اخبار تحولات اوکراین/ششمین روز جنگ در اوکراین/زلنسکی اعلام کرد برای مذاکره با پوتین آماده است

کد خبر: 1133039

آمریکا پیشنهاد اخراج روسیه را از شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرد.

اخبار تحولات اوکراین/ششمین روز جنگ در اوکراین/زلنسکی اعلام کرد برای مذاکره با پوتین آماده است

آمریکا پیشنهاد اخراج روسیه را از شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرد.

فدراسیون‌های جهانی بدمینتون، قایقرانی و اسکی نیز ورزشکاران روسیه و بلاروس را تحریم کردند.

کمپانی والت دیزنی اعلام کرد اکران فیلم‌های خود را به سبب حمله به کشور اوکراین در روسیه متوقف کرد.

آدیداس همکاری با فدراسیون فوتبال روسیه را متوقف می‌کند.

رویترز: شرکت نورد استریم ۲ به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه اعلام ورشکستگی می‌کند.

زلنسکی بار دیگر خواستار ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» بر فراز اوکراین شد.

استونی و لهستان مانع پرواز هواپیمای لاوروف به سوئیس شدند.

/نابودی ۱۳۲۵مرکز نظامی و محاصره شهرهای بزرگ

وزارت دفاع روسیه در ششمین روز عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۳۲۵ مرکز و انواع زیرساخت های نظامی اوکراین خبر داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم اعلام کرده که همه شهرهای بزرگ این کشور در محاصره نیروهای روسیه قرار دارند.

به گزارش ایرنا از وزارت دفاع روسیه، ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارتخانه، روز سه شنبه در نشست خبری روزانه گفت که نیروهای مسلح روسیه در جریان عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین، ۱۳۲۵ زیرساخت نظامی این کشور را هدف قرار دادند که ۴۳ مقر فرماندهی و مراکز مخابراتی نظامی از آن جمله است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ۳۹۵تانک و نفربر زرهی و ۵۹ آتشبار سنگین و ۱۷۹ عراده توپ و ۲۸۶ خودرو نظامی ارتش اوکراین در حملات شش روز اخیر نابود شده است.

ساکنان نزدیک مراکز ارتباطی خانه های خود را ترک کنند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از ساکنان کی یف که خانه های آنها در نزدیکی مراکز ارتباطی و آنتن های ویژه رله و پخش خطوط مخابراتی ارتش اوکراین قرار دارد خواست تا هر چه سریعتر خانه های خود را ترک کنند.

به گزارش ریانووستی، کوناشنکوف گفت: به منظور جلوگیری از حملات اطلاعاتی به روسیه(جلوگیری از انتشار اخبار کذب و فیلم های جعلی ضدروسی)، مراکز ارتباطاتی ارتش اوکراین و مرکز هفتاد و دوم پ.س.او در اوکراین، مورد حمله ارتش روسیه قرار می گیرند.

دسترسی ارتش اوکراین به دریای آزوف قطع شد

کوناشنکوف دربیانیه ای اعلام کرد که پیشروی ارتش روسیه در مناطق مختلف اوکراین ادامه دارد و امروز همرمان با پیشروی نیروهای روسیه، ارتش جمهوری خلق دونتسک نیز به حملات به مواضع ارتش اوکراین ادامه داده و به مرزهای این جمهوری با مناطق دیگر اوکراین رسیدند.

در نتیجه این حملات ارتش های روسیه و جمهوری خلق دونتسک در جنوب اوکراین به یکدیگر پیوسته و راه دسترسی ارتش اوکراین به دریای آزوف قطع شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین فیلمی از پیاده شدن چتربازان این کشور در یکی از مناطق اوکراین و گشت هوایی بالگردهای این کشور را برای شناسایی واحد نظامی اوکراین پخش کرد.

شهرهای بزرگ اوکراین در محاصره قرار گرفته اند

به گزارش ریانووستی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امروز در پیام ویدئویی به پارلمان اروپا گفت: همه شهرهای بزرگ اوکراین در محاصره نیروهای روسیه قرار گرفته اند.

زلنسکی همچنین از جامعه جهانی خواست تا روسیه را کشور تروریستی بخواند.

گفت و گوی تلفنی وزیران دفاع روسیه و ترکیه

یک مقام وزارت دفاع روسیه امروز از گفت و گوی تلفنی سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه خبر داد که در جریان آن دو طرف درباره وضعیت اوکراین گفت و گو کردند.

به گزارش ریانووستی، مقام روس گفت که وزیران خارجه روسیه و ترکیه درخصوص وضعیت خاورمیانه هم تبادل نظر کردند.

ترکیه بارها خواستار پایان عملیات نظامی روسیه در اوکراین شده و مقامهای این کشور مذاکره را بهترین راه برای حل و فصل اختلافات میان مسکو و واشنگتن دانسته  اند.

 گلوله باران مناطق دونتسک و لوگانسک ادامه دارد

همرمان با اعلام پیشروی نیروهای دونتسک و لوگانسک به مناطق جدید تحت کنترل ارتش اوکراین، اخباری نیز از حملات ارتش این کشور و گردان های ملی گرای افراطی به شهرهای این منطقه بویژه با آتشبارها و خمپاره اندازها منتشر می شود.

به گزارش شبکه روسیه ۲۴در مناطق جمهوری خلق دونتسک بر اثر حملات ارتش اوکراین در شبانه روز اخیر ۲ نفر کشته و ۴ تن دیگر مجروح شدند.

رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن نیز اعلام کرده است که نیروهای این منطقه که به اوکراین اعزام شده اند در شبانه روز اخیر تلفات انسانی متحمل شده و ۲ نفر از این نیروها کشته شدند.

هدف قرار گرفتن برج تلویزیون کی یف

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، بر اثر وقوع انفجار دستگاه های پخش تلویزیونی در داخل برج کی یف آسیب دیده اند و هم اینک ستون  دود غلیظ  از این برج دیده می شود.

بر اثر انفجار در برج تلویزیون کی یف، شبکه های تلویزیونی محلی پایتخت اوکراین پخش برنامه های خود را متوقف کرده اند./ایرنا

پنتاگون: روسیه تاکنون بیش از ۴۰۰ موشک به اوکراین شلیک کرده است.

جشنواره فیلم کن امسال میزبان سینمای روسیه نخواهد بود.

 دیپلمات روسیه: ملت اوکراین را هدف قرار نمی‌دهیم

سفیر روسیه در لبنان با کنایه، خطاب به کشورهای اروپایی گفت که جهان برای روسیه، منحصر به اروپا نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر روداکوف» سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد که عملیات نظامی این کشور در اوکراین، تا کنون موفقیت‌آمیز بوده است.

روداکوف به شبکه خبری المیادین گفت که «عملیات نظامی روسیه، ملت اوکراین را هدف قرار نمی‌دهد». وی همچنین با کنایه، خطاب به کشورهای اروپایی گفت که «جهان برای روسیه، منحصر به اروپا نیست».

وی با بیان اینکه در غرب علیه شهروندان روس، نقض حقوق بشر صورت می‌گیرد، تأکید کرد که روسیه آماده کنار آمدن با تحریمهاست.

در همین ارتباط، وزیر دارایی فرانسه امروز ضمن محکوم کردن دوباره اقدامات روسیه در اوکراین اعلام کرد که اتحادیه اروپا یک جنگ اقتصادی و مالی همه جانبه علیه روسیه به راه خواهد انداخت. وی همچنین به روسیه درباره فروپاشی اقتصاد این کشور در نتیجه این «جنگ اقتصادی» هشدار داد.

اظهارات این مقام فرانسوی با واکنش دیمیتری مدودف نائب شورای امنیت فدراسیون روسیه مواجه شد. او که سابقه ریاست جمهوری و نخست‌وزیری روسیه را هم دارد، در پیامی توییتری به مقام‌های پاریس گفت: «مراقب حرف زدنتان باشید».

مدودف در توییتر نوشت: «امروز برخی از وزیران فرانسه گفته‌اند که به روسیه اعلام جنگ اقتصادی کرده‌اند. آقایان مواظب حرف زدنتان باشید و فراموش نکنید که در تاریخ بشر، جنگ‌های اقتصادی اغلب به جنگ‌های واقعی تبدیل می‌شوند».

همزمان با این اظهارنظر، تحرکات نظامی کشورهای عضو ناتو برای مقابله با  آنچه«تهدیدات روسیه» نامید می‌شود، ادامه دارد. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد، در اولین استقرار نیروهای واکنش سریع ناتو، ارتش فرانسه امروز (سه‌شنبه) در رومانی، همسایه اوکراین مستقر شد.

دبیرکل این ائتلاف نظامی غربی البته ادعا کرد، ناتو قصد ندارد بخشی از درگیری روسیه و اوکرین باشد. ناتو نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌کند و هواپیماهایی به حریم هوایی این کشور ارسال نخواهد کرد.

زلنسکی اعلام کرد برای مذاکره با پوتین آماده است

روسای جمهور اوکراین و آمریکا درباره تحریم روسیه گفت‌وگو کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تحریم روسیه و حمایت نظامی از اوکراین مذاکره تلفنی کرد.

نشست اضطراری ناتو درباره اوکراین برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیران خارجه ناتو روز جمعه در بروکسل درباره حمله روسیه به اوکراین یک نشست اضطراری خواهند داشت.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از "فرانس ۲۴"، متحدان ناتو پس از دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در انجام "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین سعی کرده‌اند، جناح شرقی خود را تقویت کنند.

 ناتو با این حال تاکید کرده است که در جنگ اوکراین دخالت نظامی نخواهد کرد.

علاوه بر ناتو، مجمع عمومی سازمان ملل نیز نشست اضطراری و فوری از روز گذشته درباره بحران اوکراین برگزار کرده و قرار است در پایان سخنرانی‌های این نشست مجمع عمومی که امروز وارد دومین روز خود شده،  پیش نویس قطعنامه‌ای در محکومیت روسیه و حمایت از اوکراین به رای ۱۹۳ عضو سازمان ملل گذاشته شود.

وزارت دفاع روسیه در ششمین روز عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۳۲۵ مرکز و انواع زیرساخت‌های نظامی اوکراین خبر داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم اعلام کرده که همه شهرهای بزرگ این کشور در محاصره نیروهای روسیه قرار دارند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهو روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد