بازدید الهام علی اف از منطقه «آغدام» در قره باغ

کد خبر: 1129659

رئیس جمهورجمهوری آذربایجان با حضور در منطقه آغدام گفت، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم و اینک قره باغ متعلق جمهوری آذربایجان است.

بازدید الهام علی اف از منطقه «آغدام» در قره باغ

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه با حضور در منطقه منطقه «آغدام» در قره باغ کوهستانی گفت، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم و اینک «قره باغ» متعلق جمهوری آذربایجان است.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سفر خود به منطقه «آغدام» در قره باغ کوهستانی گفت: «البته باید بین ارمنستان و آذربایجان توافقنامه صلح امضا شود، این توافقنامه باید بر اساس موازین و اصول حقوقی بین‌المللی و به شرط پذیرش متقابل تمامیت ارضی دو کشور امضا شود. اما مردم آذربایجان هرگز این جنایت را فراموش نخواهند کرد.»

رئیس جمهور آذربایجان همچنین ابراز اطمینان کرد که کارهایی که در حال حاضر توسط انجام می‌شود، از جمله ساخت و ساز نظامی، این کشور را بیشتر تقویت می‌کند و پاسخی به نیروهای ارمنستان خواهد بود.

وی گفت: «ما در سرزمین خود هستیم. ما به آن دیار بازگشته‌ایم، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم. ما در این سرزمین‌ها محکم ایستاده‌ایم و اینجا زندگی خواهیم کرد.اینک قره باغ در آذربایجان است.»

این در حالی است که نخست وزیر ارمنستان اخیرا از آمادگی ایروان برای تداوم مذاکره با جمهوری آذربایجان و امضای معاهده صلح با این کشور خبر داد. «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، در یک نشست مطبوعاتی گفت: «ایروان معتقد است که معاهده صلح با باکو باید امضا شود، اما این سند باید در روند مذاکرات تدوین شود.»

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد