مشاور رئیس‌جمهور اوکراین اظهارات اخیر پوتین را رد کرد

کد خبر: 1140616

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین را رد کرد و گفت که مذاکرات با روسیه به بن‌بست نرسیده است.

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین اظهارات اخیر پوتین را رد کرد

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، در اظهاراتی به سخنان اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، واکنش داد و مدعی شد مذاکرات میان کی‌یف با مسکو در بن‌بست قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین به تازگی با بیان آنکه مذاکرات مسکو و کی‌یف به بن‌بست رسیده است، اعلام کرده بود که اوکراین از توافق‌هایی که در جریان مذاکرات در استانبول منعقد شده بود، منحرف شده است و همین مسأله، مذاکرات روسیه و اوکراین را به بن بست رسانده است.

پوتین همچنین گفت که «ناهماهنگی» اوکراین در درخواست‌هایش به کُند کردن روند مذاکرات صلح با روسیه منجر شده است.

اکنون پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی است که روسیه با بیانیه‌های عمومی خود در تلاش است تا بر مذاکرات صلح فشار بیاورد. او همچنین درباره اظهار نظر پوتین مبنی بر اینکه مذاکرات به بن بست رسیده است نیز گفت: «مذاکرات ادامه دارد. مذاکرات بسیار سخت است و در سطح زیرگروه‌های کاری ادامه خواهد داشت.»

در حال حاضر ۴۸ روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد، پیشتر از این نیز پوتین گفته بود: «همکاری خودمان را با بلاروس در زمینه فضایی تقویت خواهیم کرد. ما درباره مشارکت کارشناسان بلاروسی در ایجاد زیرساخت‌های فضایی و اعزام فضانوردان بلاروسی رایزنی کردیم. تحولات عملیات نظامی در اوکراین را به اطلاع رئیس جمهور بلاروس رساندم.»

شب گذشته نیز «کارل نهمر» صدراعظم اتریش، به عنوان اولین مقام اروپایی، با ولادیمیر پوتین در مسکو دیدار کرد و پس از این نشست آن را «مستقیم، آشکار و سخت» خواند، اما دیدار او با پوتین واکنش‌های متفاوت مقام‌های اروپایی از جمله «تعجب، بدبینی و محکومیت» را در پی داشت./باشگاه خبرنگاران

 

بیلد: رئیس‌جمهور آلمان می‌خواهد به اوکراین سفر کند، کی‌یف هنوز آماده میزبانی نیست

روزنامه آلمانی «بیلد» اعلام کرد که رئیس جمهور «فرانک والتر اشتانمایر» قصد دارد تا در آینده نزدیک از کی‌یف بازدید کند، اما طرف اوکراینی تمایل خود را برای میزبانی و ملاقات با او را اعلام نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه آلمانی به نقل از منابع وابسته به دولت اوکراین نوشت که رئیس جمهور آلمان قصد دارد به زودی به اوکراین سفر کند اما کی‌یف به دلیل راضی نبودن از نقش سابق فرانک والتر اشتانمایر در برقراری روابط آلمان با روسیه، هنوز آمادگی خود برای استقبال از وی را اعلام نکرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در تاریخ ۱۳ آوریل ممکن است این سفر صورت بگیرد، اما کی‌یف هنوز اعلام آمادگی نکرده است. روز بعد رئیس جمهور اوکراین برای ملاقات با دیگر سیاستمداران اروپایی اعلام آمادگی کرد اما هیچ منبع رسمی صحت این اطلاعات را تأیید نمی‌کند.

رئیس جمهور آلمان به دلیل مواضع همدلانه با مسکو و خوش‌بینی نسبت به روابط با روسیه با انتقادهای سختی روبه‌رو است و سرانجام هفته گذشته به انتقادهای روزافزون به خاطر پافشاری بر تعامل با روسیه در سال‌های گذشته واکنش نشان داد.

اشتانمایر گفت که او خطاهای سیاسی را مرتکب شده است که از خط لوله گاز روسیه به اروپا (شمال ۲) حمایت کرده بود.

وی که زمانی رئیس دفتر گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان و در دو دولت مرکل وزیر خارجه آلمان بود، برای نخستین‌بار اذعان کرد در سیاست‌های مرتبط با روسیه دچار خطاهایی شده است.

اشتاین‌مایر در برلین تحت فشارها و انتقاد سخت از او به دلیل برقراری روابط دوستانه آلمان با روسیه، اعلام کرد که حمایت او از پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» یک اشتباه آشکار بوده است.

 

پیشنهاد نمایندگان پارلمان اوکراین برای ممنوعیت موسیقی روسیه

در پارلمان اوکراین، با طرح ممنوعیت پخش موسیقی روسیه در رادیو، تلویزیون، مراکز حمل‌ونقل و سینماها موافقت شده است.

به گزارش ایسنا، در متن لایحه منتشر شده در وب‌سایت پارلمان اوکراین که روز سه‌شنبه، ۲۳ فروردین منتشر شده است، آمده که «تا آزادسازی تمام قلمرو اشغال‌شده‌ی اوکراین و توقف کامل تجاوز روسیه، استفاده از کارهای تصویری و صوتی و موسیقی روسیه توسط شهروندان اوکراین در رادیو و تلویزیون، مراکز تفریحی و سرگرمی و موسسات آموزشی و فرهنگی، هتل‌ها، رستوران‌ها و سینما‎ها ممنوع است».

روسیه از بامداد ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) حمله خود به اوکراین را آغاز کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها