پیشنهاد لاوروف به ناتو/احتمال آغاز جنگ در اوکراین

کد خبر: 1113531

وزیر خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که مسکو قصد دارد در اسرع وقت پیشنهادهایی برای توافق عدم توسعه پیمان ناتو در شرق ارائه دهد.

پیشنهاد لاوروف به ناتو/احتمال آغاز جنگ در اوکراین

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز در نشست کابینه این کشور به کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم تاکید کرد، مسکو در گفت‌وگوی خود با آمریکا و هم‌پیمانانش بر این تنظیم توافقنامه‌هایی که توسعه ناتو در شرق و استقرار سیستم‌های تسلیحاتی در نزدیکی خاک روسیه را رد می‌کنند، پافشاری خواهد کرد.

لاوروف در ادامه اظهار کرد: در آینده نزدیک پیشنهادهایی در این رابطه ارائه خواهیم کرد و امیدواریم این موضوع به شکلی جدی و بدون هیچ بهانه‌ای بررسی شود، ما بر این باوریم که سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌تواند در این زمینه نقش بسیار مفیدی ایفا کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشتر هشدار داده بود که گسترش زیرساخت‌های نظامی ناتو در اوکراین خط قرمز روسیه است./ایسنا

بلینکن: روسیه و آمریکا موافق داشتن روابط قابل پیش‌بینی هستند

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن و مسکو هر دو موافق داشتن روابط باثبات و قابل پیش‌بینی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان نشست امروز (پنج‌شنبه) با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم گفت: داشتن فرصتی برای برگزاری یک گفت‌وگوی صریح در این برهه حساس بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نشست ژنو در ماه ژوئن تاکید کرده بود که روابط باثبات و قابل پیش‌بینی میان واشنگتن و مسکو برای آمریکا بسیار مهم است.

لاوروف به نوبه خود گفت: پیشروی ناتو به سمت جناح شرق به طور قطع بر منافع امنیتی اساسی روسیه تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: مسائل مربوط به عملکرد سفارتخانه‌های آمریکا و روسیه می‌تواند سریعا حل شوند.

لاوروف در ادامه گفت: دیپلمات‌های روس با مشکلاتی در آمریکا مواجه هستند و در واکنش ما نیز مجبور شدیم شرایط مشابهی را برای دیپلمات‌های آمریکایی در کشورمان ایجاد کنیم. باور دارم که این یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به سرعت حل شود و این پیام را برساند که ما همچنان می‌توانیم به توافق برسیم.

کرملین احتمال آغاز جنگ در جنوب شرق اوکراین را بالا دانست

سخنگوی کرملین احتمال آغاز درگیری‌هایی در جنوب شرق اوکراین را بالا دانسته و آن را برای روسیه نگران‌کننده خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) در پاسخ به سوالی درباره احتمال آغاز جنگی در دونباس (واقع در شرق اوکراین) اظهار کرد: احتمال آغاز درگیری‌هایی در جنوب شرق اوکراین همچنان بالا است و این مساله برای روسیه نگران‌کننده است.

اخیرا مقامات کی‌یف و برخی کشورهای غربی نگرانی خود را از تجمع نیروهای روس در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز کرده‌اند.

پسکوف گفت: روسیه نیروهای خود را در داخل خاکش و براساس ارزیابی ویژه خود جابه‌جا می‌کند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: این مساله هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و هیچ کسی نباید نگران شود.

در مقابل مسکو بارها نسبت به استقرار نیروهای ناتور در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد