واکنش رهبران جهان به ترور شینزو آبه

کد خبر: 1160628

ترور نخست وزیر ژاپن، واکنش مقامات مختلف جهان را به همراه داشت.

واکنش رهبران جهان به ترور شینزو آبه

در پی ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، مقامات و سران مختلف جهان به این خبر واکنش نشان دادند و از این مسأله ابراز تأسف شدید کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد درگذشت آبه، خسارتی جبران ناپذیر است. این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در آغاز سخنرانی خود در نشست وزرای خارجه گروه بیست و پیش از جان باختن آبه، ترور وی را محکوم و ابراز امیدواری کرده بود تا حال وی بهبود پیدا کند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز با عرض تسلیت در پی ترور شینزو آبه گفت: با اندوه و حزن فراوان، خبر درگذشت شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن را دریافت کردم. شینزو آبه دوستی راستین برای مصر و دوستدار این کشور بود و همیشه و در همه شرایط از [مصر]حمایت می‌کرد. من شاهد روابط دو جانبه مان در دوران وی بودم و اینکه چه تحول بی سابقه‌ای در تمامی زمینه‌ها [در آن زمان]حاصل شد.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی نیز ترور آبه را جنایتی غیرقابل قبول» خواند؛ همچنانکه «ماریو دراگی» از شوکه شدن کشورش پس از شنیده خبر ترور نخست وزیر سابق ژاپن سخن گفت.

 واکنش حکیم به ترور نخست وزیر اسبق ژاپن

سید عمار حکیم، در پیامی ترور نخست وزیر اسبق ژاپن را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن محکوم کردن ترور نخست وزیر سابق ژاپن، درگذشت وی را تسلیت گفت.

بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، در این پیام آمده است: ترور شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در میتینگ انتخاباتی در یکی از شهرهای این کشور را به‌شدت محکوم می‌کنیم. با ملت و دولت ژاپن در فقدان این چهره شاخص سیاسی ابراز همدردی و تاکید می‌کنیم که چنین رفتارهایی در چنین مناسبت‌هایی محکوم است چون بر روند دموکرات هر کشور آزاد که فرایند سیاسی آن مبتنی بر صندوق انتخابات و رأی ملت است، تاثیر منفی می‌گذارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد