هشدار ارتش یمن به بیانیه های کشورهای غربی

کد خبر: 1185667

عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که بیانیه های کشورهای غربی در خصوص یمن تلاشی در راستای افزایش تنش و از سرگیری جنگ در این کشور است.

هشدار ارتش یمن به بیانیه های کشورهای غربی

عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که بیانیه های کشورهای غربی در خصوص یمن تلاشی در راستای افزایش تنش و از سرگیری جنگ در این کشور است.

به نقل از المسیره، عبدالملک العجری عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که بیانیه های کشورهای غربی در خصوص یمن تلاشی در راستای افزایش تنش و از سرگیری جنگ در این کشور است.

وی گفت: بیانیه های آمریکا، فرانسه و انگلیس درخصوص عملیات نیروهای مسلح یمن از حیث سیاسی فاقد ارزش است.

العجری اشاره کرد: هرگاه رویدادها در تضاد با منافع غرب باشد، غربی ها به یاد قوانین بین المللی و امنیت گذرگاه های دریایی می افتند اما زمانی که رخدادها در راستای منافعشان باشد این مساله را فراموش می کنند.

وی تاکید کرد: غربی ها در اقدامی بی سابقه در طول تاریخ جنگ های گذشته، مانع رسیدن مواد دارویی و پزشکی به یمن می شوند، سازمان ملل نیز تاثیر واقعی خود در تحقق صلح را از دست داده است و اکنون بخشی از ابزار مدیریت جنگ است.

عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: نیروهای مسلح ما به کشتی ها هشدار داده اند که به بنادر اشغالی نزدیک نشوند. ارتش یمن خطوط قرمز خود را اعلام کرده است و دوره ای که غرب و آمریکا و فرانسه خطوط قرمز منطقه وجهان را مشخص می کردند، به پایان رسیده است، آمریکا دیگر حرف آخر را در منطقه نمی زند و ملت ما و کشورهای منطقه خطوط قرمز خود را دارند. اگر مساله پرداخت حقوق ها حل نشود، نفت خط قرمز یمن خواهد بود.

لازم به ذکر است سفارت‌خانه های فرانسه، انگلیس و آمریکا در یمن (نزد دولت مستعفی) طی بیانیه‌ای مشترک به عملیات ضد قاچاق ارتش یمن در جنوب شرقی این کشور واکنش نشان دادند.

در این بیانیه، سه کشور یادشده عملیات پهپادی ارتش دولت نجات ملی یمن استان شبوه را محکوم کرده و مدعی شدند که این اقدام «تروریستی» است!

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن بامداد روز پنجنشبه از عملیات پهپادی در بندر قنا خبر داد و گفت که طی این عملیات هشدار، یک نفت کش که درصدد قاچاق نفت یمن بود، از ساحل یمن فراری داده شد.

این دومین عملیات هشدار ارتش یمن (دولت نجات ملی) علیه کشورهایی است که درصدد غارت منابع انرژی یمن هستند. هفته گذشته نیز یک نفت کش یونانی در بندر الضبه استان حضرموت هدف قرار گرفت و این نفت کش مجبور شد بندر یمنی را بدون نفت دزدی ترک کند./مهر

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد:راهبرد سیاسی و نظامی صنعا علیه آمریکا

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: صنعا گزینه های راهبردی سیاسی و نظامی را به منظور مقابله با سیاست آمریکا در قبال یمن بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یاسر الحوری دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: صنعا گزینه های راهبردی سیاسی و نظامی را به منظور مقابله با سیاست آمریکا در قبال یمن بررسی می کند.

 

وی افزود: تحرکات آمریکا تلاشهای صلح را با شکست روبرو کرده و بر رنج یمنی ها افزوده است.

الحوری گفت: پرونده های حقوق کارکنان، رفع محاصره به شکل کلی از بندر الحدیده و فرودگاه محاصره با مخالفت آمریکا و ایادی آن روبرو شده است.

وی تاکید کرد: رهبران صنعا با همه متغیرات با حکمت برخورد خواهند کرد.

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن در پایان اعلام کرد: حال نه جنگ و نه صلح تا ابد ادامه نخواهد یافت.

این درحالی است که منابع یمنی می‌گویند که آمریکا طی تحرکات اخیر خود مانع نهایی شدن توافق آتش‌بس میان صنعاء و ریاض شده است.

بر اساس گزارش رسانه های یمنی، آمریکا از دولت امارات متحده عربی خواسته است تا با استفاده از عناصر همسو با خود در شورای انتقالی و شخص «طارق صالح» برادر زاده علی عبدالله صالح اوضاع امنیتی یمن را دوباره دچار تنش و درگیری کند.

مقامات صنعاء می‌گویند که فرستاده آمریکا مانع تمدید توافق آتش‌بس شده است، توافقی که در آستانه نهایی شدن بود. «تیموتی لیندرکینگ» همچنین به عربستان و امارات رفته و با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت در ریاض نیز دیدار کرده است.

به گفته منابع یمنی، تحرکات آمریکا نشان می‌دهد که این کشور تلاش دارد، پرونده یمن همچنان تحت مدیریتش باشد و عربستان سعودی نتواند ابتکار عمل را در دست گرفته و قدمی در راه پایان جنگ بردارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها