جنگ روسیه و اوکراین | کشته شدن بیش از ۲۶۰ نظامی اوکراینی | استولتنبرگ: جنگ اوکراین به مرحله لجستیکی رسیده است

کد خبر: 1204843

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، در جریان درگیری های روز گذشته ۹ پهپاد اوکراینی هدف پدافند هوایی روسیه قرار گرفت و سرنگون شد.

جنگ روسیه و اوکراین | کشته شدن بیش از ۲۶۰ نظامی اوکراینی | استولتنبرگ: جنگ اوکراین به مرحله لجستیکی رسیده است

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، در جریان درگیری های روز گذشته ۹ پهپاد اوکراینی هدف پدافند هوایی روسیه قرار گرفت و سرنگون شد.

 به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه از کشته شدن شمار دیگری از نظامیان ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری ها میان ینروهای روسی و اوکراینی در مسیر کوپیانسک، بیش از ۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای ارتش این کشور همچنین بیش از ۸۰ نظامی اوکراینی را در مسیر کراسنی لیمان هدف قرار داده و از بین بردند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه به درگیری ها در جبهه دونتسک نیز اشاره شده و بنا به این گزارش نیروهای روسی بیش از ۱۵۰ نظامی اوکراینی را در مسیر دونتسک کشتند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، ارتش این کشور موفق شد دو فروند هویتزر Grad MLRS و دو هویتزر Gvozdika را در منطقه خرسون منهدم کند.

همچنین در این گزارش آمده است که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۹ پهپاد اوکراینی و ۶ موشک هیمارس متعلق به ارتش این کشور را سرنگون کردند.

بلاروس در صدد یافتن بستری برای مذاکرات صلح در اوکراین است

وزارت خارجه بلاروس از تلاش این کشور برای یافتن بستری برای مذاکرات صلح در اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، وزارت خارجه بلاروس امروز دوشنبه اعلام کرد که مینسک به حل و فصل اوضاع در اوکراین کمک خواهد کرد و آماده است تا بستری برای مذاکرات صلح فراهم کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه بلاروس در این خصوص آمده است: تلاش مینسک بر آن است که اوضاع در اوکراین در راستای برگزاری مذاکرات صلح پیش رفته تا از این طریق تنش های کنونی حل و فصل شود.

در همین راستا، یک مقام قانونگذار بلاروس پیشتر اعلام کرده بود که بحث بر سر وضعیت کنونی در اوکراین باید بر اساس موضع روسیه صورت گیرد.

«آندری ساوینیخ» رئیس کمیسیون دائمی امور خارجی در مجلس قانونگذاری بلاروس سه شنبه پیش در خصوص مذاکرات بر سر جنگ اوکراین تاکید کرد که بلاروس بر این باور است که بحث درباره اوکراین در مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا باید بر اساس موضع روسیه باشد و نه برخی شبیه‌ سازی‌ های ساختگی.

ساوینیخ تاکید کرد: من تصور می‌کنم که موضع روسیه باید به نقطه شروع بحث بر سر اوکراین باشد.

بیست و دومین نشست زمستانی مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار است در روزهای ۲۳ تا ۲۴ فوریه در وین برگزار شود. جنگ در اوکراین محور اصلی این نشست خواهد بود.

پیش از این نشست پاییزی مجمع عمومی سازمان امنیت و همکاری اروپا از ۲۴ تا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ در ورشو برگزار شد و با این حال کمیته دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا نتوانست در مورد پایان عضویت روسیه در این سازمان به اجماع نظر دست یابد.

استولتنبرگ: جنگ اوکراین به مرحله لجستیکی رسیده است

دبیر کل ناتو معتقد است حضور بالون چینی در آسمان آمریکا موید افزایش توان اطلاعاتی چین و روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دبیر کل ناتو برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین به ذکر توجیهاتی پرداخت.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز دوشنبه در توجیه تداوم رویکرد جنگ افروزانه ناتو در اوکراین اعلام کرد که ناتو مرحله کنونی درگیری در اوکراین را یک جنگ لجستیکی می‌داند، لازم است تجهیزات و مهمات را سریع‌تر به کیف ارسال کرد.

دبیر کل ناتو در ادامه اشاره ای هم به ماجرای حضور بالون چینی در آسمان آمریکا داشت و گفت: ناتو این امر یعنی نفوذ بالون های ناشناس بر فراز آمریکا را مظهر افزایش توان اطلاعاتی چین و روسیه می داند.

پیش از این نیز گزارش برخی رسانه ها در روز دوشنبه نشان داد که با گذشت یک سال از جنگ اوکراین انتظار می رود ناتو از کشورهای عضو خود بخواهد که به دنبال افزایش ذخایر تسلیحاتی خود باشند، ذخایری که به واسطه جنگ افروزی غرب در یک سال گذشته به طور مداوم به مقصد اوکراین ارسال می شد.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

آمریکا، اوکراین را طعمه اهداف خود در مقابل روسیه کرد

وزیر دفاع سابق آمریکا اذعان کرد که اوکراین به واقع وسیله ای برای دستیابی واشنگتن به اهدافش در قبال مسکو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع سابق آمریکا می گوید کشورش برای مقابله با روسیه، اوکراین را وسیله قرار داده است.

«مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا در اظهاراتی با اشاره به جنگ در جریان در اوکراین اعلام کرد که مردم اوکراین در درگیری با روسیه کار ناشایستی را انجام می دهند که آمریکا نمی خواهد خود آن را انجام دهد.

وزیر دفاع سابق آمریکا، با اذعان به اینکه آمریکا از اوکراین برای اقداماتی بهره می برد که خود نمی خواهد مستقیماً انجام دهد، گفت: مردم اوکراین اقدام ناپسندی را انجام می‌دهند که ما هرگز نمی‌خواستیم اینجا در آمریکا آن را انجام دهیم، به همین دلیل است که ما باید به حمایت از شما به هر صورت که می‌توانیم، با مهمات، تسلیحات یا اطلاعات، ادامه دهیم.

اسپر در ادامه اظهارات خود گسترش نفوذ روسیه در دیگر کشورها از جمله آفریقا را دردسر تازه ای برای آمریکا توصیف کرد.

رئیس سابق پنتاگون در عین حال ابراز نگرانی کرد که فناوری تسلیحاتی آمریکا به واسطه تحویل تسلیحات به اوکراین ممکن است به دست سایر کشورها بیفتد. اسپرتاکید کرد که آنچه برای آمریکا اهمیت دارد این است که مطمئن شود فناوری نظامی این کشور در اختیار افراد نادرست قرار نگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد