کشته شدن سه کارمند سازمان ملل در سودان

کد خبر: 1215398

نماینده سازمان ملل در سودان با حمله به کارکنان این نهاد و ساختمان‌های وابسته به سازمان‌های امدادرسان در دارفور از کشته شدن سه نفر از کارکنان این سازمان‌ها خبر داد.

کشته شدن سه کارمند سازمان ملل در سودان

دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل از کشته شدن سه کارمند خود طی درگیری‌های شنبه در سودان خبر داد.

 شبکه «العربی» امروز (یکشنبه) به نقل از دفتر برنامه جهانی غذا اعلام کرد که سه نفر از کارمندانش در منطقه الفاشر سودان به دست نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» کشته شده‌اند.

برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای با اشاره به درگیری‌ها بین ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر کبکابیه در غرب خارطوم، اضافه کرد: نیروهای پشتیبانی سریع پنج خودرو صحرایی متعلق به این نهاد را در مناطق مختلف سودان به سرقت بردند.

برنامه جهانی غذا شاخه‌ی کمک غذایی سازمان ملل متحد و بزرگترین نهاد انسانی جهان در زمینه امنیت غذایی و رفع گرسنگی است.

این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از ۸۰ دفتر در کشورهای دیگر، برای کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند تلاش می‌کند.

همچنین وزارت امور خارجه سودان اعلام کرد که یک هواپیمای خطوط هوایی عربستان سعودی و یک هواپیمای سودانی در حمله نیروهای پشتیبانی سریع به فرودگاه «مروی» مورد اصابت قرار گرفته است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان آخرین آمار درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه تا امروز بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم و برخی دیگر از مناطق این کشور را ۵۶ کشته و ۵۹۵ زخمی اعلام کرد.

صدای انفجار و درگیری در مناطق مختلف شهر خارطوم و برخی مناطق دیگر سودان همچنان به گوش می‌رسد و دو طرف مواضع یکدیگر را گلوله باران و هریک دیگری را متهم به آغاز درگیری می کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد