اخبار اوکراین/زلنسکی: روس‌ها می‌خواهند به اودسا حمله کنند/شرط لهستان برای ارسال میگ-29 به اوکراین/آمریکا: زلنسکی کشته شود؛ اوکراینی‌ها ادامه می‌دهند

کد خبر: 1134038

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (یکشنبه) هشدار داد که نیروهای روسیه برای بمباران اودسا، شهر استراتژیک و بندر اصلی اوکراین واقع در سواحل دریای سیاه، آماده می‌شوند.

اخبار اوکراین/زلنسکی: روس‌ها می‌خواهند به اودسا حمله کنند/شرط لهستان برای ارسال میگ-29 به اوکراین/آمریکا:  زلنسکی کشته شود؛ اوکراینی‌ها ادامه می‌دهند

به نقل از یورونیوز، در حالی که نیروهای روسی از سوی کریمه، بخش الحاق شده به روسیه به پیشروی خود در جنوب اوکراین ادامه می‌دهند، زلنسکی در یک پیام ویدیویی درباره این تهاجم احتمالی گفت: این یک "جنایت نظامی" خواهد بود. این یک "جنایت تاریخی" خواهد بود./ایسنا

پاپ فرانسیس: اوکراین شاهد جنگ است نه عملیات نظامی

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان با این که حمله روسیه به اوکراین یک "عملیات نظامی" خوانده شود مخالفت کرده و آن را "جنگ" دانست.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاپ فرانسیس در اظهاراتی با این که روسیه حمله‌اش به اوکراین را یک عملیات نظامی ویژه ارزیابی کرده مخالفت و تاکید کرد اوکراین هدف یک جنگ واقع شده است.

 پاپ فرانسیس در سخنرانی هفتگی خود در واتیکان تصریح کرد: در اوکراین سیل اشک و خون جریان دارد.

او گفت: این نه تنها یک عملیات نظامی نیست بلکه یک جنگ است که مرگ، ویرانی و مصیبت به بار آورده است.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه از جاری شدن «سیل خون و اشک» در اوکراین پس از تهاجم روسیه ابراز تاسف کرد و خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه شد.

او پس از مراسم نیایش روز یکشنبه خواستار ایجاد «کریدورهای انسان‌دوستانه واقعی» برای کمک به غیرنظامیان شد.

پاپ افزود: «قربانیان و همچنین افراد آواره، به ویژه مادران و کودکان بیشتر و بیشتر می‌شوند. نیاز به کمک‌های بشردوستانه در این کشور قربانی ساعت به ساعت به طرز اسف‌باری  افزایش می‌یابد.»

پاپ فرانسیس که بارها خواستار توقف جنگ در اوکراین شده است، گفت: «از صمیم قلب درخواست می‌کنم تا اطمینان حاصل شود که کریدورهای بشردوستانه واقعی و امن ایجاد شده، کمک‌ها تأمین گردد و دسترسی آسان به مناطق محاصره‌شده برای ارائه کمک‌های حیاتی به برادران و خواهران‌مان که تحت ستم و هراسناک از بمب‌ها هستند، حاصل شود.»

وی افزود: «من خواهش می‌کنم که حملات مسلحانه متوقف و مذاکرات و رجوع به عقل سلیم از سر گرفته شود و ما دوباره به قوانین بین‌المللی احترام بگذاریم.»

او هم‌چنین از خبرنگارانی که برای اطلاع‌رسانی به جهانیان در مورد رویدادهای اوکراین «جان خود را به خطر انداختند» تشکر کرد.

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی: هیچ کدام از کانال‌های روسی را فیلتر نکرده‌ایم

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی تاکید کرد، این رژیم هیچ کدام از کانال‌های روسی را فیلتر نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوعاز هندل، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی تاکید کرد، سفیر اوکراین در اسرائیل از وی خواسته کانال‌های روسی را فیلتر کند.

وی تاکید کرد که این رژیم این کانال‌ها را بررسی کرده و هیچ دلیلی برای فیلتر کردن کانال‌های روسی در اسرائیل نیافته است.

سفیر اوکراین در اراضی اشغالی سه‌شنبه گذشته از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته بود کانال‌های روسی را فیلتر کنند.

سفیر اسرائیل اعلام کرده بود که این کانال‌ها نه تنها به خود اسرائیل بلکه به همگان آسیب می‌رساند. وی همچنین خواهان کمک تل‌آویو شد.

وی از دولت اسرائیل به خاطر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کشورش تشکر کرد.

 شیخ الازهر مصر، علیه روسیه موضع گرفت

شیخ الازهر در بیانیه‌ای جامعه بین‌المللی را به تلاش‌های بیشتر برای توقف اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس «احمد الطیب» شیخ الازهر روز گذشته (شنبه) جامعه بین‌المللی را به تلاش‌های بیشتر در جهت توقف عملیات نظامی روسیه در اوکراین دعوت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» الطیب طی بیانیه‌ای به زبا‌ن‌های عربی، انگلیسی و اوکراینی منتشر کرد، گفت: آنچه از ترس و آوارگی شهروندان اوکراینی و تلاش‌شان برای یافتن امنیت می‌بینیم، آزمایش واقعی انسانیت ماست.

وی در ادامه افزود: جامعه بین‌المللی را به افزایش کمک‌های انسانی به اوکراین دعوت می‌کنم و خواستار تلاش‌های بیشتر برای توقف جنگ هستم.

شیخ‌الازهر بعد از این درخواست، بیانیه‌ی خود را با این دعا به پایان برد: از خداوند می‌خواهم که این مردم بی‌گناه را به سلامت به وطن‌شان بازگرداند.

این بیانیه در حالی از سوی شیخ‌الازهر منتشر شد که وی در هفته گذشته طی پیامی به زبان‌های عربی و انگلیسی، ضمن تاکید بر حل درگیری‌ها از طریق گفت‌وگو و هشدار نسبت به آسیب‌های بیشتر جنگ، روسیه و اوکراین را به «گوش دادن به ندای عقل» دعوت کرده بود.

 المیادین: مسکو میانجی‌گری تل‌آویو را رد کرد

مدیر دفتر شبکه المیادین در مسکو با اشاره به نارضایتی روسیه از موضع رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین، از عدم پذیرش میانجی‌گری آن‌ها در این بحران خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیر دفتر شبکه المیادین در مسکو ضمن اشاره به نارضایتی روسیه از موضع تل‌آویو در بحران با اوکراین، اظهار داشت که کرملین به رژیم صهیونیستی اعلام کرده نیازی به میانجی‌گری آن‌ها نیست.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی «المیادین» مدیر دفتر این شبکه در روسیه امروز (یک‌شنبه) اظهار داشت: نقشه‌ها و طرح‌های تل‌آویو نشان می‌دهد که مسکو پیشرفت چشمگیری در تحولات میدانی نداشته است.

خبرنگار المیادین در ادامه افزود: ادعای صهیونیست‌ها درخصوص این که همچنان با روسیه روابط ویژه‌ای دارند، نمی‌تواند درست باشد؛ و نارضایتی مسکو به این دلیل است که ایم رژیم رویدادها را به مسائل قومی و دینی ربط می‌دهد.

به گفته خبرنگار المیادین، کرملین به تل‌آویو گفته است: تنها وساطتی که می‌تواند منجر به پایان عملیات نظامی در اوکراین شود این است که فشار بیشتری روی کی‌یف برای پذیرش شروط روسیه اعمال شود.

وی اظهار داشت: مسکو به «نفتالی بنت» نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که احتیاجی به میانجی‌گری تل آویو نیست؛ چرا که مذاکرات طرف روسی و اوکراینی در بلاروس در حال پی‌گیری است.

خبرنگار المیادین در حالی دیدار بنت با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را بسیار کوتاه توصیف کرد که روز گذشته منابع خبری رژیم صهیونیستی ادعا کرده بودند دیدار وی با پوتین  شامل بحث و گفت‌وگوهای متعددی از جمله تحولات بحران اوکراین و مذاکرات هسته‌ای در وین شده است.

حالا منابع خبری تل آویو در شرایطی از عدم پذیرش وساطت رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین از سوی روسیه خبر می‌دهند که اخیراً «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از تل‌آویو خواسته تا نقش میانی‌گرانه‌ای در این بحران ایفا کند.

استفاده بانک‌های روسی از سامانه چینی صدور کارت پس از تحریم

روسیه یکی از اهداف عملیاتش در اوکراین را «غیرنظامی کردن» این کشور اعلام کرده اما این جنگ صرفنظر از نتایجش در آن نقطه از شرق اروپا ممکن است در نهایت به غیرنظامی کردن سیستم مالی دنیا منجر شود.

«بخش سی‌ام گزارش لحظه به لحظه با تحولات اوکراین»

«بخش سی‌ و یکم گزارش لحظه به لحظه با تحولات اوکراین»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ روسیه با اوکراین در حالی وارد وارد یازدهمین روز خود شده است  که آمریکا و متحدان این کشور یعنی اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین تحریم‌های گسترده علیه اقتصاد روسیه و نهادهای مالی این کشور را در دستور کار قرار داده‌اند.

17:54- بلینکن: روسیه مرتکب جنایت جنگی شده است

وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه مدعی شد که گزارش‌های بسیار معتبری وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه مرتکب جنایت‌های جنگی شده است.

وی همچنین افزود که دولت آمریکا به صورت فعال در حال مذاکره برای اعمال تحریم بر بخش انرژی روسیه است.

17:49- ادعای مقام‌های اوکراینی درباره سرنگونی جنگنده روسی

مقام‌های شهر اودسای اوکراین اعلام کردند که یک جنگنده روسی را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی اودسا سرنگون کرده‌اند.

17:25- استفاده بانک‌های روسی از سامانه چینی صدور کارت پس از تحریم

بانک های بزرگ روسیه، پس از خروج سامانه های بین المللی صدور کارت از این کشور، از سامانه چینی «یونیون‌پی» استفاده خواهند کرد که اجازه پرداخت و برداشت وجه در خارج را برای مالکان کارت های جدید فراهم می کند.

17:20- آیا جنگ اوکراین به خلع سلاح آمریکا از تحریم‌ها منجر می‌شود

همزمان با دیدار وزرای خارجه اوکراین و آمریکا در مرز لهستان، ستاد کل ارتش اوکراین نیز مدعی شد چند فروند بالگرد و پهپاد روسی را در جنوب این کشور سرنگون کرده است.

نظامیان روس وارد مرکز شهرک «اِربین» شدند

شبکه الجزیره: نظامیان ارتش روسیه وارد مرکز شهرک «اِربین» واقع در شمال غربی کی‌یف پایتخت اوکراین شدند.

مدیر دفتر شبکه المیادین در مسکو با اشاره به نارضایتی روسیه از موضع رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین، از عدم پذیرش میانجی‌گری آن‌ها خبر داد.

«زلنسکی» از مردم روسیه خواست برای توقف جنگ، علیه «پوتین»، تظاهرات انجام داده و به اعتراضات خود ادامه دهند.

اعلام آمادگی برای مشارکت در حل بحران اوکراین/ضرورت توقف درگیری ها

رئیس جمهور ترکیه ضمن تأکید بر ضرورت توقف فوری درگیری ها در اوکراین از آمادگی کشورش برای مشارکت در حل و فصل سیاسی بحران اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در یافتن راهکارهای مسالمت آمیز برای حل و فصل بحران اوکراین بر اهمیت اتخاذ تدابیر فوری برای توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس، ایجاد کریدورهای بشردوستانه و امضای توافقنامه صلح در این کشور تأکید کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی که امروز یکشنبه و برای بررسی تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین و تقویت روابط دوجانبه انجام شد، خطاب به پوتین افزود: آتش بس و توقف فوری درگیری‌ها در اوکراین از نگرانی‌های بشردوستانه در منطقه می کاهد و زمینه را برای ابجاد راه حل های سیاسی بحران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه لازم است همه با هم زمینه را برای برقراری صلح فراهم کنیم، گفت با طرف اوکراینی و سایر کشورها در تماس و ارتباط دائم است و تمام تلاش خود را برای برگزاری مذاکرات فراگیر و نتیجه بخش به کار خواهد گرفت.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین نیز در این تماس تلفنی اردوغان را از روند عملیات نظامی در اوکراین مطلع کرد و اهداف تعیین شده در این عملیات را شرح داد.

وی همچنین تاکید کرد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مطابق برنامه پیش می‌رود.

پوتین همچنین در گفتگو با اردوغان، از آمادگی روسیه برای گفتگو با مقامات اوکراینی و شرکای خارجی برای حل درگیری‌ها سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که کی یف در دور جدید مذاکرات که احتمالاً فردا دوشنبه برگزار می‌شود، رویکرد سازنده‌تری را با در نظر گرفتن واقعیت‌ها، از خود نشان دهد.

پوتین: اوکراین مسئول حادثه نیروگاه هسته‌ای است

رئیس‌جمهور روسیه: اوکراین مسئول اتفاقی است که سه روز قبل برای نیروگاه هسته‌ای «زاپرواژیا» رخ داد.

 

بین‌الملل

بین‌الملل

نظر دادن

                                         

                                 

اشتراک گذاری

دانلود PDF

المیادین:

کرملین میانجیگری اسرائیل را رد کرده است

دولت روسیه از تلاش رژیم صهیونیستی برای دادن ابعاد قومیتی و دینی به جنگ اوکراین ناراضی است.

به گزارش رئیس دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در مسکو، سفر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه بسیار کوتاه بود. مسکو از میانجی‌گری‌ها به ویژه از پیشنهاد اسرائیل در این باره ناراحت است. کرملین به بنت اعلام کرده تنها میانجی گری باید برای اعمال فشار بر کی‌یف باشد تا شروط اعلام شده را اجرا کند.

کرملین همچنین خاطرنشان کرد: نیازی به میانجی نیست، زیرا مذاکراتی با طرف اوکراینی صورت می‌گیرد.

رئیس دفتر المیادین در مسکو گفت: ادعای اسرائیل درباره اینکه روابط با روسیه همچنان برجسته است، درست نیست و نارضایتی مسکو از تل آویو به علت تلاش اسرائیل برای دادن ابعاد قومیتی و دینی به حوادث اوکراین است.

 شرط لهستان برای ارسال میگ-29 به اوکراین

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که شرط لهستان برای ارسال جنگنده به اوکراین، تجهیز شدن با جت‌های جدید ساخت آمریکاست.

به  گزارش سریس بین‌الملل خبرگزاری فارس، لهستان از متحدان آمریکا در اروپا به دنبال درگیری بین روسیه و اوکراین و تقاضای رئیس جمهوری اوکراین برای دریافت جنگنده، شروطی را مطرح کرده است.

 نشریه «پولیتیکو» روز یکشنبه  در این زمینه نوشت، لهستان مایل است هواپیماهای جنگنده «میگ-۲۹» را به اوکراین بدهد، اما از کاخ سفید ضمانت می‌خواهد که جنگنده ساخت ایالات متحده را برای پرکردن شکاف ناوگان خود در اختیار ورشو قراردهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه به قانون‌گذاران آمریکایی گفت که کشورش به کمک فوری آمریکا از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نیاز فوری دارد. زلنسکی در جلسه یک ساعته با اعضای کنگره آمریکا برای حمایتی که تاکنون ارائه شده است تشکر کرد، اما خواستار حمایت نظامی بیشتر و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از جمله در زمینه انرژی شد.

زلنسکی همچنین خواست تا کشورهای اروپای شرقی را تشویق کنند و هواپیماهای جنگنده در اختیار او قرار دهند. وی تاکید کرد که این هواپیماها برای دفاع  برابر روسیه لازم است. او گفت که اگر کشورهای غربی منطقه پرواز ممنوع ایجاد نکنند، باید هواپیماهای نظامی به اوکراین را بدهند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه شنبه از سرنگون کردن چند فروند جنگنده، بالگرد و پهپاد و نیز سامانه‌های راداری  و دفاع موشکی ارتش اوکراین خبر داد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز شنبه موفق شده است چهار فروند جنگنده «سوخو-27» یک فروند بالگرد «میل می-۸» و یک پهپاد «بیرقدار» ارتش اوکراین در منطقه اطراف «ژیتومیر» سرنگون شدند. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که پنج ایستگاه راداری و دو سامانه موشکی «بوک -ام ۱» را نیز از بین برده است.  

در حالیکه ارتش اوکراین در روزهای گذشته مدعی سرنگون کردن جت‌های روسیه شده است، اما «خبرگزاری فرانسه» گزارش داد، تصویری که از سقوط یک جنگنده روس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مربوط به اوکراین نیست و قدیمی است.

وزارت دفاع روسیه: ۲۲۰۳ تاسیسات زیرساختی نظامی اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تاکنون مجموعا ۲۲۰۳ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: " از آغاز عملیات ویژه نیروهای مسلح روسیه بیش از ۲۲۰۰ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین منهدم شده است."

او گفت: "مجموعا ۲۲۰۳ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین در جریان عملیات ویژه مورد هدف قرار گرفت که در این میان می‌توان به ۷۶ مقر فرماندهی و مرکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین، ۱۱۱ سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰، بوک ام-۱، اوسا و ۷۱ ایستگاه راداری اشاره کرد."

به گفته کوناشنکوف در جریان عملیات ۶۹ فروند هواپیما در زمین و ۲۴ هواپیما در آسمان، ۷۷۸ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۷۷ موشک پرتاب چندگانه، ۲۷۹ قبضه توپ، ۵۵۳ خودروی ویژه نظامی و همچنین ۶۲ پهپاد هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه صبح روز پنج‌شنبه "۲۴ فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت: شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند."

به گفته رهبر روسیه، تمام مسؤولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

اسرائیل: ما متعهد به کمک برای توقف جنگ بین روسیه و اوکراین هستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پس از سفرهای دیپلماتیک سریع به روسیه و آلمان گفت که کشورش «تعهد اخلاقی» برای کمک به توقف جنگ در اوکراین دارد، حتی اگر شانس موفقیت «بسیار» نباشد.

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت روز شنبه به مدت سه ساعت با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در کرملین دیدار کرد و سپس برای دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان به برلین رفت و ظرف ۲۴ ساعت سه تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنت پیش از نشست هفتگی کابینه خود گفت که نمی‌تواند مذاکرات خود را «بیش از این گسترش دهد»؛ اما اسرائیل به تلاش‌های دیپلماتیک خود «در صورت نیاز» ادامه خواهد داد.

وی افزود: «حتی اگر فرصت عالی نباشد - فقط به محض وجود یک فرصت کوچک- این وظیفه اخلاقی ماست که تمام تلاش خود را بکنیم»!

بنت تاکنون در مورد مناقشه در اوکراین محتاط بوده و به دنبال حفظ همکاری امنیتی خود با روسیه است که حضور نظامی زیادی در همسایه شمالی اسرائیل یعنی سوریه دارد.

آژانس انرژی اتمی: روسیه کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین را به دست گرفته

کی‌یف به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داده که مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از هفته گذشته در دست نیروهای روسیه است و از دستورهای نیروهای مسلح روسیه پیروی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داده که اداره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در حال حاضر تابع دستور فرمانده نیروهای روسیه است.

در بیانیه گروسی آمده است، اوکراین امروز به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داد، در حالی که پرسنل تمام وقت به فعالیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا ادامه می‌دهند، مدیریت نیروگاه اکنون تحت فرمان فرمانده نیروهای روسیه است که کنترل سایت را هفته گذشته به دست گرفته است.

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: اوکراین همچنین گزارش داد که هرگونه اقدام مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، از جمله اقدامات مربوط به عملیات فنی شش واحد، نیاز به تأیید قبلی فرمانده روسیه دارد.

این نیروگاه حدود ۲۰ درصد برق اوکراین را تامین می‌کند و در ساعات اولیه روز جمعه هدف قرار گرفت به طوریکه درگیری شدید مسلحانه بین نیروهای روسیه و اکراین درگرفت که منجر به آتش سوزی در ساختمان آموزشی شش طبقه شد.

آژانس انرژی اتمی می‌گوید، خوشبختانه هیچ‌یک از شش راکتور این سایت در معرض خسارت مستقیم قرار نگرفتند، در حالی که کی‌یف می‌گوید، شش سرباز اوکراینی در این سایت کشته شدند.

 

وزیرخارجه اوکراین: نزدیک به ۲۰ هزار خارجی برای جنگ درخواست داده‌اند

به گفته دیمیترو کولِبا، وزیر امور خارجه اوکراین، که در رسانه‌های محلی نقل شده است، در حالی که پناهجویان از اوکراین خارج می‌شوند، نزدیک به ۲۰ هزار شهروند خارجی درخواست داده‌اند تا برای جنگ به آنجا بروند.

به گزارش ایسنا، دولت اوکراین روز، شنبه یک وبسایت برای ارائه درخواست‌ها راه‌اندازی کرد.

کولِبا در یک نشست خبری آنلاین، امروز یکشنبه (۶ مارس)، گفت که تاکنون داوطلبانی از ۵۲ کشور برای پیوستن به جنگ درخواست داده‌اند. او اضافه کرد که نام این کشورها را اعلام نخواهد کرد.

اوایل امروز، رئیس نیروهای مسلح بریتانیا به بی‌بی‌سی گفت که نیروهای نظامی بریتانیا نباید برای جنگ به اوکراین بروند، در عوض باید به هر روشی که می‌توانند از همین جا کمک کنند.

بلینکن: حملات عمدی به غیرنظامیان در اوکراین جنایت جنگی است

نیویورک- ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن گزارش های بسیار معتبری از حملات عمدی به غیرنظامیان در اوکراین دارد که این حملات جنایات جنگی محسوب می شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا  افزود: ما گزارش های بسیار معتبری از حملات عمدی به غیرنظامیان دیده ایم که جنایت جنگی محسوب می شوند.

وزیر خارجه دولت بایدن ادامه داد ما گزارش‌های بسیار معتبری در مورد استفاده از سلاح‌های خاص دیده‌ایم. ما درحال مستند کردن این گزارش ها هستیم و می توانیم آنها را در تحقیقات جنایات جنگی ارائه کنیم.

بلینکن اضافه کرد بنابراین، در حال حاضر ما  این گزارش ها را بررسی می کنیم. آنها بسیار معتبر هستند و ما همه چیز را مستند می کنیم.

 زلنسکی کشته شود؛ اوکراینی‌ها ادامه می‌دهند

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا همچنین در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس اظهار داشت که اگر ولودیمیر زلنسکی کشته شود، اوکراینی ها به اداره دولت ادامه خواهند داد.

بلینکن روز یکشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با این شبکه خبری آمریکایی گفت: اوکراینی‌ها برای اطمینان از ادامه دولت اوکراین برنامه ریزی کرده اند، من نمی خواهم بیشتر در خصوص آن توضیح دهم.

وی هچنین از رهبری زلنسکی در این بحران تقدیر کرد و افزود: رهبری‌ای که زلنسکی از خود نشان داده و عملکرد کل دولت او قابل  تقدیر است، آنها تجسم مردم فوق العاده شجاع اوکراین بوده اند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها