زلنسکی به اروپایی‌ها/آیا از مسکو می‌ترسید؟

کد خبر: 1137676

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ایی اعلام کرد اروپا به تعهداتی که در قبال اوکراین دارد عمل نمی‌کند.

زلنسکی به اروپایی‌ها/آیا از مسکو می‌ترسید؟

«ولودیمیر زلنسکی» امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای تایید کرد طرف اروپایی که خود را شریک اوکراین معرفی می‌کند مسئولیت‌های خود را در قبال اوکراین انجام نمی‌دهد.

براساس گزار مجل اکونومیست رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه اظهارات خود گفت: «شرکای غربی ما به طور کامل تحریم‌ها را برای جداسازی سیستم بانکی روسیه از سیستم سوئیفت اجرا نکرده‌اند. تحریم نفت و گاز روسیه مورد بحث قرار گرفته، اما تاکنون توسط اروپا اجرا نشده است.»

او در ادامه اعلام کرد اوکراین قطعا پیروز خواهد شد و، اما فقط مسئله زمان در حال حاضر زمان است، به همین دلیل کی‌یف به حمایت نظامی غرب نیاز دارد. او همچنین مدعی شد روسیه مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به برخی از شهر‌های اوکراین می‌شود. این درحالی است که روسیه پیش از این تایید کرد بود نیرو‌های روسی به ساکنان مناطقی که تحت کنترل دارند غذا و کمک‌های بشردوستانه می‌رسانند.

پیش از این رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی از اعضای ناتو و کشور‌های غربی خواست برای مقابله این کشور با نیرو‌های روسیه، تانک و تسلیحات فراهم کنند. او از کشور‌های غربی خواست کمبود تسلیحات سنگین در انبار‌های این کشور را تأمین کنند و از مقامات غربی پرسید دلیل تعلل این است که آیا آن‌ها از مسکو می‌ترسند؟ در صورتی که اوکراین سقوط کند، روسیه قدرتش را در اروپا گسترش خواهد داد.

ناتو که پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین بار‌ها ادعا کرده بود در هر صورت پشت کی‌یف باقی خواهد ماند پس از شروع جنگ اوکراین را تنها گذاشته و مکرر اعلام کرد هیچ نیرویی به اوکراین اعزام نخواهد کرد. در همین حین ناتو نه تنها عضویت اوکراین در این سازمان را به تاخیر انداخت بلکه از درخواست رئیس جمهور این کشور برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان این کشور حمایت نکرد و آن را به منزله آغاز جنگی فراگیر عنوان کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد