رژیم صهیونیستی به هلند سامانه راکتی می‌فروشد

کد خبر: 1221830

یک شرکت صنایع نظامی صهیونیستی قراردادی با وزارت دفاع هلند برای فروش سامانه‌های راکتی امضاء کرد.

 رژیم صهیونیستی به هلند سامانه راکتی می‌فروشد

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنج شنبه) از عقد قرارداد با وزارت دفاع هلند برای فروش سامانه‌های راکت‌انداز «پلوس» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ارزش این قرارداد ۳۰۵ میلیون دلار برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود که در عرض پنج سال تمامی سامانه‌های سفارش داده شده به هلند تحویل داده شود.

سامانه راکتی البیت ساخت شرکت «البیت سیستمز» اسرائیل است که از ۳۰ تا ۳۰۰ کیلومتری برد دارد. تل اویو تا کنون تلاش کرده است این سامانه را به تعدادی کشور دیگر از جمله مغرب نیز بفروشد.

وزارت جنگ رژیم اسرائیل در بیانیه خود اعلام کرد که این قرارداد، اولین صادرات نظامی این رژیم به هلند است و یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی امضاء شده میان اسرائیل و یک کشور اروپایی طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

البته هنوز جزئیات سامانه‌هایی که قرار است به هلند فروخته شود، افشا نشده است. این سامانه در کالیبرهای مختلفی عرضه می‌شود، نمونه‌ای با ۱۸ راکت با برد ۳۵ کیلومتری، نمونه دیگر با ۱۰ راکت با برد ۴۰ کیلومتری، یک نمونه با چهار موشک با برد ۱۵۰ کیلومتر و نمونه‌ای دیگر با دو موشک با برد ۳۰۰ کیلومتر که برای اهداف مختلف طراحی شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها