای درهم شکستن کشور ما و به زانودر آوردن آن وجود ندارد. پیروزی روسیه در درگیری حول اوکراین غیر قابل اجتناب است.

 مقام روس: زلنسکی درگیری‌های دونباس را به جنگ ناتو و روسیه تبدیل کرد

عضو مجلس فدرال روسیه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که رئیس جمهور اوکراین درگیری‌ها در دونباس را به جنگ میان ناتو و روسیه تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولگا کویتیدی» عضو مجلس فدرال روسیه روز یکشنبه گفت که «ولودمیر زلنسکی» درگیری‌ها در دونباس را به جنگ میان ناتو و روسیه تبدیل کرده است.

وی که با خبرگزاری اسپوتنیک مصاحبه می‌کرد، گفت: «نظام زلنسکی به هیچ وجه به فکر ملت اوکراین نبوده و پس از آنکه ملت را فریب داد و با وعده‌های صلح و پایان جنگ در دونباس به قدرت رسید، درگیری‌ها در دونباس را به جنگ میان روسیه و ناتو تبدیل کرد».

روسیه بارها از کشورهای غربی به دلیل مداخله در جنگ اوکراین و تامین تسلیحات برای کی‌یف انتقاد کرده و هشدار داده اعضای ناتو عملاً به طرف مستقیم درگیری تبدیل شده‌اند.

کویتیدی در ادامه سخنانش گفت: «مقامات اوکراین باعث رنج و محنت زیادی برای ملتشان شده‌اند».

وی اضافه کرد: «پس از منفجر کردن سد نیروگاه برقی-آبی کاخوفسکایا، زلنسکی طبق تاکتیک‌های خود، هیچ اهمیتی برای جان افرادی که تصمیم به غرق آنها کرده، قائل نبوده است».

این مقام روس گفت: «دلقک‌هایی که در اوکراین در قدرت هستند ترجیح می‌دهند به ضررهای سنگینی که ویران کردن سد کاخوفسکایا ایجاد می‌کند، فکر نکنند».

اخیراً «ویاچسلاو ولودین» رئیس دوما (مجلس سفلای پارلمان روسیه) هم اظهار داشت ناتو در حال جنگ با روسیه است و از کی‌یف به عنوان ابزار استفاده می‌کند.

وی افزود آمریکا و اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی را به جنگ کشانده و آن‌ها را به شرکت در آن وادار کردند و وعده موفقیت به کی‌یف دادند، اما طرح آن‌ها شکست خورده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد