وزیرخارجه قطر: نفوذی بر طالبان نداریم

کد خبر: 1090063

وزیر امور خارجه قطر با تأکید بر اینکه کشورش از حامیان اصلی تلاش‌های بشردوستانه برای خروج افراد از افغانستان است، توضیح داد که دوحه هیچ نفوذی بر طالبان ندارد بلکه صرفا یک "میانجی بی‌طرف" است.

وزیرخارجه قطر: نفوذی بر طالبان نداریم

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر سه شنبه در مصاحبه با کانال آمریکایی فاکس نیوز در مورد نقشی که قطر در روند تخلیه افراد از افغانستان ایفا می‌کند، اظهار داشت: قطر در تخلیه اتباع خارجی و اتباع افغان از کابل و انتقال آنها به کشورهای خود یا کشورهای ثالث مشارکت دارد.

وی گفت که تعداد این افراد تا روز گذشته به حدود ۷ هزار نفر رسید و این تعداد قابل افزایش است؛ چراکه عملیات خارج کردن افراد چه به کشورهایشان یا به آمریکا یا به کشورهای سوم ادامه دارد.

وزیر امور خارجه درباره نقش قطر برای کمک به افراد در رسیدن به فرودگاه کابل توضیح داد که از قطر خواسته شد در درگیری بین ایالات متحده و طالبان و نیز بین طالبان و دولت افغانستان میانجیگری کند.  

وی تاکید کرد ، ما همچنان یک میانجی بی طرف هستیم و با همه طرف‌ها در ارتباطیم؛ این مساله به ما کمک کرد تا به اتباع مختلف خارجی که در افغانستان زندگی می‌کنند کمک کنیم و اکنون ما در تلاش هستیم تا تردد مردم را تسهیل کرده و آنها را به فرودگاه برسانیم. 

این مقام قطری افزود: سفارت ما در کابل دراین فرایند مشارکت دارد و ما مسئول انتقال برخی از اصحاب رسانه‌ها و کادر مدارس هستیم و مسئولیت کامل  انتقال آنها به فرودگاه و ایمن نگه داشتن آنها در طول مسیر را بر عهده داریم. ما سعی می‌کنیم دسترسی سایر افراد را تسهیل کنیم. ما تمام تلاش خود را برای کمک به افرادی که مایل به ترک کابل هستند می‌کنیم.

وی تأکید کرد: قطر هیچ تاثیری بر طالبان ندارد و اگر این نفوذ را داشت، ما می توانستیم به توافق صلحی بین آنها و دولت افغانستان برسیم. ما فقط با آنها ارتباط داریم و از آنها می‌خواهیم تا از مردم و اتباع خارجی و نمایندگی‌های دیپلماتیک محافظت "کنند./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد