ادعای پنتاگون/روسیه امروز به اوکراین حمله می کند

کد خبر: 1131236

سخنگوی پنتاگون در سخنانی اعلام کرد که احتمال دارد روسیه همین امروز تهاجم خود علیه اوکراین را آغاز کند.

ادعای پنتاگون/روسیه امروز به اوکراین حمله  می کند

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه در گفت‌وگویی با سی ان ان اعلام کرد: ما خیلی وقت پیش گفته بودیم که حمله روسیه می‌تواند در هر روزی اتفاق بیفتد. امروز ممکن است همان روز باشد.

وی افزود: ما به استفاده از تمامی گزینه‌های دیپلماتیک ادامه خواهیم داد.

در این راستا جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در گفت‌وگویی با ای بی سی نیوز گفته بود: ما طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد پیشروی بیشتر نیروهای روسی به سوی مرز با اوکراین بوده‌ایم. رئیس‌جمهوری بایدن در طول این بحران شفاف ساخته که آماده تعامل دیپلماتیک سطح بالا برای حل‌وفصل این بحران است. وی همچنین به همان اندازه مایل است تا در صورت تهاجم روسیه، متحدان و شرکای‌مان را برای اعمال تحریم‌های سنگین متحد کند.

وی در ادامه عنوان کرده بود که در صورت «خودداری روسیه از حمله به اوکراین» دیدار میان رئیس‌جمهوری جو بایدن و ولادیمیر پوتین امکان‌پذیر است.

سالیوان تصریح کرده بود: بایدن روز گذشته به رئیس‌جمهوری فرانسه گفت درصورتی که پوتین از حمله به اوکراین منصرف شود حاضر به دیدار با وی است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تاکید کرده بود که نیروهای روسیه در حال پیشروی به سوی مرز اوکراین هستند.

اعضای ناتو می‌گویند که روسیه در حال جمع‌آوری هزاران نیرو در نزدیکی مرز با اوکراین در چارچوب «آماده‌سازی برای تهاجم قریب‌الوقوع» به خاک اوکراین است.

دولت روسیه بارها تأکید کرده است که قصد ندارد عملیاتی علیه اوکراین انجام دهد و تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند، کذب هستند و هدف از این ادعاها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسی است./ایسنا

 آمریکا: حمله روسیه به اوکراین شاید همین امروز رخ دهد

دو مقام آمریکایی اعلام کردند حمله روسیه به اوکراین ممکن است همین امروز یا طی ساعات و روزهای آتی شروع شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه ادعا کردند، حمله روسیه به اوکراین ممکن است همین امروز آغاز شود.

در پی افزایش جوسازی‌ها پیرامون بحران اوکراین، «‌جان کربی» سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «مدت‌ها است که می‌گوییم حمله روسیه ممکن است هر موقع انجام شود برای مثال همین امروز».

این مقام نظامی آمریکا گفت: «امیدواریم این اتفاق رخ ندهد و به همین دلیل است در تلاش هستیم از تمام مجاری دیپلماتیک ممکن استفاده کنیم».

از سوی دیگر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت: «باور ما این است هرگونه عملیات نظامی روسیه با هر ابعاد، اندازه و گستره‌ای، بسیار خشونت‌بار خواهد بود».

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه این حمله ممکن است «طی ساعات یا روزهای آینده» شروع شود افزود: «این حمله می‌تواند به بهای جان اوکراینی‌ها و روس‌ها و نظامیان و غیرنظامیان تمام شود ولی ما همچنین اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد حتی ابعاد بزرگ‌تری از بی‌رحمی در راه است».

علاوه بر این سخنگوی دولت انگلیس نیز پا را از این نیز فراتر گذاشته و اعلام کرد:‌ «به‌نحوی می‌توان گفت نقشه پوتین همین حالا در حال اجرا است».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که تبادل آتش میان جمهوری‌های خودمختار روس‌زبان شرق اوکراین و نیروهای کی‌یف از روز پنجشنبه تشدید شده و طی روزهای گذشته روند انتقال زنان و کودکان و سالمندان جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک به منطقه روستوف آغاز شده است.

با این وجود، مقامات غربی علاوه بر چشم‌پوشی از موارد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای اوکراینی، این حملات را «عملیات فریب» روسیه برای توجیه حمله به اوکراین توصیف کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد