افشاگری روزنامه «واشنگتن پست» درباره ترامپ

کد خبر: 1159307

ترامپ مجذوب پست ریاست‌جمهوری شد اما هرگز شیفتگی خود را نسبت به صحنه نمایش‌ و فیلم از دست نداد و تلاش کرد تا هنرهای هالیوود را به کاخ سفید بکشاند.

افشاگری روزنامه «واشنگتن پست» درباره ترامپ

ترامپ مجذوب پست ریاست‌جمهوری شد اما هرگز شیفتگی خود را نسبت به صحنه نمایش‌ و فیلم از دست نداد و تلاش کرد تا هنرهای هالیوود را به کاخ سفید بکشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی با عنوان «آخرین نمایش ترامپ طبق فیلمنامه پیش نرفت» به رفتار رئیس جمهور وقت در زمان کودتای نافرجام در جریان تسخیر کنگره از زبان نزدیک ترین افراد به او همچون «کسیدی هاچینسون» دستیار دولت ترامپ پرداخته‌است که در زیر به بخش‌هایی از این گزارش اشاره می‌شود؛

سال‌ها قبل از اینکه « دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده پا به عرصه‌ای بگذارد که او را به اینجا رساند، می‌خواست یک تهیه کننده فیلم شود. او «داریل اف زانوک» و «سیسیل بی. دمیل» از تهیه‌کنندگان قدیمی هالیوود را تحسین و به تحصیل در مدرسه فیلم در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی فکر می‌کرد.

پدر ترامپ به‌جای این حرفه او را وارد تجارت خانوادگی املاک و مستغلات کرد. با این وجود اما ترامپ هرگز شیفتگی خود را نسبت به صحنه نمایش‌ و فیلم از دست نداد. بنابراین تصمیم گرفت تجارت نمایشی را وارد حوزه املاک و مستغلات کند.

بنابراین موضوعی تعجب‌آور نبود که ترامپ مجذوب سمت ریاست‌جمهوری شود. حتی قابل پیش‌بینی بود وقتی واقعاً به این سمت دست یافت، تلاش کند که هنرهای هالیوود را به کاخ سفید بکشاند.

او هنگامی که در نوامبر ۲۰۲۰ از صحنه نمایش ریاست‌جمهوری خود بیرون آمد، به اندازه‌ای دیوانه شد که داستان جدیدی را ساخت؛ روایتی مبنی بر اینکه تقلب در انتخابات باعث شد او در رقابت‌ها شکست بخورد و حق داشت با راه‌اندازی یک کودتا به این جرم پاسخ دهد.

«کسیدی هاچینسون» دستیار دولت ترامپ درباره عملکرد ترامپ به کمیته منتخب رخدادهای ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا، می‌گوید: ترامپ به معترضان گفته بود که همراه با آنها به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی خواهد کرد تا به نتیجه انتخابات اعتراض کنند. او از قبل می‌دانست که همه چیز می‌تواند مهیب و وحشتناک شود. او و دستیارانش روزها قبل در مورد وقوع خشونتی غیرمنتظره در جریان این اعتراضات هشدار داده‌ بودند. صبح روز اعتراض، به ترامپ اطلاع داده شد که بسیاری از معترضان اسلحه به همراه داشتند که کشف و ضبط شده‌است. این باعث ناراحتی ترامپ شد و گفت که این جمعیت برای صدمه زدن به وی آنجا جمع نشده‌اند و دستور داد مغناطیس‌سنج‌ها را حذف کنند و اجازه دهند جمعیت به سمت کنگره راهپیمایی کنند.

هاچینسون در ادامه سخنان خود درباره روز واقعه گفت: ترامپ که پس از سخنرانی خود در لیموزین نشسته بود، به سرویس مخفی دستور داد تا او را به کنگره ببرند. ماموران به دلیل نگرانی‌های امنیتی از انجام این دستور امتناع کردند و بدین ترتیب وارد نمایشی شدند که ترامپ با دقت آن را برنامه‌ریزی کرده‌بود. ترامپ دوباره اصرار کرد و گفت که من رئیس جمهور نهایی هستم، مرا به ساختمان کنگره ببرید اما آنها باز هم قبول نکردند. سپس او با خشم سعی کرد فرمان را به دست بگیرد و در همین حین به گلوی یکی از مامورانی که او را متوقف کرده‌بود، چنگ انداخت.

ترامپ در نهایت به کاخ سفید بازگشت و در حالیکه از تهدیدات علیه «مایک پنس» معاون سابق به وجد آمده بود، وقت خود را صرف این کرد که به اغتشاشگرانی که ساختمان کنگره حمله کرده‌بودند بخواهد از اقدامات خود صرف‌نظر کنند.

اقدامات ترامپ نشان می‌دهد که وقتی به هدف خود نرسد به شدت خشمگین و طوفانی می‌شود. او در جلسه سه‌شنبه این رفتار را در تلویزیون ملی نشان داد. شهادت هاچینسون همچنین نشان داد که ترامپ مانند سردسته اوباش عمل می‌کند. دستیاران او بارها از وی خواستند که قانون را رعایت کند اما او بارها از انجام آن امتناع کرد.

شماری از افراد قانونمدار در دولت پیشین تلاش داشتند تا خطرات اقدامات ترامپ را برایش آشکار کنند. با این حال، او همواره پایش را فراتر از حد خود می‌گذاشت.

هاچینسون در این زمینه تصریح کرد که «پت سیپلون» مشاور سابق ترامپ در کاخ سفید به رئیس‌جمهوری سابق گفته بود که ما به هر جنایتی که قابل تصور است، همچون ممانعت از اجرای عدالت و تقلب در قانون شمارش آرای انتخابات متهم خواهیم شد. ترامپ اما می‌خواست همه اقدامامت را مطابق میل خود انجام دهد.

هر یک از جلسات کمیته احتمال اتهامات جنایی را به ترامپ نزدیک و نزدیک‌تر کرده است. جلسه سه‌شنبه اما به شدت آزاردهنده بود زیرا نشان می‌داد ترامپ دقیقا می‌دانست چه کار می‌کند و با این حال آن را انجام داد.

اما بعید به نظر می‌رسد که این موارد چیزهایی باشند که ترامپ را در مورد کودتای ناموفقش آزار دهد. به گمان من، چیزی که واقعا او را ناراحت کرده این است که نتوانست نمایش خود را دقیقا آنطور که برنامه‌ریزی کرده بود، اجرا کند.

هاچینسون می‌افزاید: من و ترامپ نزدیک به ۲۰ سال پیش فیلم «سانست بلوار» را تماشا کردیم. «گلوریا سوانسون» نقش«نورما دزموند» ستاره فیلم صامت را بازی می‌کند و از ورود فیلم‌های ناطق و از دست دادن جایگاه خود ابراز تاسف می‌کند. او در یکی از صحنه‌های نمادین فیلم می‌گوید: «آن تهیه‌کنندگان احمق. آن ابلهان! چشم ندارند؟ آیا آنها فراموش کرده‌اند که یک ستاره چگونه است؟ من به آنها نشان خواهم داد، من دوباره آنجا خواهم بود، پس به من کمک کن!» در آن لحظه ترامپ روی شانه من خم شد وگفت این یک صحنه باورنکردنی است.

ترامپ نمی‌خواهد کسی قدرتش را زیر سوال ببرد یا جلوی نمایش او را بگیرد. او نیز مانند «نورما دزموند» قصد دارد به هر طریقی نشان دهد که از چه چیزی ساخته شده‌است. حال سوال اینجا است که آیا قانون یا کمیته کنگره در مسیر وی ایستادگی خواهند کرد؟/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد