سقوط فرودگاه کابل/ادعای ناتو

کد خبر: 1087621

در حالیکه یک مقام آگاه در افغانستان امروز اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور پایگاه هوایی بگرام را به طالبان واگذار کرده اند؛ منابع محلی از سقوط فرودگاه کابل به دست این گروه خبر می دهند.

 سقوط فرودگاه کابل/ادعای ناتو

به نقل از اسپوتنیک، یک مقام آگاه در افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور پایگاه هوایی بگرام در ولایت پروان را به طالبان واگذار کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طالبان همچنین زندان شهر بگرام که حدود ۵ هزار زندانی در آن نگهداری می شوند را تصرف کرده و حامیان خود را آزاد کردند.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی طلوع نیز به نقل از منابع مطلع خبر داد که تمامی پروازهای فرودگاه بین‌المللی کابل لغو شده است و هم اکنون این فرودگاه در محاصره نیروهای طالبان قرار دارد.

این در حالیست که تا کنون ارتش و یا مقامات دولت افغانستان در این باره اظهارنظری نکرده اند./مهر

به روند حفظ امنیت فرودگاه کابل کمک خواهیم کرد

پیمان نظامی ناتو با صدور بیانیه ای مدعی تلاش برای کمک به نیروهای نظامی افغان در راستای حفظ امنیت فرودگاه کابل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی افزایش تهدیدات امنیتی در اطراف فرودگاه کابل و همچنین انتشار اخباری مبنی بر اشغال این فرودگاه توسط نیروهای طالبان، ناتو با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که به روند انجام عملیات نظامی در فرودگاه کابل توسط نیروهای نظامی افغانستان کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ناتو در بیانیه خود هیچ گونه اشاره‌ای به چگونگی شیوه کمک رسانی به نیروهای افغان برای حفظ امنیت فرودگاه کابل اشاره نکرده و تنها اعلام کرده که در حال رصد و ارزیابی شرایط در این کشور است!

در بیانیه ناتو آمده است: ما از تلاش‌های افغان‌ها برای یافتن راه حلی سیاسی برای نزاع موجود در این کشور که هیچگاه تا این حد حاد نبوده، حمایت می‌کنیم.

ناتو همچنین مدعی شده که به نیروهای افغان برای حفظ تأمین امنیت فرودگاه کابل در راستای حفظ ارتباط این کشور با جهان کمک خواهد کرد.

به نظر می‌رسد این ادعای ناتو تا حد زیادی به مساله لزوم باز نگه داشتن فرودگاه کابل جهت انتقال کارکنان دفاتر دیپلماتیک و خانواده‌های آنها به خارج از افغانستان مربوط بوده و ارتباطی به کمک‌های نظامی این پیمان به نیروهای افغان ندارد.

گزارش‌ها درباره آتش‌سوزی و تیراندازی در فرودگاه کابل

رسانه های خبری گزارش‌هایی را درباره آتش‌سوزی و تیراندازی در فرودگاه بین المللی کابل واقع در پایتخت افغانستان مخابره می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از وقوع تیراندازی در فرودگاه بین المللی کابل واقع در پایتخت افغانستان خبر داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز وقوع حریق در فرودگاه بین المللی کابل را تأیید کرد.

این در حالیست که شبکه تلویزیونی طلوع و العربیه در این باره اعلام کردند که تیراندازی های گسترده ای در این فرودگاه در جریان است.

در همین رابطه، وزارت کشور افغانستان پیشتر اعلام کرد که نیروهای طالبان از تمامی جهات در حال ورود به شهر کابل هستند. منابع مردمی نیز در عین حال از ورود طالبان به غرب شهر کابل خبر داده بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد